PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 181. Data: 2002-12-16 17:00:23
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Roman <r...@o...pl>

    Skutkiem takiej demokracji byloby

    >Nie wprowadzeniem, a odkłamaniem. Ludzie są różni i ich predyspozycje do
    >podjmowania decyzji są różne.
    No ladnie.
    Juz byli w historii swiata tacy ludzie ktorzy chcieli odklamac to ze ludzie sa rowni
    wobec siebie wzgledem prawa.
    Przypominam, ze skonczylo to sie wielka tragedia.

    >Przykładowo - czy zgodziłbyś się, żebyś mógł stołować się wyłacznie w
    >restauracji, gdzie to, co będziesz jadł zależy od głosowania wszystkich
    >będących na sali?

    Jezeli bym mial wybor, to nie zgodzilbym sie.
    Ale rowniez nie zgodzilbym sie stołowac się wylacznie w restauracji, gdzie to, co
    bede jadl zalezaloby od
    głosowania ludzi z wysokim IQ (oni moga miec inny gust kulinarny ode mnie).
    Zatem to chyba nie jest najlepszy przyklad. A przy okazji rownie latwo jest podwazyc
    demokracjeIQ, ktora nie
    koniecznie musi podejmowac decyzje korzystne dla swoich wyborcow.
    Inna kwestia jest ordynacja wyborcza, ktora jest wedlug mnie zla. Powinna byc
    wiekszosciowa, w ktorej kazdy posel
    mialby okreslona ilosc wyborcow na swoim terenie - na Polskim podworku okolo 60k
    wyborcow. Posel musialby miec
    ponad 50% i jezeli nie spelnialby oczekiwan ludzi, ktorych reprezentuje to moglby byc
    przez nich odwolany poprzez
    demokratyczne glosowanie.
    Ale jest prawda, ze nie ma idealnego ustroju Panstwowego, i pewnie nigdy nie bedzie.

    Pozdrawiam Roman

  • 182. Data: 2002-12-16 17:02:17
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >Oczywiście. Bo mówi pan nie o kolorze, a o barwie spektralnej. Własnie
    >po to, aby nie było nieporozumień jest to nazywane w ten sposób.
    >Nie. Natomiast prosze zauważyć, że pytał pan o 'kolor', a nie o barwę
    >spektralną.

    Dobrze. Kolor jest pojeciem kontekstowym. Nieprecyzyjnie sie wyrazilem.
    Ale wrocmy do doswiadczenia. Jaki zastaw barw spektralnych emituje ekran monitora
    kineskopowego wypelniony barwa mieszana zolta? Czy opierajac sie jedynie na
    doswiadczeniu, przy zalozeniu ze nie posiada Pan wiedzy na temat budowy monitorow,
    jest
    w stanie Pan obiektywnie to stwierdzic?
    Chyba teraz sie Pan zgodzi ze mna ze doswiadczenie nie zawsze przynosi prawdy
    obiektywnej.

    Pozdrawiam Roman

  • 183. Data: 2002-12-16 18:37:41
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 08:29:32 +0100, "Beata" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Przykłąd trzeci - Jedna z firm szukała pracowników - absolwentów - warunki
    >przeprowadzka do powiedzmy miasta X, wynagrodzenie 2000 zł, zakwaterowanie
    >(hotel przerobiony na mieszkania służbowe). Potrzebowali 8 osób znaleźli 1
    >chętną.
    >itd...

    Przykład czwarty: miasto Białystok, praca za 1200 PLN netto + premia
    zależna od wykonanego planu. Potrzebne są cztery osoby. Na ogłoszenie
    odpowiada około 50 osób z czego ponad połowa nie ma wymaganego
    doświadczenia. Na rozmowę zostaje zaproszone 17 osób. Wsiadam w
    samochód, jadę do Białegostoku - na rozmowę nie przychodzi 9 osób.
    Strata mojego czasu bo siedzę sobie w hotelowej restauracji jak głupi
    fiut. Z pozostałych 8 osób sensowne jest 5. Umówieni są na kolejną
    rozmowę i podpisanie umowy o pracę na kolejny tydzień. Znowu do
    Białegostoku - z tych 5 osób nie przychodza 2 z czego jedna chociaż
    zadzwoniła i powiedziała czemu. Z pozostałych 3 osób jedna rezygnuje
    przed popisaneiem umowy. Zostają dwie. A potrzebne były cztery. Więc
    jak to jest z tym bezrobociem w Białymstoku?

