PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mentalność Niemców

  • 1. Data: 2003-02-05 08:12:03
    Temat: Mentalność Niemców
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    Witam,
    Czy znacie może jakis dobry poradnik, który zawierałby chrakterystykę
    naszych zachdonich sąsiadów? Coś co pomogłoby lepiej zrozumieć ten dziwny
    naród ;-) Zwłaszcza kiedy trzeba ich przekonywać do faktu, iż w Polsce nie
    można prowadzić biznesu na modłę niemiecką ;-) Może jakaś witrynka albo
    cóś?
    Pozdrowionka

    Bartek

  • 2. Data: 2003-02-05 13:44:05
    Temat: Re: Mentalność Niemców
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > można prowadzić biznesu na modłę niemiecką ;-) Może jakaś witrynka albo

    Nie jest łatwo. Pewnych rzeczy im nie wytłumaczysz. Z czym ty akurat masz problem?

    mer

  • 3. Data: 2003-02-05 14:51:58
    Temat: Re: Mentalno?ae Niemców
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Be wrote:
    > Witam,
    > Czy znacie mo?e jakis dobry poradnik, który zawiera?by chrakterystyk?
    > naszych zachdonich s?siadów? Co? co pomog?oby lepiej zrozumieae ten
    > dziwny naród ;-) Zw?aszcza kiedy trzeba ich przekonywaae do faktu, i?
    > w Polsce nie mo?na prowadziae biznesu na mod?? niemieck? ;-) Mo?e
    > jaka? witrynka albo có??
    > Pozdrowionka

    Znaczy, ze nie beda mogli tyle nakrasc co w u siebie? Moze po prostu pokaz
    im kurs euro ;)
    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 4. Data: 2003-02-05 20:24:19
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Nie tylko niemcy sa dziwni, wszystko zalezy od punktu widzenia
    i checi zrozumienia tej osoby/grupy ludzi z ktora sie komunikuje....

    Wiecej na www.polonia-it.org
    Jest to portal utworzony przez polakow pracujacych w informatyce w
    niemczech.

    Thomas, Hamburg

  • 5. Data: 2003-02-06 08:42:33
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Thomas Ochmann" <t...@a...de> napisał w wiadomości
    > Nie tylko niemcy sa dziwni, wszystko zalezy od punktu widzenia
    > i checi zrozumienia tej osoby/grupy ludzi z ktora sie komunikuje....

    Dzieki. Chodzi mi raczej o pewien zbior wiedzy na temat savoir-vivre-u w
    wersji international ;-) POza tym moze ktos bedzie mial swieze pomysly jak
    ich ugryzc. Juz dwa lata musze na codzien kontaktowac sie z tym narodem i
    mam coraz mniej sil. Sa tak powolni w podejmowaniu jakichkolwiek decyzji, ze
    mozna sie zalamac. Kiedy juz je podejma to za nic w swiecie nie mozna ich
    przekonac o szkodliwosci skutkow tych decyzji. Juz wielokrotnie mialem
    poczucie gorzkiej racji po tym jak okazalo sie, ze mialem racje: Ich
    metodologia postepowania, do ktorej nas zmusili (polski oddzial) nie
    sprawdzila sie. Co wiecej skutki byly dokladnie takie jakie przewidywalismy.
    Byc moze mamy pecha bo trafilismy akurat na tak niereformowalnych ludzi a
    byc moze....
    pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2003-02-06 13:08:34
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > Byc moze mamy pecha bo trafilismy akurat na tak niereformowalnych ludzi a

    Nie miałeś pecha. Zawsze tak jest.
    Wielu z nich chyba poważnie sądzi, że ich polski oddział jest enklawą na prawie
    niemieckim.
    I dlatego są potem bardzo zdziwieni, gdy na przykład przychodzi kontrola z urzędu
    skarbowego bo nie
    został zapłacony podatek- "Co z tego, że była sprzedaż! Przecież zainwestowaliśmy
    sporo i nie ma
    zysku! A to, że jakaś polska księgowa kazała płacić to ktoby tam jej słuchał"

    Miałeś okazje tłumaczyć, że paragonem nie zastąpią faktury VAT i że muszą na niej być
    podpisy tak
    sprzedawcy jak i odbiorcy?

    mer

  • 7. Data: 2003-02-06 13:56:58
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedawcy jak i odbiorcy?
    >
    >Eee... mam inne niz ksiegowe problemy. Poczawszy od absurdow w marketingu
    po formulowanie oferty handlowej. Im sie na prawde wydaje, ze jestemy jakims
    tatarstanem, gospodarka jest w powijakach, konkurencji nie ma zadnej, aha:
    mamy osiagac wyniki porywajac sie z przyslowiowa motyka na slonce.
    BeeS