PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych

  • 1. Data: 2003-07-11 11:34:16
    Temat: Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych
    Od: s...@w...pl

    Mam taki pomysł. Ponieważ w naszym kraju pracę mogą znaleźć w zasadzie tylko
    ludzie poniżej 30 - 25 lat życia (za to z 20 letnim doświadczeniem) proponuję
    rozgłosić taką ideę. Otóż jako klienci czy kooperanci mogli byśmy bojkotować
    wyroby czy usługi firm którem mają bardzo niską śrdnią wiekową zatrudnionych
    pracowników. Dane o zatrudnieniu mogłyby gromadzić i publikować organizacje
    konsumenckie i związkowe. Może zmieniłoby to choć trochę reguły na rynku pracy.
    Bo wg mnie jest to czysta dyskryminacja tym bardziej, że nie ma żadnego
    racjonalnego uzasadnienia. Np. 50 - ciolatek potrafi pracować równie dobrze jak
    nie lepiej od żółtodziobów. Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2003-07-11 11:47:40
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Ja mysle, ze najpierw powinienies zapoznac sie ze statystykami dotyczacymi
    stopy bezrobocia, zwlaszcza wsrod osob z wyzszym wyksztalceniem i przed 30
    rokiem zycia.
    A potem popytaj pracodawcow dlaczego wola zatrudniac mlodych, bo w 3
    przypadkach na 4 nie jest to kaprys, tylko zwykla kalkulacja co sie komu
    bardziej oplaca.

    Poza tym to czy ktos pracuje dobrze czy zle nie zalezy od wieku tej osoby.

    Aga

  • 3. Data: 2003-07-11 12:10:57
    Od: ??? <s...@p...onet.pl>

    aga.p w przypływie weny, napisał(a):

> [...]
    > bardziej oplaca.
    >
    > Poza tym to czy ktos pracuje dobrze czy zle nie zalezy od wieku tej osoby.

    Jak posiedzisz na bezrobotnym kilka lat, to wtedy zorientujesz się do czego
    może być przydatne Twoje wyższe wykształcenie. Jak chcesz się o tym
    szybciej przekonać, to spróbuj cokolwiek załatwić w salonie PLUSGSM, gdzie
    pracują młodzi ludzie z wyższym wykształceniem.
    Polityka pracodawców ma owszem sporo wspólnego z kalkulacją, ale większość z
    nich zatrudniała by wyłącznie młode studentki lub absolwentki, i nie ze
    względu na wykształcenie.

  • 4. Data: 2003-07-11 12:18:09
    Od: s...@w...pl

    <Ja mysle, ze najpierw powinienies zapoznac sie ze statystykami dotyczacymi
    > stopy bezrobocia, zwlaszcza wsrod osob z wyzszym wyksztalceniem i przed 30
    > rokiem zycia.>
    <Bo to są ludzi, którzy weszli w wiek poszukiwania pracy w okresie po
    przemianach. Wtedy wiele firm wprowadziło blokady zatrudnień a przy wzrości
    wydajności tendencje były raczej do zwalniania. Jednak to nie przesądza faktu,
    że młodym łatwiej jest znaleźć pracę, bo mówimy to o znalezieniu zatrudnienia.

    <A potem popytaj pracodawcow dlaczego wola zatrudniac mlodych, bo w 3
    > przypadkach na 4 nie jest to kaprys, tylko zwykla kalkulacja co sie komu
    > bardziej oplaca.>

    Przy powszechnym bojkocie przestałoby sie opłcać. Poza tym uważam, że jest to
    pewien mit i nie wynika wcale z kalkulacji. A wręcz przeciwnie. Osoby w wieku
    40 - 50 lat są najlepszymi pracownikami. Dyspozycyjność 100% - dzieci
    odchowane, duże doświadczenia, rozwaga itd. itp.

    <Poza tym to czy ktos pracuje dobrze czy zle nie zalezy od wieku tej osoby.

    Dokładnie tak. To dlaczego dyskryminuje sie pewną kategorię poszukujących pracy?

  • 5. Data: 2003-07-11 12:40:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > <Ja mysle, ze najpierw powinienies zapoznac sie ze statystykami dotyczacymi
    > <Bo to są ludzi, którzy weszli w wiek poszukiwania pracy w okresie po
    > przemianach.

    to znaczy kiedy były te przemiany - że niby 4 - 5 lat temu ?

> [...]
    > 40 - 50 lat są najlepszymi pracownikami. Dyspozycyjność 100% - dzieci
    > odchowane, duże doświadczenia, rozwaga itd. itp.

    skąd ten powszechny bojkot. skoro najwyższe bezrobocie jest wśród młodych
    ludzi, to kto będzie bojkotował ?

