PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 91. Data: 2002-12-07 13:06:07
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Xyloo <x...@o...pl> napisał(a):

    <
    > nauczyciele, slozba zdrowia, wiaziennictwo,
    > sadownictwo itd. slowem cala budrzetowke.

    Ja też uważam, że należy rozgonić w cholerę nauczycieli, którzy nie potrafią
    nauczyć, jak się pisze "służba", "więziennictwo" i "budżetówka".

    MSPANC,

    JoP

  • 92. Data: 2002-12-07 13:15:11
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja też uważam, że należy rozgonić w cholerę nauczycieli, którzy nie potrafią
    > nauczyć, jak się pisze "służba", "więziennictwo" i "budżetówka".

    Netykieta, netykieta...

    > MSPANC,

    Wiecej checi.

    GreG

  • 93. Data: 2002-12-07 13:28:09
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2002 11:13:09 +0000 (UTC), "Gosc A"
    <u...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >tu sie bardzo mylisz... pamietaj ze ludzie/firmy sa biedniejsze wiec nie stac
    >ich na konsumpcje/zakup. Trudniej jest sprzedac, czesto trzeba zaoferowac
    >duzo nizsze stawki,

    Trzeba a można to dwie sprawy.
    Bezrobotni nie powodują, ze trzeba
    Bezrobotni powodują, ze można.
    (stąd pewien poziom bezrobocia jest konieczny)

    Gorzej gdy poziom bezrobocia wymyka się spod kontroli.

    >A godne zycie dla biedych, co to oznacza?

    Na pewno nie wypas bezrobotnych na połoninach.

    >Czemu zadamy takich warunkow jak w krajach bogatych, nas na to nie stac!
    Biedną Rosję było stać na podatek liniowy.

    Polskę stać by rysować plany z dokładnością 1:2000 a nie jak
    dotychczas 1:10000 (takimi to "problemami" zajmuje sie Sejm RP :-(( )

    >Porownaj zycie za wschodnia granica, nie widzisz jak dobrze jest dla nas na
    >ich tle?

    W latach 70-tych też nam było lepiej od nich
    ale szybko czar prysnął.

    >Powiem szczerze ze niesamowicie draznia mnie wszyscy zadajacy wiecej
    >pieniedzy od rzadu bo maja oni prawo do pracy (klaniaja sie zwiazki
    >zawodowe).. a co z SZANSA pracy dla ludzi < 30 roku zycia?? Finansowanie
    >deficytowych galezi wymaga wziecia tych pieniedzy od pracujaych, dla ktorych
    >w pewnym momencie nie oplaca sie juz prowadzic biznesu i tworzyc nowych
    >miejsc pracy. Ja wiem, ze oni tez maja prawo... a co z tymi ktorych juz dawno
    >wywalono na bruk bez zadnych problemow, odpraw itp? inna klasa ludzi?, za
    >malo chamska zeby niszczyc wszystko co wpadne pod reke?

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego to w odpowiedzi na moje stwierdzenia
    protestujące przeciwko traktowaniu bezrobotnego jak pasożyta.

    BAH

  • 94. Data: 2002-12-07 13:53:55
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    GreG <g...@w...pl> napisał(a):

    > Netykieta, netykieta...

    Przestarzałe wiadomości, przestarzałe. Obowiązywało na grupach
    anglojęzycznych, gdzie dla większości piszących język grupy nie był językiem
    ojczystym.

    > Wiecej checi.

    Więcej chęci powinno wykazywać nieszczęsne lamerstwo, przez które czasem
    muszę się zastanawiać, jak się pisze "wkrótce". Np. chęci wykonania
    sprawdzania pisowni przed wysłaniem maila. Jak wali takie orty w cefałkach,
    to nic dziwnego, że pracy znaleźć nie może.

    JoP

  • 95. Data: 2002-12-07 14:12:27
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > Przestarzałe wiadomości, przestarzałe. Obowiązywało na grupach
    > anglojęzycznych, gdzie dla większości piszących język grupy nie był językiem
    > ojczystym.

