PracaGrupypl.praca.dyskusje › samozatrudnienie i były pracodawca

  • 1. Data: 2009-02-10 21:51:26
    Temat: samozatrudnienie i były pracodawca
    Od: "cyybul" <c...@s...pl>

    Witam,

    Obecny pracodawca zatrudnia mnie na pół etatu w jednej swojej firmie (DG) i
    na umowę-zlecenie w drugiej firmie (spółka).

    Chciałbym ubiegać się o dofinansowanie z pup na założenie własnej
    działalności gospodarczej. Czyli najpierw muszę zostać bezrobotnym, złożyć
    wszystkie dokumenty i dostać to dofinansowanie.

    Dalej chciałbym skorzystać z tego niższego ZUS-u przez pierwsze dwa lata.
    Jednocześnie chciałbym "wrócić" do byłego pracodawcy. Z tego co się
    doczytałem, to jeżeli zdecyduję się na współpracę z byłym pracodawcą to
    stracę tańszy ZUS. Ale to się dotyczy tylko umów o pracę czy też umów
    zlecenie? Bo tak się zastanawiam czy mogę podjąć współpracę tylko z spółką
    byłego pracodawcy?

    Ewentualnie czy są jakieś inne obejścia, żeby współpracować z byłym
    pracodawcą i jednocześnie płacić "promocyjny" ZUS?

    Z góry dzięki za pomoc

    cyb.

  • 2. Data: 2009-02-11 05:58:25
    Temat: Re: samozatrudnienie i były pracodawca
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Żeby dostać dofinansowanie musisz być bezrobotnym.
    Żeby otrzymać to dofinansowanie to zgodnie z ustawą (czy może
    rozporządzeniem - nie pamiętam) musisz być bezrobotnym minimum 3 miesiące.
    Ja co prawda otrzymałem po 2 tygodniach ale to był koniec roku i "rozdawali"
    żeby wykorzystać budżet. Z początkiem roku wcale nie musi tak być.

    W trakcie trwania umowy o dofinansowanie nie możesz być nigdzie zatrudniony
    na umowę o pracę.
    Jeżeli chodzi o ZUS - oprócz spełnienia podstawowego warunku, czyli
    nieprowadzenia DG w ciągu ostatnich 5 lat, nie możesz w ramach DG świadczyć
    usług dla pracodawców z ostatnich 2 lat, ale dotyczy to wykonywania prac
    zgodnych z zakresem obowiązków jakie miałeś jako pracownik u tych
    pracodawców.

    Pilnuj treści umów aby nie podpaść US pod samozatrudnienie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-02-11 09:53:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 22:51:26 +0100, cyybul napisał(a):

> [...]
    > doczytałem, to jeżeli zdecyduję się na współpracę z byłym pracodawcą to
    > stracę tańszy ZUS. Ale to się dotyczy tylko umów o pracę

    Tu nie ma pola manewru z żadnym "preferencyjnym ZUSem"!!
    Umowa o pracę = składki w wysokości z dochodu brutto. Amen. basta.

  • 4. Data: 2009-02-12 06:54:14
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Nie wynika to ani z rozporządzenia, ani z ustawy. Nie ma takiego przepsiu.
    > Ale może to wynikać z regulaminu przyznawania dotacji, a takie każdy urząd
    > ustala sam.

    Całkiem całkiem możliwe. Dzięki za czujność.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-02-12 07:17:57
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 06:58:25 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]

    Ale może to wynikać z regulaminu przyznawania dotacji, a takie każdy urząd

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2009-02-14 14:11:55
    Od: Als <1...@1...pl>

> [...]

    > Ewentualnie czy są jakieś inne obejścia, żeby współpracować z byłym
    > pracodawcą i jednocześnie płacić "promocyjny" ZUS?

    Gdzieś wyczytałem, że sposobem na zachowanie niższego ZUS-u jest współpraca
    nie z "byłym", a z aktualnym pracodawcą - zostawić sobie np. 1/20 etatu
    (albo jeszcze mniej) i jednoczesna DG. Nie wiem, jak do tego podchodzą
    urzędy skarbowe.

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)