    > <Poza tym to czy ktos pracuje dobrze czy zle nie zalezy od wieku tej osoby.
    > >

    > Dokładnie tak. To dlaczego dyskryminuje sie pewną kategorię poszukujących
    pracy?

    a dlaczego utrzymuje się stare pierdoły, zasiedziane w poprzednim systemie,
    które nic nie potrafią i nie maja wykrztałcenia, za to przez 30 lat pracy
    zasiedziały swoje 4 litery poprzez sieć powiązań i znajomości ?
    a sorry, przecież oni mają "doswiadczenie" no i dzieci na utrzymaniu i przeciez
    tak nie mozna, ja ten zakład budowałem, byłem tu od poczatku, ten gówniarz to w
    pieluchy robił jak ja tu wiecie i teraz oni takie rzeczy mi robią. skandal. na
    taczkach. Kiedys to byłem ktoś a teraz gówniarze myslą że im wszystko wolno itp
    itd można tak do końca strony.

    Paweł

  • 6. Data: 2003-07-11 12:52:43
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Załóżmy że mam własną firmę
    Załóżmy że mogę zatrudnić kogo zechcę
    Więc czy zatrudniam 20 czy 50 latka i dlaczego go zatrudniam to moja
    prywatna sprawa.
    I to by było na tyle
    A jak chcesz decydowac kogo się zatrudnia to załóż własna firmę.
    Nie sądzę żeby 50 latek potrafił pracowac lepiej od "żółtodziobów" tylko
    dlatego że jest 50 latkiem, co więcej bardzo młode żółtodzioby w wieku mniej
    więcej 18 lat o całe niebo lepiej znają się np. na komputerach od 50 latków
    których znam.
    Powody dla których wolą młodszych są następujące :
    - mniejsze wymagania finansowe
    - większa determinacja do pracy szczególnie pierwszej
    - mniejsze wymiary urlopów wypoczynkowych
    - większa znajomość języków obcych i nowoczesnych technologii.
    - brak rodziny, (większa dyspozycyjność)
    - możliwość kształtowania zachowania cech pracownika przydatnych w danej
    firmie bez potrzeby wykorzeniania wpojonych za PRL nawyków (kawka i herbatka
    co 5 minut).
    - większa sprawność intelektualna i fizyczna.
    - itp.
    Myślę że jest to jak najbardziej racjonalne uzasadnienie
    Nie ma to oczywiście zastosowania dla ludzi o wysokich kwalifikacjach którzy
    mają bogaty wachlarz doświadczeń.
    Ich zawsze zatrudnią.
    Pozdrawiam
    Stachu
    P.S. Bojkotuj takie firmy - ciekawe w co się ubierzesz i co bedziesz jadł.

  • 7. Data: 2003-07-11 12:55:14
    Od: "Jan Nowak" <c...@p...fm>

    a ja mam 28 lat, wyższe wykształcenie, mieszkam w dużym mieście (krakow) ,
    skończyłem dobrą uczelnie i siedze 7 msc na bezrobociu.....

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-07-11 13:08:48
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    No to zbojkotujmy jeszcze firmy, ktore nie zatrudniaja mlodych matek,
    inwalidow, lysych, grubych czy brzydkich:)))

    >Osoby w wieku
    > 40 - 50 lat są najlepszymi pracownikami. Dyspozycyjność 100% - dzieci
    > odchowane, duże doświadczenia, rozwaga itd. itp.

    Bzdura. Rownie dobrze mozna powiedziec, ze najlepsi pracownicy maja mniej
    niz 25 lat bo: sa zmotywowani do pracy, szybciej sie ucza, zalezy im zeby
    sie wykazac a dzieci jeszcze nie maja. O koszmarnych nawykach starej kadry
    juz ktos tu napisal. Zrozum, ze nie mozna wrzucac wszystkich do jednego
    worka.

    Jak konczy sie zatrudnianie na warunkach preferencyjnych? Na stanowisko
    trafia ktos o gorszych kwalifikacjach zawodowych, za to o odpowiedniej
    przynaleznosci. Chcialbys zeby zastrzyki robila Ci niedowidzaca
    pielegniarka, ktora szpital zatrudnil na zasadzie wyrownywania szans?

    Poza tym kazdy normalny czlowiek kupujac rozne rzeczy, lub korzystajac z
    uslug nie zastanawia sie nad struktura firmy, ktora je produkuje/wykonuje,
    tylko nad tym, zeby dostac dobra jakosc za dobra cene. I dlatego do takiego
    bojkotu nigdy nie dojdzie.

    Aga

  • 9. Data: 2003-07-11 13:26:39
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    A ja bym zbojkotował cały ten kretyński system.
    Może tylko jeden przykład - 30 letni renciści szukani na ochroniarzy.
    Tylko że jak zbojkotować??? brrrr

  • 10. Data: 2003-07-11 13:26:50
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    dobrze jak
    > nie lepiej od żółtodziobów. Co o tym sądzicie?

    Wydaje mi się iż taki bojko by nie pomógł. Jedyne co mogłoby to więcej
    miejsc pracy. Zresztą to samo podniosło by zdecydowanie znaczenie pracownika
    w oczach pracodawcy.

    PawełW.