    Mimo to nie wypada na forum wytykac bledow. Chcesz, upominaj na privie.
    Moze facet ma dysortografie...?

> [...]
    > sprawdzania pisowni przed wysłaniem maila. Jak wali takie orty w cefałkach,
    > to nic dziwnego, że pracy znaleźć nie może.

    Nie splaszczaj i trzymaj fason. Przyjmij moja uwage ze zrozumieniem, bo jest
    sluszna.

    Pozdrawiam :)

    GreG

  • 96. Data: 2002-12-07 19:12:38
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >To raczej definicje, niż twierdzenia.

    W moim przekonaniu sa to twierdzenia. Parmenides w dziele "O przyrodzie"
    sformulowal dwie tezy na podstawie swoich przemyslen. Moim zdaniem sa to
    stwierdzenia bardzo trafne.
    Ale nie chcialbym zeby spieranie sie -czy jest to definicja, czy twierdzenie-
    przeslonilo sedno dyskusji.
    Mam nadzieje ze nie zejdziemy do poziomu: "kto wiecej literowek popelnil",
    albo kto wiecej przecinkow i kropek "zjadl".

    >W jaki sposób wypowiedzi A.P. mogą temu przeczyć?

    Zbyt malo krytycznie podchodzi do wynikow swoich experymentow. I to wlasnie
    jest sprzeczne ze stwierdzeniami Parmenidesa.

    >ale otaczająca nas
    >rzeczywistość wskazuje, że większości bezrobotnych średnio zależy na
    >znalezieniu pracy, a większości pracujących na jej utrzymaniu. Oczywiście
    >"słownie" to każdemu zależy, ale jakoś codzienna postawa w pracy zdaje się
    >temu przeczyć.

    Czy masz jakies wyniki rzetelnych badan na ten temat, czy sa to tylko Twoje
    odczucia?
    Odczucia nie zawsze musza byc zgodne z rzeczywistoscia, to wlasnie twierdzi
    Parmenides. I ja sie z nim pelni zgadzam.

    Pozdrawiam Roman

  • 97. Data: 2002-12-07 19:14:14
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >A co to są dobra naturalne?

    Dobrami naturalnymi sa miedzy innymi:
    ziemia, kopaliny, czysta woda, czyste powietrze, lasy, dzika zwierzyna.

    >Nawet tlen nie należy się każdemu w równym stopniu, bo jeden ma większe
    >płuca, a inny mniejsze. Jeden pracuje więcej fizycznie, inny mniej.

    Nawet tlen nalezy sie kazdemu w roznym stopniu, a to ze ktos go w pelni nie
    wykorzystuje to juz jest temat sam w sobie. Dobrze ze tlen jest dobrem
    odnawialnym (przynajmniej na razie).

    >Akurat to zdanie, do którego się "przypiąłeś" miało charakter bardziej
    >ogólny i nie dotyczyło wyłącznie Twojej wypowiedzi.

    Chyba masz racje powinienem cala Twoja wypowiedz zacytowac, poniewaz odnosilem
    sie do calego Twojego postu a nie tylko tego fragmentu.
    Nieporozumienie to dowodzi wymiana pogladow poprzez internetowa grupe dyskusyjna
    nie jest idealnym sposobem komunikowania sie.

    >I jaka jest różnica między "dostać tyle samo", a "w rownym stopniu sie
    >naleza", a to drugie akurat napisałeś.

    Znowu nieporozumienie.
    Twoje "dostać tyle samo" odnosilo sie do roznego wkladu grupy ludzi w okreslone
    przedsiewziecie, natomiast moje "w rownym stopniu sie naleza" odnosi sie dobr
    naturalnych w powstanie ktorych zaden czlowiek nie wniosl zadnego wkladu.

    Pozdrawiam Roman

  • 98. Data: 2002-12-07 20:33:34
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Związki Zawodowe w Polsce są na tyle silne, aby swym działaniem
    > doprowadzić do upadku przedsiębiorstwa. I to im się udaje. A działanie
    > na szkodę przedsiębiorstwa to przestępstwo.

