PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
    From: Roman <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: Mon, 16 Dec 2002 18:00:23 +0100
    Sender: r...@o...pl@pa206.torun.cvx.ppp.tpnet.pl

    Skutkiem takiej demokracji byloby

    >Nie wprowadzeniem, a odkłamaniem. Ludzie są różni i ich predyspozycje do
    >podjmowania decyzji są różne.
    No ladnie.
    Juz byli w historii swiata tacy ludzie ktorzy chcieli odklamac to ze ludzie sa rowni
    wobec siebie wzgledem prawa.
    Przypominam, ze skonczylo to sie wielka tragedia.

    >Przykładowo - czy zgodziłbyś się, żebyś mógł stołować się wyłacznie w
    >restauracji, gdzie to, co będziesz jadł zależy od głosowania wszystkich
    >będących na sali?

    Jezeli bym mial wybor, to nie zgodzilbym sie.
    Ale rowniez nie zgodzilbym sie stołowac się wylacznie w restauracji, gdzie to, co
    bede jadl zalezaloby od
    głosowania ludzi z wysokim IQ (oni moga miec inny gust kulinarny ode mnie).
    Zatem to chyba nie jest najlepszy przyklad. A przy okazji rownie latwo jest podwazyc
    demokracjeIQ, ktora nie
    koniecznie musi podejmowac decyzje korzystne dla swoich wyborcow.
    Inna kwestia jest ordynacja wyborcza, ktora jest wedlug mnie zla. Powinna byc
    wiekszosciowa, w ktorej kazdy posel
    mialby okreslona ilosc wyborcow na swoim terenie - na Polskim podworku okolo 60k
    wyborcow. Posel musialby miec
    ponad 50% i jezeli nie spelnialby oczekiwan ludzi, ktorych reprezentuje to moglby byc
    przez nich odwolany poprzez
    demokratyczne glosowanie.
    Ale jest prawda, ze nie ma idealnego ustroju Panstwowego, i pewnie nigdy nie bedzie.

    Pozdrawiam Roman