PracaGrupypl.praca.dyskusje › Błędy w aplikacjach.

  • 1. Data: 2008-01-16 13:00:05
    Temat: Błędy w aplikacjach.
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie,

    W końcu mnie dopadła konieczność zatrudnienia dwóch osób i chciałbym się z
    wami podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie sposobów przesyłania ofert do
    potencjalnych pracodawców.
    Moja firma poszukuje obecnie dwóch osób na dwa różne stanowiska.
    Umieściliśmy stosowne ogłoszenie w GW a efekty są dość zastanawiające.
    Ok 70% zgłoszeń uznałbym za jak najbardziej prawidłowe.
    W pozostałych spotkałem takie oto błędy:
    1. Brak opisu na jakie stanowisko dana osoba kandyduje. Dostaliśmy kilka
    ofert i naprawdę nie doszliśmy do tego na jakie stanowisko zostały złożone.
    (szukamy handlowca i księgowej). Musielismy się domyślać na jakie stanowisko
    nadawałaby się dana osoba.
    2. Otrzymaliśmy oferty a po kilku dniach kolejne zgłoszenie od tej samej
    osoby ze zmienionym CV. Jakby trudno było się zdecydować gdzie się wcześniej
    pracowało???
    3. Kilka ofert przyszło do nas w plikach, stworzonych w jakichś dziwnych
    formatach (nawet nie wiem czy to był OpenOffice czy coś innego).
    4. Moim ulubiencem była oferta od Pani która przysłała nam skróty do plików
    na sowim komputerze. Domyślam się, że w CV była biegła znajomość obsługi
    komputera i internetu.
    5. Pliki z CV miały nazwę attn...doc, odszukanie ich z powrotem tym bardziej
    że przyszły z nieopisanego konta było dość czasochłonne.
    6. Kilka LM było dokładnie takich samych tak jakby korzystano z jednego
    szablonu. Przynajmniej można założyć że takie osoby potrafią szukac
    informacji w necie.

    Generalnie jestem bardzo zadowolony i ok 20 osób okazało sie niezwykle
    ciekawych.

    Macie jakieś nietypowe doświadczenia z rekrutacji??

    PioPio

  • 2. Data: 2008-01-16 13:35:04
    Temat: Re: Błędy w aplikacjach.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Macie jakieś nietypowe doświadczenia z rekrutacji??

    Swego czasu przez kilka miesięcy zajmowałem się rekrutacją na stanowisko
    telemarketera. I muszę powiedzieć, że nauczyłem się nie zwracać uwagi na CV i
    LM. Dopiero po rozmowie można cokolwiek powiedzieć o kandydacie. Bo to, że ktoś
    nie umie załączyć pliku do maila, albo nie używa Microsoft Worda, albo załączany
    plik nie ma nazwy tak jak imię i nazwisko, albo że pisze standardowy LM to
    naprawdę nie świadczy o tym, że będzie złym handlowcem, czy księgową.

    Mało tego: wiele razy było tak, że osoba na rozmowie kwalifikacyjnej wypadała
    źle (np. słaba znajomość komputera, brak doświadczenia itp. itd), a po podjęciu
    pracy okazało się, że po krótkim okresie była najlepszą osobą w 80-osobowej grupie.

    Tak więc jeśli jest taka możliwość, to należy zatrudniać wszystkich, którzy
    *chcą* pracować, dokonując selekcji w okresie późniejszym. Jeśli natomiast
    szukamy jednej-kilku osób, to możemy wybierać na podstawie CV, LM oraz rozmowy
    kwalifikacyjnej, ale na 90% nie będzie to najlepszy wybór. To już jest tak jak w
    tym dowcipie o wyrzucaniu połowy CV, bo pechowców nie chcemy. Twierdzenie, że na
    podstawie rozmowy oraz CV wybierzemy sprawiedliwie jest tak samo śmieszne - imho.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-16 14:00:03
    Od: Herakles <h...@b...pl>

> [...]
    > 6. Kilka LM było dokładnie takich samych tak jakby korzystano z jednego
    > szablonu. Przynajmniej można założyć że takie osoby potrafią szukac

    Lajcik, ciekawie to jest dopiero, jak szukasz programisty i dostajesz cviki
    osób nieprogramisty tam są dopiero jajca.