    W kwestii formalnej: działanie na szkodę spółki (osoby prawnej) można
    przypisać jedynie jej funkcjonariuszowi, np. członkowi zarządu.
    Pracownik nie może działać w rozumieniu prawa "na szkodę
    przedsiębiorstwa", może mu jedynie szkodzić w sposób konkretny, np.
    kradzież, podpalenie. Kwalifikacja prawna wymienionych czynów jest
    odmienna i podlega karze z innego tytułu. Pracownika można ukarać zwykle
    do wysokości jego trzykrotnych poborów, członek zarządu odpowiada pełnym
    majątkiem i łącznie z "dopalaczami" może dostać nawet i 15 lat pierdla,
    co pracownikom raczej się nie zdarza - z pewnością nie wtedy, gdy złamią
    łopatę lub ukradną papier do kserokopiarki.

    Pzdr: Dogbert

  • 99. Data: 2002-12-07 21:43:59
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Mechaniokę samochodową, remonty mieszkań, instalacje elektryczne, pracę
    > w Die Bahn (maszynista), drukarstwo (pewnie jako rolowy na początek, ale
    > zawsze coś), może transport?

    Pomysłów Ci nie brakuje, nie bierzesz jednak pod uwagę, że znaczna część
    pracodawców (Twój pewnie nie, bo jak wzystko przewidziałeś i to) trafia
    pracownika między oczy w chwili, kiedy tego najmniej się spodziewa.
    Przeżycie to bywa na tyle traumatyczne, że po kilku/kilkunastu
    nieudanych próbach psychika przeciętnej osoby stabilizuje się w stanie
    niezdolności do twórczego myślenia - rodzaju swoistej blokady
    emocjonalnej. Utrudnia ona lub wręcz uniemożliwia znajdywanie właściwych
    rozwiązań. Krytyka otaczającej rzeczywistości w występującym wtedy
    stanie umysłu wynika z potrzeby jej racjonalizacji, by po prostu nie
    zwariować. Zjawiska te mają w znacznej mierze podłoże fizjologiczne,
    tzn. podobnie jak odddawanie moczu mogą być kontrolowane w ograniczonym
    zakresie przez właściciela mózgu/pęcherza.
    Ciebie też to czeka w przypadku, gy coś pójdzie nie tak; nie ma bowiem
    biznesów pewnych, bez ryzyka.
    Mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że wyraziłem zainteresowanie Twoim
    mózgiem. Starałem się, by jak kilka sprowokowanych osób nie poruszać
    kwestii pozostałych Twoich organów oraz sposobu i celowości ich
    wykorzystania.

    Pzdr: Dogbert

  • 100. Data: 2002-12-07 22:30:00
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> writes:

    > Ninka napisala ze ubepieczenie rodzicow pokrywa leczenie dziecka - to samo
    > jest gdy prywatnie ubezpieczasz sie w Europie.
    > W USA jest rowniez pomoc dla uposledzonych, nie jest tylko tak rozbudowana -
    > na ile, nie wiem, ale jest na pewno socjalne leczenie, socjalni pracownicy,
    > socjalni opiekuni... tez sie placi podatki i to wcale nie takie male.

    no wlasnie.

    pomoc otrzymywana w ramach medicare jest. jej poziom nie jest tak
    wysoki jak z prywatnych ubezpieczen, ale jednak nikt na ulicach nie
    umiera. sa organizacje pozarzadowe i charytatywne.

    smiem nawet twierdzic, ze uslugi zdrowotne jakie w ramach tego sie
    dostaje sa na nieco lepszym poziomie niz w polsce w panstwowej sluzbie
    zdrowia.

    no ale jakos ktos jest zaslepiony wizja tego kalekiego dziecka co
    zdycha na ulicy to najwyrazniej zadne racjonalne argumenty do niego
    trafic nie sa w stanie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net