PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: 17 Dec 2002 00:17:17 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@v...wis.pk.edu.pl>

    Roman <r...@o...pl> wrote:

    > Juz byli w historii swiata tacy ludzie ktorzy chcieli odklamac to ze ludzie sa
    rowni wobec siebie wzgledem prawa.
    > Przypominam, ze skonczylo to sie wielka tragedia.

    O, więc uważasz, że ludzie są równi wobec prawa? Możesz powiedzieć
    gdzie?

    > Jezeli bym mial wybor, to nie zgodzilbym sie.
    UUU... a to takie demokratyczne..

    > Ale rowniez nie zgodzilbym sie stołowac się wylacznie w restauracji, gdzie to, co
    bede jadl zalezaloby od
    > głosowania ludzi z wysokim IQ (oni moga miec inny gust kulinarny ode mnie).
    A ja wole to, od pierwszego wariantu. Mam mniejsze szanse na jedzenie
    niezdrowe. Tym bardziej, że sam mam większy wpływ na to, co będę jadł,
    oraz jest większa szansa na to, że menu będzie dobierane racjonalnie.

    > Zatem to chyba nie jest najlepszy przyklad. A przy okazji rownie latwo jest
    podwazyc demokracjeIQ, ktora nie
    > koniecznie musi podejmowac decyzje korzystne dla swoich wyborcow.

    To jest bardzo dobry przykład pokazujący, że demokracja oznacza, że tak
    naprawdę nikomu w tym ustroju nie jest dobrze.

    > Inna kwestia jest ordynacja wyborcza, ktora jest wedlug mnie zla. Powinna byc
    wiekszosciowa, w ktorej kazdy posel
    > mialby okreslona ilosc wyborcow na swoim terenie - na Polskim podworku okolo 60k
    wyborcow. Posel musialby miec
    > ponad 50% i jezeli nie spelnialby oczekiwan ludzi, ktorych reprezentuje to moglby
    byc przez nich odwolany poprzez
    > demokratyczne glosowanie.
    > Ale jest prawda, ze nie ma idealnego ustroju Panstwowego, i pewnie nigdy nie
    bedzie.

    Z dwoma poprzednimi akapitami w pełni się zgodzę.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313