PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych

  • 11. Data: 2003-07-11 13:32:34
    Temat: Odp: Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    właśnie, a możesz mi powiedzieć jak to jest z tą dyskryminacją, jeśli w
    urzędach pracy (dla młodych ,OHP) w ankiecie dla osoby szukajacej jest
    miejsce na podanie płci (mniejsza z tym, jest to oczywiste patrząc na imię)
    czemu? bo w ankietach dla pracodawcy mają miejsce do zaznaczenia
    kobieta/mężczyzna (!!!).
    Z dyskryminacją to mit, nikt sobie z tego nic nie robi.
    Jeśli ktoś w Polsce potrafi to udowodnić i wygrać sprawę to ja się piszę na
    to.
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2003-07-11 13:35:34
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    db501 wrote:

    > Sa inne bardziej cywilizowane i sprawdzone metody
    > 1) Zakazac pracodawcom pytania sie o wiek ludzi w wieku produkcyjnym i
    > uswiadamiac ludzi ze nie maja obowiazku podawac wieku
    no tak, a na rozmowie kwalifikacyjne nie odróżnię 50 latka od 20 latka
    bo wprowadzimy obowiązek zamykania oczu. ;)

    > 2) Skonczyc ze zwyczajem przesylania zdjecia w aplikacji o prace
    fakt, to dziwny zwyczaj przy rekrutacji na stanowiska na których wygląd
    nie ma większego znaczenia. tylko jak chcesz z tym zwyczajem skończyć?

    > 3) Sad w przypadku podejrzenia o dyskryminacje.
    super :) wreszcie rozsądna propozycja. ciekawe czy nasz system
    sądowniczy da radę. no i ciekawe czy da się wyżyć z procesowania się z
    pracodawcami dokonującymi wyboru pracowników według kategorii wiekowych.
    ale cóż, płacę nie małe podatki niech przynajmniej idą na coś zabawnego.

    /p

  • 13. Data: 2003-07-11 14:02:58
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > Bo wg mnie jest to czysta dyskryminacja tym bardziej, że nie ma żadnego
    > racjonalnego uzasadnienia. Np. 50 - ciolatek potrafi pracować równie
    dobrze jak
    > nie lepiej od żółtodziobów.

    Pracowac moze rownie dobrze, albo i lepiej, ale nie da sie "strzyc" tak jak
    oni.
    Jak to mowia "bez musztardy nie zjesz takiego".
    M.

  • 14. Data: 2003-07-11 14:20:27
    Od: ??? <s...@p...onet.pl>

    w...@p...onet.pl w przypływie weny, napisał(a):

> [...]
    >
    > a dlaczego utrzymuje się stare pierdoły, zasiedziane w poprzednim
    > systemie, które nic nie potrafią i nie maja wykrztałcenia, za to przez 30
    > lat pracy zasiedziały swoje 4 litery poprzez sieć powiązań i znajomości ?
    > a sorry, przecież oni mają "doswiadczenie" no i dzieci na utrzymaniu i
    > przeciez tak nie mozna, ja ten zakład budowałem, byłem tu od poczatku, ten
    > gówniarz to w pieluchy robił jak ja tu wiecie i teraz oni takie rzeczy mi
    > robią. skandal. na taczkach. Kiedys to byłem ktoś a teraz gówniarze myslą
    > że im wszystko wolno itp itd można tak do końca strony.

    A Ty ze swoim "wykrztałceniem" zapewne wyższym nigdy nie będziesz miał
    dzieci?

  • 15. Data: 2003-07-11 14:22:03
    Od: ??? <s...@p...onet.pl>

    Jan Nowak w przypływie weny, napisał(a):

    > a ja mam 28 lat, wyższe wykształcenie, mieszkam w dużym mieście (krakow)
    > , skończyłem dobrą uczelnie i siedze 7 msc na bezrobociu.....
    >
    > pozdrawiam
    Z tym miastem (nie dużym ale miastem w ogóle ) bym nie przesadzał.

  • 16. Data: 2003-07-11 14:23:32
    Od: "darekmysliwiec.biz" <d...@o...pl>

    żytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam taki pomysł. Ponieważ w naszym kraju pracę mogą znaleźć w zasadzie
    tylko
    > ludzie poniżej 30 - 25 lat życia (za to z 20 letnim doświadczeniem)
    proponuję
    > rozgłosić taką ideę. Otóż jako klienci czy kooperanci mogli byśmy
    bojkotować
    > wyroby czy usługi firm którem mają bardzo niską śrdnią wiekową
    zatrudnionych
    > pracowników.

    Gratuluję debilnego pomysłu! Nic dziwnego, że nie możesz znaleźć pracy.

    Dariusz Myśliwiec

    E-mail: d...@d...biz
    WWW: http://www.darekmysliwiec.biz/

    TachoScan - aplikacja przeznaczona dla analizy
    czasu pracy kierowców z odczytem zapisów
    tarczek tachografów za pomocą skanera.

  • 17. Data: 2003-07-11 14:24:04
    Od: ??? <s...@p...onet.pl>

    KarolS w przypływie weny, napisał(a):

> [...]
    > firmie bez potrzeby wykorzeniania wpojonych za PRL nawyków (kawka i
    > herbatka co 5 minut).
    > - większa sprawność intelektualna i fizyczna.
    > - itp.
    > Myślę że jest to jak najbardziej racjonalne uzasadnienie
    > Nie ma to oczywiście zastosowania dla ludzi o wysokich kwalifikacjach
    > którzy mają bogaty wachlarz doświadczeń.
    > Ich zawsze zatrudnią.
    > Pozdrawiam
    > Stachu
    > P.S. Bojkotuj takie firmy - ciekawe w co się ubierzesz i co bedziesz jadł.

    Niżej wora. Mam nadzieję, że nie prowadzisz jakiejś działalności.
    Jakiejkolwiek.

  • 18. Data: 2003-07-11 16:07:27
    Od: "db501" <d...@t...net>

  • 19. Data: 2003-07-11 17:08:14
    Od: "db501" <d...@t...net>

    To sa metody funkcjonujace w pewnych krajach i oczywiscie nie sa one zawsze
    skuteczne. Ale w pewnych sytuacjach dzialaja a w innych utrudniaja
    pracodawcy szybka selekcje wiekowa. Na przyklad zdarza ze pracodawca musi
    podjac decyzje na podstawie rozmowy przez telefon. Jesli nawet jest
    bezposrednia rozmowa kwalifikacyjna to przynajmniej 50letni aplikant ma
    szanse na taka rozmowe i szanse na sprzedanie sie. Czesto dyskryminacja
    wiekowa wynika z falszywych uprzedzen i sam pracodawca moze dojsce do
    wniosku ze 50latek prezentuje sie bardzo dobrze i warto mu dac szanse. Jesli
    chodzi o Sady to jest to czynnik odstraszajacy i wystarczy kilka spraw dla
    przykladu z udzialem mediow.

  • 20. Data: 2003-07-11 18:08:20
    Od: "Jan Nowak" <c...@p...fm>

    ??? warszawiaczek???