    Mogę podawać więcej takich przykładów - W 3city, Katowicach, Krakowie,
    Poznaniu i kilku innych większych miastach Polski. Ludzie przysyłają
    swoje aplikacje nie spełniając podstawowych wymagań jakie są
    konieczne. Na umówione spotkania nie przychodzi 50% ludzi. Skoro nie
    przychodzą to po co się umawiają? Dla rozrywki? Dla sprawdzenia
    siebie? Nie wiem. Wiem tylko że tracę przez nich mnóstwo czasu. Często
    rezygnują w momencie przedstawienia umowy - dlaczego? Część z nich nie
    potrafi (nie chce?) nawet tego wyjaśnić. Tak więc często mając
    styczność z takimi kandydatami ma się wrażenie że oni po prostu chcą
    być bezrobotnymi bo im jest z tym dobrze.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 184. Data: 2002-12-16 21:48:23
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Pokaż mi, gdzie tak twierdzę.
    > Dalszą częśc dowodzenia pomine, bo z fałszywego załozenia jakoś dowodu
    > sie sklecić nei da.

    Przypisujesz winę za brak pracy znacznej części bezrobotnych - wina
    łaczy się z czynami lub zaniechaniem mającym znaczenie pejoratywne, więc
    w konsekwencji winny jest uznawany za osobę gorszą. Jeżeli ktoś jest
    uznaniowo gorszy, a kto inny nie, to jest to dokonywanie podziału. Nie
    musi być zadeklarowane wprost, wystarczy, że jest dorozumiane.

    > Cóż, życzę Ci, aby o Twoich losach decydowali zawsze CI, których IQ jest
    > niższe od Twojego.

    Bywało tak, że decydowali o moim losie zarówno tacy, którzy mieli
    większe, jak i mniejsze IQ. Nie zauważyłem szczególnej korelacji, muszę
    przyznać, że inteligentnym łatwiej było mnie ograć, więc zaufanie do
    takowych mam ograniczone :-)

    Pzdr: Dogbert

  • 185. Data: 2002-12-17 00:08:33
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    jerzu <j...@i...pl> wrote:
    > potrafi (nie chce?) nawet tego wyjaśnić. Tak więc często mając
    > styczność z takimi kandydatami ma się wrażenie że oni po prostu chcą
    > być bezrobotnymi bo im jest z tym dobrze.

    Przede wszystkim - bo MOGĄ. Dlatego należy zlikwidować zasiłki, pomoce
    socjalne z kasy Państwa i odpowiednio obniżyć podatki.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 186. Data: 2002-12-17 00:10:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > Ze co lepiej? I nie udzieliles odpowiedzi? Ktora bramke wybierasz? Napisz
    > to jasno co bys zrobil ludzmi ktorych nie stac na leczenie.

    Osobiście bym im pomógł. Natomiast Państwu nic do tego, jak obywatel
    sobie pościeli, ani jak się wysypia.

    P.S> znasz casus powodzi w dorzeczu Misisipi?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 187. Data: 2002-12-17 00:13:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    No Name <v...@w...pl> wrote:

> [...]
    > uznaniowo gorszy, a kto inny nie, to jest to dokonywanie podziału. Nie
    > musi być zadeklarowane wprost, wystarczy, że jest dorozumiane.

    Zgodzę się. Poniewasz ty 'dorozumiewasz' więc Ty tworzysz podział.
    A bezrobotni, głosując na polityków mogą swoją sytuację zmienić. Ale nei
    chcą. Głosują nie na tych, którzy obiecują ciężką pracę, ale na tych,
    którzy obiecują osłony socjalne.

