PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadchodzi normalność

  • 131. Data: 2009-02-18 11:46:10
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Feb 17, 11:14 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > A o coś ci chodzi?

    Tak, o uzmysłowienie ci, że stosujesz podwójne standardy. Jeden wobec
    siebie, drugi wobec innych.

    Pracodawca nie spełniający twoich warunków nie stosuje się do
    "cywilizowanych norm współżycia społecznego" ani "nie wykazuje
    szacunku dla godności ludzkiej". Dlatego można jemu okazać szacunek,
    dając w mordę.

    Jotte natomiast, obrzucając przedsiębiorców gównem jak leci, "nie
    wkracza na obszar prostactwa" i jest w porządku. A gdy spyta się go o
    szczegóły, zgodnie z cywilizowanymi normami współżycia społecznego
    odpowiada "nie twój interes".

    --
    mihau

  • 132. Data: 2009-02-18 12:54:05
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Jesli dasz za niski to bedziesz miec wieksza produkcje niz zbyt, to tez
    > nie
    > jest dobrze, zwlaszcza jesli nie za bardzo da sie eksportowac albo sie nie
    > da (np. uslug).

    No tak, ale jeśli masz niski podatek CIT, to zostaje Ci jako przedsiębiorcy
    więcej kasy na wypłaty dla pracowników oraz na inwestycje bez konieczności
    zaciągania kredytów na lichwiarskich warunkach. Ergo - nie zarabiają banki
    (bo nie muszą, zresztą istnienie banków, z punktu widzenia potrzeb
    konsumpcyjnych nie jest konieczne dla istnienia społeczeństwa ;-), firma
    jest lepiej doposażona, warunki pracy lepsze no i przede wszystkim więcej
    zarabiają pracownicy. Ergo - większa kasa idzie na konsumpcję. Ergo - aby
    zaspokoić większą konsumpcję, musi wzrosnąć produkcja i usługi. Ergo - koło
    się zamyka, a ta nadwyżka produkcji i usług, jakiej się obawiasz w wyniku
    małego opodatkowania przedsiębiorstw, właśnie tu znajduje uzasadnienie. A
    reasumując całość - poziom życia poprawia się i każdy jest zadowolony ;-)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 133. Data: 2009-02-18 14:37:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 134. Data: 2009-02-18 15:30:26
    Od: darjerz <darjerz!s...@p...onet.!spam.pl>

    Dnia 02/18/2009 01:54 PM, Emka napisał:

> [...]
    > przedsiębiorstw, właśnie tu znajduje uzasadnienie. A reasumując całość -
    > poziom życia poprawia się i każdy jest zadowolony ;-)

    Jest tylko 1 ale . Polscy pracodawcy (tu zaznaczam, że nie wszyscy
    zdarzają się wyjątki) przedkładają konsumpcje nad .... dobro
    pracownika i nie liczę na to, że w wyniku zmniejszenia podatków
    nadwyżką "podzielą się" z pracownikiem.
    Wydaje mi się, że ważniejsza będzie nowa fura czy plazma, na 2
    miejscu inwestycja w firme a pracownik będzie na szarym końcu tej listy.
    --
    \\||// pozdrawiam | OUTLOKOWICZE wiecie co to MIME? |
    <@____&~ DARJERZ | Ustawcie proszę prawidłowe kodowanie !|

  • 135. Data: 2009-02-18 16:22:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, darjerz <darjerz!s...@p...onet.!spam.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Wydaje mi się, że ważniejsza będzie nowa fura czy plazma, na 2
    > miejscu inwestycja w firme a pracownik będzie na szarym końcu tej listy.

    I dlatego kwoty na umowach są zazwyczaj podawane jako brutto,
    a nie netto? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 136. Data: 2009-02-18 17:15:38
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Patryk Włos pisze:
    > Jedno pytanie: czy ja gdzieś napisałem, że nie należy walczyć z szarą
    > strefą?
    >
    > Uważam, że walka z nią to jedno z podstawowych zadań państwa. Każdy
    > powinien płacić podatki*.

    Lepiej byłoby przestać ściągać podatki na każdym kroku zabierając więcej
    niż połowę zarobionych pieniędzy. Wtedy szarej strefie znacznie mniej by
    się to opłacało.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 137. Data: 2009-02-18 17:52:04
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "darjerz" <darjerz!s...@p...onet.!spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wydaje mi się, że ważniejsza będzie nowa fura czy plazma, na 2
    > miejscu inwestycja w firme a pracownik będzie na szarym końcu tej listy.

    I co z tego?
    Rynek powinien takie firmy weryfikować.

    Mnie jako pracownika g... obchodzi, co ze swoją kasą zrobi właściciel firmy.
    Czy kupi taki, a nie inny samochód, plazmę, dom... co to ma do rzeczy?
    Ważne, żeby przelewał terminowo na moje konto i odprowadzał należne podatki.
    Zgodnie z umową.

    Jurek M.

  • 138. Data: 2009-02-18 17:56:54
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > W sumie tak. Ale nie wszyscy zasługują, żeby na nich zwracać uwagę i działać.

    Podzielność uwagi jest ograniczona przecież.

    > Skoro tak.. to tak... (Jan Nowicki, "Wielki Szu").

    I co, przep... byś całą forsę w kasynie???
    To lepiej, żebyś nie był bogaty!

    Twojego? To tym bardziej bez sensu :)))

    Jurek M.

  • 139. Data: 2009-02-18 21:42:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gnhilu$rjv$2@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Podzielność uwagi jest ograniczona przecież.
    U wielu nawet w ogóle nie występuje.

    > I co, przep... byś całą forsę w kasynie???
    > To lepiej, żebyś nie był bogaty!
    A co ci do tego co ja zrobię z moja forsą?

    > Twojego? To tym bardziej bez sensu :)))
    Zależy od tego kto tak uważa.
    Pisałem przecież, że nie na każdego warto zwracać uwagę.

    --
    Jotte

  • 140. Data: 2009-02-18 21:51:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Tak, o uzmysłowienie ci, że stosujesz podwójne standardy. Jeden wobec
    > siebie, drugi wobec innych.
    Być może. Czyli jak wszyscy.

    > Pracodawca nie spełniający twoich warunków nie stosuje się do
    > "cywilizowanych norm współżycia społecznego" ani "nie wykazuje
    > szacunku dla godności ludzkiej".
    Moje zasady i "cywilizowane normy współżycia społecznego" to nie to samo. Ja
    wymagam dużo więcej.

    > Dlatego można jemu okazać szacunek, dając w mordę.
    Każdemu można dać w mordę.
    Nie wydaje mi się, aby było to sposobem na okazanie szacunku.

> [...]

    > A gdy spyta się go o
    > szczegóły, zgodnie z cywilizowanymi normami współżycia społecznego
    Czy cywilizowane normy współżycia społecznego nakazują mi dyskutowanie z
    każdym?
    Chcesz o coś spytać, to pytaj i czekaj cierpliwie z nadzieją na odpowiedź.

    --
    Jotte