PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2008-01-16 10:26:02
    Temat: Wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron
    Od: "Rafał" <m...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja nastepujaca: mam aktualnie podpisana umowe na czas okreslony (bez
    mozliwosci jej wczesnijeszego wypowiedzenia). Umowa ta konczy sie za niecale 3
    miesiace.

    "Problem" w tym, ze znalazlem oferte pracy na lepszych dla mnie warunkach.

    Jak by bylo najlepiej podejsc do obecnego pracodawcy, w celu wynegocjowania
    wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron?

    Jakies sugestie? Nigdy do tej pory tego nie robilem.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozd

  • 2. Data: 2008-01-16 11:18:34
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Sytuacja nastepujaca: mam aktualnie podpisana umowe na czas okreslony (bez
    > mozliwosci jej wczesnijeszego wypowiedzenia). Umowa ta konczy sie za
    niecale 3
    > miesiace.

    Jakaś nowa forma niewolnictwa, umowa o pracę bez możliwości wypowiedzenia?
    To, że w umowie nie masz zapisanych konkretnych terminów nie znaczy, że nie
    obowiązują.
    Jeśli w umowie nie ma okresu wypowiedzenia obowiązują ogólne zasady zgodnie
    z kodeksem pracy.

    PioPio

  • 3. Data: 2008-01-16 11:24:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    PioPio pisze:
> [...]
    > obowiązują.
    > Jeśli w umowie nie ma okresu wypowiedzenia obowiązują ogólne zasady zgodnie

    Przy umowach terminowych do 6 miesiecy nie ma mozliwości wypowiedzenia
    umowy, powyzej jest to opcjonalne. Polecam lekture kodeksu pracy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2008-01-16 11:30:11
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-16 12:18 [PioPio] napisał(a):

    > Jeśli w umowie nie ma okresu wypowiedzenia obowiązują ogólne zasady zgodnie
    > z kodeksem pracy.

    I te właśnie zasady mówią, że umowy nie można wypowiedzieć. Więc...?

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 5. Data: 2008-01-16 11:47:54
    Od: "Rafał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

    > I te właśnie zasady mówią, że umowy nie można wypowiedzieć. Więc...?

    Mozna to zrobic za porozumieniem stron (jak zawsze).

    Dlatego sie pytam jak rozmawiac z szefem na ten temat (nigdy tego nie robilem) :)

    Pozdr

  • 6. Data: 2008-01-16 12:46:39
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przy umowach terminowych do 6 miesiecy nie ma mozliwości wypowiedzenia
    > umowy, powyzej jest to opcjonalne. Polecam lekture kodeksu pracy.

    Tak, Tak, nie miałem racji, popiermyliło mi się z umową na okres próbny.

    Pozostaje tylko pogadać z szefem i dogadać się co do daty odejścia. Swoją
    drogą jak ktoś podpisze umowę na czas określony nez możliwości wypowiedzenia
    to nieźle ma przerypane. Jak się nie dogada z szefem to jeszcze może
    porzucić pracę albo już sam nie wiem co??

    Pozdrawiam
    PioPio

  • 7. Data: 2008-01-16 12:49:00
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    >
    > Jak by bylo najlepiej podejsc do obecnego pracodawcy, w celu wynegocjowania
    > wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron?

    Porozmawiaj powiedz szczerze jaka jest sytuacja, większość rozsądnie
    myślących ludzi powinna zrozumieć, że jeśli się nie zgodzi na Twoje odejście
    to na pewno Ty nie będziesz odpowiednim pracownikiem.

    PioPio

  • 8. Data: 2008-01-16 13:59:39
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-16 12:47 [Rafał] napisał(a):

    > Dlatego sie pytam jak rozmawiac z szefem na ten temat (nigdy tego nie robilem) :)

    Najlepiej moim zdaniem wprost. Najlepiej się wychodzi na szczerym i
    uczciwym postawieniu sprawy - "chcę odejść i co z tym zrobimy?". Czasem
    po takiej rozmowie nowa oferta może nie być już taka atrakcyjna jak
    przed ;-)

  • 9. Data: 2008-01-16 19:39:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fmkm3q$iro$1@inews.gazeta.pl Rafał
    <m...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Jak by bylo najlepiej podejsc do obecnego pracodawcy, w celu
    > wynegocjowania wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron?
    To - to bez szans. Nie ma czegoś takiego jak "wypowiedzenie umowy za
    porozumieniem stron".
    Jeśli zdecydujesz się jednak na "rozwiązanie umowy za porozumieniem stron",
    to ja bym zwyczajnie o tym powiedział drugiej stronie, na początek bez
    wdawania się w szczegóły, przyczyny itp.
    A dalej to zależy od reakcji.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-01-23 07:52:24
    Od: " Tomek Renik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

> [...]
    > uczciwym postawieniu sprawy - "chcę odejść i co z tym zrobimy?". Czasem
    > po takiej rozmowie nowa oferta może nie być już taka atrakcyjna jak

    Ja właśnie tak zrobiłem. Poszedłem do szefa, aby pogadać, że się zwalniam,
    bo od 3 lat nie miałem podwyżki. Pracuję w firmie handlowej, exportujemy do
    Rosji plastikowe rzeczy do godpodarstwa domowego, importujemy z Rosji jakieś
    tam towary, siedzę w biurze, zza papierów ledwo moją głowę widać, gdzie się
    nie obejrzeć - segregatory, papiery, druki, kontrole: a to Policja, to Urząd
    celny, To ABW, Straż Graniczna, Kontrola skarbowa i co ciekawe niczego nie
    znajdują, tylko siedzą potem protokoły piszą że niczego nie znaleźli.

    Szef wpadł w furię, że chyba na mózg upadłem, a 5 lat u niego pracuję, w
    zasadzie robotę robię, wszystko jest OK, co się da to prostuję...