    > większe, jak i mniejsze IQ. Nie zauważyłem szczególnej korelacji, muszę
    > przyznać, że inteligentnym łatwiej było mnie ograć, więc zaufanie do
    > takowych mam ograniczone :-)

    A ja wolę, żeby rządził mną człowiek inteligentny niż głupiec. To tak
    samo jak kapitan na statku - wolisz mieć srogiego fachowca, czy miłego
    partacza? Bo ja jednak fachowca. Fachowiec wie bowiem, że jak przesadzi,
    to mu załoga bunt podniesie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 188. Data: 2002-12-17 00:17:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman <r...@o...pl> wrote:

    > Juz byli w historii swiata tacy ludzie ktorzy chcieli odklamac to ze ludzie sa
    rowni wobec siebie wzgledem prawa.
    > Przypominam, ze skonczylo to sie wielka tragedia.

    O, więc uważasz, że ludzie są równi wobec prawa? Możesz powiedzieć
    gdzie?

    > Jezeli bym mial wybor, to nie zgodzilbym sie.
    UUU... a to takie demokratyczne..

    > Ale rowniez nie zgodzilbym sie stołowac się wylacznie w restauracji, gdzie to, co
    bede jadl zalezaloby od
    > głosowania ludzi z wysokim IQ (oni moga miec inny gust kulinarny ode mnie).
    A ja wole to, od pierwszego wariantu. Mam mniejsze szanse na jedzenie
    niezdrowe. Tym bardziej, że sam mam większy wpływ na to, co będę jadł,
    oraz jest większa szansa na to, że menu będzie dobierane racjonalnie.

    > Zatem to chyba nie jest najlepszy przyklad. A przy okazji rownie latwo jest
    podwazyc demokracjeIQ, ktora nie
    > koniecznie musi podejmowac decyzje korzystne dla swoich wyborcow.

    To jest bardzo dobry przykład pokazujący, że demokracja oznacza, że tak
    naprawdę nikomu w tym ustroju nie jest dobrze.

> [...]
    > demokratyczne glosowanie.
    > Ale jest prawda, ze nie ma idealnego ustroju Panstwowego, i pewnie nigdy nie

    Z dwoma poprzednimi akapitami w pełni się zgodzę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 189. Data: 2002-12-17 00:24:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:
    > prawdopodobne), czy moze lew? Jak wam dac test na IQ jaki bedzie rezultat?
    > (ja obstawiam odwrotny). Jak w koncu tlumaczyc, ze z roznych testow

    O, widzisz - wychodzi, że nigdy nei widziałeś rzetelnych badań IQ, ani
    też nei rozumiesz czym jest IQ.

    A IQ to współczynnik liczony w ten sposób, że 100 wyznacza średnią
    inteligencję dla danego wieku i środowiska.
    Oznacza to, że nie można porównywać sesnownie ludzi z różnych środowisk,
    bo to, co przydatne jednym może być zupełnie nieprzydatne innym. Co
    więcej - inteligencja to tylko zdolnośc umysłowa do przystosowywania
    się. Zauważ, że w przypadku jaki podałeś osoba o większej inteligencji
    może skonstruować broń - to kwestia czasu. Jednak zauważ, że w przypadku
    jaki podałeś zmieniasz warunki tylko jednemu człowiekowi.
    Wyjętego z buszu wstaw do miasta, a osobnika z miasta do buszu. Wyniki
    mogą być zupełnie odwrotne.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 190. Data: 2002-12-17 00:27:41
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > doswiadczeniu, przy zalozeniu ze nie posiada Pan wiedzy na temat budowy monitorow,

    Oczywiście. Jeżeli mam stwierdzić jakie długości fal emitowany jest z
    danego obszaru kineskopu, to buduję odpowiedni układ optyczny z
    pryzmatem na końcu i rozszczepiam światło. Poszczególne długości fal da
    się wtedy określić.

    > Chyba teraz sie Pan zgodzi ze mna ze doswiadczenie nie zawsze przynosi prawdy
    > obiektywnej.

    Prawidłowo przeprowadzone i opisane doświadczenie zawsze przynosi prawdę
    obiektywną. Kłopot w tym, że interpretuje wyniki człowiek i tak, jak Pan
    to własnie pokazał, może wyniki te błędnie zinterpretować.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313