PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pozew - kto wygrał w Sądzie Pracy?

  • 1. Data: 2002-12-03 01:00:10
    Temat: Pozew - kto wygrał w Sądzie Pracy?
    Od: "Janusz M." <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy są jakieś osoby czytające tą grupę, które po złożeniu Pozwu w Sądzie
    Pracy wygrały sprawę z nieuczciwym pracodawcą?
    Ponieważ dwa miesiące temu sam złożyłem taki Pozew w Sądzie Pracy (możecie o
    tym poczytać tutaj: http://www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014.html?
    group=pl.praca.dyskusje&tid=28237 ).
    Ponieważ słyszałem już różne zdania, od "napewno wygrasz" do "nie ma sensu bo
    to za duża firma, ma armię prawników i przegrasz z nimi".
    A co wy szanowni grupowicze uważacie?

    Pozdrawiam
    Janusz (JohnBlack)

  • 2. Data: 2002-12-03 19:27:22
    Temat: Re: Pozew - kto wygrał w Sądzie Pracy?
    Od: "Grakus" <g...@o...pl>

    "Janusz M." <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Czy są jakieś osoby czytające tą grupę, które po złożeniu Pozwu w Sądzie
    > Pracy wygrały sprawę z nieuczciwym pracodawcą?

    Moja dziewczyna założyla sprawę prawie 2 miesiące temu i jak dotychczas
    zadna wiadomość nie przyszła do niej.

    Grakus

  • 3. Data: 2002-12-04 17:07:56
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Janusz M." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bo
    > to za duża firma, ma armię prawników i przegrasz z nimi".

    Z mojego doświadczenia wynika że większość (około 80%) wszystkich spraw w
    Sądzie Pracy wygrywają pracownicy.
    W Twoim przypadku sprawa jest trochę dziwna, bo powinieneś zostać normalnie
    zwolniony na podstawie art 30 pkt 2 Kodeksu Pracy. Powinienes miec jedno lub
    trzymiesięczny okres wypowiedzenia i dostać odprawę z tytułu rozwiązania
    umowy o pracę z powodów dotyczących pracodawcy. Z tresci Twojej wypowiedzi
    wynika że pozwaleś pracodawcę za sam fakt wypowiedzenia umowy o pracę -
    jeżeli tak to przegrasz na pewno. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę z
    kim chce i kiedy chce - jeżeli czyni to zgodnie z prawem.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-12-04 23:38:59
    Od: "Janusz M." <j...@N...gazeta.pl>

    Wiesław Wronowicz <w...@p...com> napisał(a):

    > Z mojego doświadczenia wynika że większość (około 80%) wszystkich spraw w
    > Sądzie Pracy wygrywają pracownicy.

    To nawet pocieszające. ale skąd to doświadczenie? jeśli można wiedzieć?

> [...]
    > trzymiesięczny okres wypowiedzenia i dostać odprawę z tytułu rozwiązania
    > umowy o pracę z powodów dotyczących pracodawcy.

    Zgadza się zostałem zwolniony z art 30 i dostałem odprawę, ale czemu w tym zwolnieniu
    powypisywali takie głupoty, z których wynika że byłem beznadziejnym pracownikiem.
    Przecież, mogli napisać, że mają cięcia etatów lub już nie ma zapotrzebowania na
    moje usługi czy jakieś inne bardziej normalne argumenty. A oni mnie tylko
    "obsmarowali" i powiedzieli że będę miał to wszystko wpisane do Świadectwa Pracy.
    Przecież to wzyczajne chamstwo.

> [...]
    > jeżeli tak to przegrasz na pewno. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę z
    > kim chce i kiedy chce - jeżeli czyni to zgodnie z prawem.

    Pozwałem przedewszystkim w celu amiany powodów wypowiedzenia, a nie za sama fakt
    wypowiedzenia.

    > Pozdrawiam
    > Wiesiek

    Również pozdrawiam