  • 4. Data: 2008-01-16 14:30:58
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > plik nie ma nazwy tak jak imię i nazwisko, albo że pisze standardowy LM to
    > naprawdę nie świadczy o tym, że będzie złym handlowcem, czy księgową.

    Ja myślę, że to wiele zależy od stanowiska, co innego oczekuje się od
    księgowej a co innego od telemarketera. Według mnie pewne błędy są
    przynajmniej zastanawiające. Jeśli osoba zgłaszająca się na stanowisko
    księgowej do nas przesłała LM zaadresowany do innej firmy i do tego na
    zupełnie inne stanowisko to przypuszczam, ze później podobnie będzie
    traktowac dokumenty.

> [...]
    że n
    > podstawie rozmowy oraz CV wybierzemy sprawiedliwie jest tak samo śmieszne -

    Tutaj niestey musze się z Tobą zgodzić. Samo przeglądanie CV i LM zbyt wiele
    nie daje. Ze względów czysto czasowych nie jesteśmy w stanie przepytać
    wszystkich ale przyznam się szczerze, że zaprosiłem jedną osobę, która nijak
    do profilu, który szukamy nie pasowała ale jej oferta była tak napisana, że
    czuło się, że chce dostać tą pracę. Takie życie.

    Nasz przypadek jest trochę inny tzn. nie możemy sobie pozwolić na
    zatrudnienie kilku osób i wybrać najlepszych. Musimy niestety trafić za
    pierwszym razem albo próbować do skutku. Dużo zależy od charakteru pracy. W
    przypadku telemarketerów masz do czynienia przewaznie z młodymi ludźmi z
    małym doświadczeniem i czego innego się szuka niż w przypadku handlowca z
    doświadczeniem czy księgowej.
    Pozdrawiam
    PioPio

  • 5. Data: 2008-01-16 15:56:48
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 13:00:05 +0000 (UTC), PioPio napisał(a):

    > 3. Kilka ofert przyszło do nas w plikach, stworzonych w jakichś dziwnych
    > formatach (nawet nie wiem czy to był OpenOffice czy coś innego).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenDocument

    jest to standart ISO, pliki worda takowym standartem nie sa.

  • 6. Data: 2008-01-16 16:36:47
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    the_foe pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenDocument
    >
    > jest to standart ISO, pliki worda takowym standartem nie sa.

    A ja jestem ciekawa czemu niektórzy pracodawcy wymagają, aby aplikacje
    były napisane jako dokumenty World, po tym jak dostali je w formacie pdf?

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 7. Data: 2008-01-16 16:45:32
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "kobietka" <b...@v...pl> wrote in message

    > A ja jestem ciekawa czemu niektórzy pracodawcy wymagają, aby aplikacje
    > były napisane jako dokumenty World, po tym jak dostali je w formacie pdf?

    Niektorzy rekruterzy lubia sobie robic komentarze w cvkach a nastepnie
    puszczac to w workflow do managerow, etc

    pozdr

  • 8. Data: 2008-01-16 16:50:01
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Z pisze:

    > Niektorzy rekruterzy lubia sobie robic komentarze w cvkach a nastepnie
    > puszczac to w workflow do managerow, etc
    >
    > pozdr

    A przepraszam z jakiej racji grzebanie w cudzym cv? Jak można sobie
    robić dopiski, to i można sobie zmieniać dane w dokumencie. Niech
    drukują i robią pisemne uwagi.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 9. Data: 2008-01-16 17:48:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jan 2008 13:00:05 +0000 (UTC), "PioPio"
    <e...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Macie jakieś nietypowe doświadczenia z rekrutacji??

    Kandytat z wpisanym 'angielski - dobry' na pytanie 'OK, so how about
    your english?' odparł 'eeeeee... no.... wie Pan, nie jestem
    przygotowany na takie pytania....'
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-01-16 18:10:12
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 18:48:46 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Kandytat z wpisanym 'angielski - dobry' na pytanie 'OK, so how about
    > your english?' odparł 'eeeeee... no.... wie Pan, nie jestem
    > przygotowany na takie pytania....'

    z tymi jezykami to potencjalni pracodawcy przesadzaja. Widze np.
    ogloszenie:"Programista PHP, Java bedzie dodatkowym atutem, plynny
    angielski i/lub niemiecki, prawo jazdy kat. B"