PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sklep - sprzedaż monet

  • 1. Data: 2008-01-16 10:59:10
    Temat: Sklep - sprzedaż monet
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Witam,

    nie jestem przekonany czy ta grupa jest odpowiednia, ale zaryzykuję.

    Mianowicie korzystając z hossy na rynku numizmatycznym i bessy na rynku
    akcji rozważam kwestię zajęcia się sprzedażą monet kolekcjonerskich
    (Jako jednoosobowa DG, działająca m.in. na samozatrudnieniu - stąd wybór
    grupy).

    Dostęp do takich monet - w ilościach hurtowych - mają zgodnie z:

    Uchwała Nr 1/2006
    Zarządu Narodowego Banku Polskiego
    z dnia 13 stycznia 2006 r.

    "
    § 3.
    1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich
    wymienionych w § 1 ust. 2:
    1) bankom lub innym przedsiębiorcom, których przedmiotem działania jest
    obrót banknotami, monetami, wartościami numizmatycznymi lub
    kolekcjonerskimi,
    "

    Czy ktoś z szanownych czytelników jest zorientowany czy wymagane są
    jakieś dodatkowe zezwolenia/certyfikaty/uprawnienia? Szukałem w google i
    nic o tym nie znalazłem, ale to wcale nie implikuje faktu, że tego typu
    rzeczy nie są wymagane.

    Gdyby ktoś mógł się podzielić wiedzą, byłbym wdzięczny.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-01-16 11:33:04
    Temat: Re: Sklep - sprzedaż monet
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Andrzej" <k...@m...pl> napisał
> [...]
    > dodatkowe zezwolenia/certyfikaty/uprawnienia? Szukałem w google i nic o
    > tym nie znalazłem, ale to wcale nie implikuje faktu, że tego typu rzeczy

    Zapewne tak, skoro w dzisiejszej gazecie piszą, że do tej pory 40 podmiotów
    gospodarczych się tym zajmowało, ale już kolejne 120 czeka na stosowne
    zezwolenia.
    Po tym artykule zapewne zrobi się z tego 12 tysięcy i każdy dostanie po 5
    lub 10 monet do obrotu.
    EWa