PracaGrupypl.praca.dyskusje › Błędy w aplikacjach.

  • 41. Data: 2008-01-17 10:17:53
    Temat: Re: Błędy w aplikacjach.
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A co za problem otworzyc pdfa w programie OCR? Sadze, ze nawet przecietna
    > sekretarka sobie poradzi z Twoimi zabezpieczeniami w najbardziej trywialny
    > sposob jakim jest wydrukowanie i zeskanowanie do OCR. Ja oczywiscie robie to

    Przeciętna sekretarka nie ma pojęcia, co to jest PDF i OCR, oraz jak się
    to otwiera, czy używa. Sprawdzone w praktyce.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 42. Data: 2008-01-17 10:50:30
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A widzisz, w firmiach, które ja znam odchodzi się od worda całkowicie,
    > obieg dokumentów to pdf, albo jeśli chodzi o dokumenty edytowalne open
    > office. Z prostego względu, kupując różnym pracownikom komputery trzeba by
    > raz na jakiś czas w całej firmie wymieniać pakiet office'a, bo dokumenty
    > nie do końca są zgodne, a to niepotrzebne koszty, natomiast open office
    > wszyscy mogą mieć w tej samej wersji.

    jesli chodzi o Worda to jeszcze jestem w stanie to zrozumiec, chociaz OO
    lubi rozjechac niektroe tabele.
    o tyle Excel jest niezastapiony przy powaznych operacjach w dzialach
    finansowych i proba zrobienia tego w OO skonczyla sie katastrofa.
    od tego czasu firma stwierdzila ze czas i nerwy stracone na walke z OO to za
    duzo i dokupuja Offica w ramach licencji MOLP i problem sie rozwiazal:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 43. Data: 2008-01-17 10:55:56
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-17 11:50 [Piotrek] napisał(a):

    > o tyle Excel jest niezastapiony przy powaznych operacjach w dzialach
    > finansowych i proba zrobienia tego w OO skonczyla sie katastrofa.

    Jak firma prowadzi księgowość w Excelu to tylko pogratulować...

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 44. Data: 2008-01-17 11:12:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > od tego czasu firma stwierdzila ze czas i nerwy stracone na walke z OO
    > to za duzo i dokupuja Offica w ramach licencji MOLP i problem sie

    Tylko, że excel używany jest w jednym miejscu - na kilku stanowiskach. A
    to jest różnica. To tak jak pakietu developerskiego nie kupuje się całej
    firmie. Ale w obiegu dokumentów uczestniczy wiekszość pracowników i tam
    musi być juz jeden standard.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 45. Data: 2008-01-17 11:12:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Jak firma prowadzi księgowość w Excelu to tylko pogratulować...

    Księgowości to chyba nikt rozsądny nie prowadzi w excelu, ale jako
    narzędzie pomocnicze na pewno się sprawdza.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2008-01-17 11:19:59
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 17.01.2008, o godzinie 09.57.14, na pl.praca.dyskusje, Wojciech Bancer
    napisał(a):

    > E tam. Programista nie znający angielskiego (choćby w stopniu pozwalającym
    > czytać/pisać dokumentację) jest nieco niepoważny.

    Płynny - to bardziej z mową się kojarzy.
    A do czytania to mówić umieć nie trza. Znam wielu programistów, którzy ani
    be ani me po angielsku, ale jak czytają manuale to świetnie sobie radzą. Z
    pisaniem to już inna sprawa, ale do czytania płynny język potrzebny nie
    jest.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 47. Data: 2008-01-17 11:41:08
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Jak firma prowadzi księgowość w Excelu to tylko pogratulować...

    czytanie ze zrozumieniem zanika w narodzie.
    napisalem dzial finansowy a nie ksiegowy.

    praca na wielu arkuszach polaczonych razem, tworzenie analiz, bilansow,
    zestawien, konsolidacje i wiele wiele innych.
    kazdy plik excela po kilkadziesiat MB a do tego jest on polaczony np z 5
    innymi z ktorych ciagnie dane.

    jakiekolwiek proby z OO konczyly sie porazka totalna:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 48. Data: 2008-01-17 11:43:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > to jest różnica. To tak jak pakietu developerskiego nie kupuje się całej
    > firmie. Ale w obiegu dokumentów uczestniczy wiekszość pracowników i tam

    no i tak jest.
    Micorsoft Office i niema problemu ze ktos dostanie plik z dziwnym
    rozszerzeniem i sie dziwi co z tym zrobic.
    99% korespondencji z zew tez trafia w formatach MS.
    raz na miesiac najwyzej przyjdzie cos w OO i dzwonia do IT zeby pomogli to
    otworzyc.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 49. Data: 2008-01-17 11:58:59
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Oczywiście pod warunkiem, że będzie w stanie go wydrukować ;-) No ale
    > dyskusja schodzi na zupełnie inny temat niż wątek.

    > Co masz na myśli pisząc "utrudniasz"? Wysyłanie dokumentów w formacie,
    > który odczyta każdy praktycznie komputer jest utrudnianiem? Wysyłając
    > tekst prosto z edytora 1. zmuszam odbiorcę do posiadania tegoż, 2. zmuszam
    > go do posiadania czcionek, jakich sam użyłem. To jest utrudnianie. A nie
    > wysyłanie dokumentu, który kliknięty wyświetli się dokładnie w takiej
    > postaci w jakiej chcę żeby się wyświetlił.

    Utrudnianiem jest kombinowanie z roznymi blokadami raz, a dwa wysylanie w
    nieedytowalnym formacie. Wysylajac doca nikogo do niczego nei zmuszasz bo po
    pierwsze kazdy komputer w przewazajacej wiekszosci firm ma MS Worda, po
    drugie dostepny jest darmowy viewer do Worda, po trzecie jesli firma uzywa
    innego oprogramowania - to przeciez kazdy pakiet biurowy obsluguje format
    Microsoftu. To jest po prostu standard de facto.

    Tylko to sa juz sa dywagacje filozoficzne, bo sprawa jest bardziej
    trywialna: Jesli jestes cenionym specjalista, jedynym w kraju, etc to mozesz
    wyslac im zakodowanego RARa i byc pewnym, ze beda siedziec i lamac ;)
    Natomiast jesli jestes jednym z wielu, i jesli rekruter nie bedzie mogl przy
    edukacji dopisac notatki "Tez tam studiowalem - znakomity wykladowca uczy
    tam marketingu" przed wyslaniem wynikow odsiewu do menedzera dzialu, ktory
    szuka pracownika to bedzie to tylko i wylacznie Twoja strata.

    Rekruterzy uzywaja Offica, bo tak zostali nauczeni, Lubia - tylko tyle. I to
    Twoj wybor - czy chcesz dostac prace, czy tez chcesz pouczac rektruterow co
    to sa standardy. Mnie o ulomnosciach Worda nie musisz przekonywac - ja wiem,
    ze on sie nadaja tylko do prostych pisemek biznesowych. Ale naprawde
    rozjechana tabelka nie zrobi nikomu roznicy. Przeciez nie przygotowujesz
    matrycy dla drukarni do zrobienia tysiecy kopii....uff

    pozdr

  • 50. Data: 2008-01-17 12:00:09
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message

    > Przeciętna sekretarka nie ma pojęcia, co to jest PDF i OCR, oraz jak się
    > to otwiera, czy używa. Sprawdzone w praktyce.

    Eee czasem "umiom" wcisnac trzeci guzik na skanerze, ktory "wysyla kartke do
    Worda" ;)

    pozdr