PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 221. Data: 2002-12-19 22:13:20
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >No to w końcu jak?
    >Z doświadczenia wyszło, że obszar wypełniony jest dwiema barwami
    >spektralnymi.
    >Czy to jest prawda obiektywna, czy nie?

    >A tak na marginesie, to nic tak do końca nie jest obiektywne. Być może, za
    >ileś tam lat, okaże się, że te nasze zielone i czerwone, to tak naprawdę
    >składają się z jeszcze innych, tylko chwilowo nie potrafimy tego zbadać.

    Ma Pan racje my jako obserwatorzy (smiertelnicy jak pisal Parmenides) nigdy
    nie bedziemi mogli byc w 100% pewni jaka jest natura otaczajacej nas
    rzeczywistosci. Mozemy ja tylko jedynie bardziej lub mniej dokladnie szacowac.

    Dlatego tak mocno zdziwilo mnie uzywanie kwantyfikatorow ogolnych w stosunku
    do ludzi przez Adama.
    Uzywanie tych kwantyfikatorow w stosunku do ludzi z reguly ich krzywdzi.
    Wysuwanie wnioskow ogolnych, poprzez pryzmat kilkuset przypadkow, z ktorymi
    sie spotkal Adam juz powoduje brak zaufania do jego eksperymetu.
    Mysle ze ekksperyment ten zostal zrobiony "pod wynik".

    Pozdrawiam Roman

  • 222. Data: 2002-12-20 14:52:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    No Name <v...@w...pl> wrote:

    > Szczera prawda. Za wyjątkiem tego że konstytucja to tylko deklaracje.
    > Bogatsi mają lepiej, bo mogą dawać łapówki, wiedzą komu, inni się ich
    > boją, więc ulegają. Prawo, także konstytucja, jest rodzajem umowy - jej
    > przestrzeganie wbrew temu, co mówisz jest korzystne dla wszystkich, bo
    > daje niższe koszty. W innym przypadku mamy układ, jak obecnie - kto
    > szybciej kradnie i oszukuje, ten wygrywa. Nagrodą jest czysty interes,
    > znaczy wyprany. Koszty przerzuca się na "chołotę".

    Bogatsi mają przewagę, bo stać ich na wynajęcie mózgów innych ludzi - na
    przykład obrońców.

    --
    ___________ (R)

  • 223. Data: 2002-12-23 00:27:59
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Co nie stoi w sprzecznosci ze natura jest obiektywna i ma okreslone
    wlasciwosci.

    ...czego również nie możemy być w 100% pewni :-)

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 224. Data: 2002-12-28 10:28:27
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Bogatsi mają przewagę, bo stać ich na wynajęcie mózgów innych ludzi - na
    > przykład obrońców.

    Jesteśmy zgodni, że bogatsi mają przewagę - jednakże przedmiotem najmu
    są nie mózgi prawników, a karty SIM w ich telefonach. Dokładniej -
    zapisane tam numery. Przedmiotem najmu są też ich inne organy, na pewno
    nie mózgi. Raczej genitalia i żołądki (wiedzą z kim odbyć stosunek
    płciowy, z kim zjeść obiad i wypić koniak). Zbyt wielu znam prawników,
    którzy są drodzy jak s-syn, mają piękne biura w szklanych domach i
    trzeba im w książce pokazywać, co i jak ma być, bo nie mają o tym
    pojęcia, albo muszą dzwonić do urzędników niskiej szarży, by się
    dowiedzieć, "co i jak". To ja też potrafię. Dlatego zawód prawnika jest
    limitowany, przez środowisko, które go wykonuje. Król jest nagi. Jeżeli
    nie widać różnicy, to po co przepłacać?

    Pzdr: Dogbert