PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyzur telefoniczny

  • 1. Data: 2003-07-11 10:27:48
    Temat: dyzur telefoniczny
    Od: gsks <g...@w...pl>

    Witam,
    Interesuje mnie temat dyzuru telefonicznego a konkretnie sytuacja gdy
    pracodawca chce rozszerzyc bez zgody pracownika zakres jego obowiazkow o
    dyzur telefoniczny po godzinach pracy z zachowaniem pelnej
    dyspozycyjnosci pracownika (przywiazanie do miejsca zamieszkania, zakaz
    picia alkoholu, pozostawanie w zasiegu dzialania telefonu komorkowego
    itp.). Abstrahujac od uciazliwosci takiego dyzuru (16 godz na dobe poza
    normalnym, 8 godzinnym dniem pracy, przez wszystkie robocze dni w roku)
    interesuje mnie status prawny takiego rozwiazania a konkretnie status
    obecny.
    Przykladowy przypadek opisany jest pod adresem
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/8082.html
    Wskazywana tam jest sprzecznosc zapisow zawartych w Kodeksie Pracy z art
    47 Konstytucji oraz przytoczony dosyc ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego.
    Czy ktos moze mi wytlumaczyc w ludzki sposob znaczenie pierwszego zdania
    tego wyroku w kontekscie wspomnianego problemu?
    Pozdrawiam Wszystkich,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-07-11 12:58:45
    Temat: Re: dyzur telefoniczny
    Od: "Carlos" <c...@w...pl>

    Uzytkownik "gsks" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci
    <ciach>
    > Grzegorz

    ja pelnie dyzur telefoniczny po godzinach pracy. firma placi mi za kazda
    godzine dyzuru 10% mojej stawki godzinowej. znam firme, w ktorej ten dodatek
    wynosi 40%. znam rowniez firme, w ktorej zadnej dodatkowej gratyfikacji.
    kiedys z kilkoma prawnikami analizowlismy ta sytuacje i wniosek byl taki, ze
    tylko od dobrej woli pracodawcy zalezy, czy za pelniony dyzur telefoniczny
    wyplaci dodatkowe wynagrodzenie. oczywiscie praca wykonywana w godzinach
    dyzuru na zlecenie pracodawcy, jest juz rozliczana wg normalnych przepisow o
    wynagrodzenie za prace.

  • 3. Data: 2003-07-11 13:56:50
    Temat: Odp: dyzur telefoniczny
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Użytkownik gsks <g...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:bem3fj$arp$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Interesuje mnie temat dyzuru telefonicznego a konkretnie sytuacja gdy
    > pracodawca chce rozszerzyc bez zgody pracownika zakres jego obowiazkow o
    moze a masz dziecko do lat 4 ?

  • 4. Data: 2003-07-14 09:07:07
    Od: gsks <g...@w...pl>

    Carlos wrote:
> [...]
    > dyzuru na zlecenie pracodawcy, jest juz rozliczana wg normalnych przepisow o

    Dzieki ale zupelnie nie chodzilo mi o kwestie finansowe.
    Grzegorz