PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto w imieniu zakładu pracy może wypowiedziec umowe o prace?

  • 1. Data: 2003-02-05 08:18:54
    Temat: Kto w imieniu zakładu pracy może wypowiedziec umowe o prace?
    Od: "jazzy" <j...@p...com.pl>

    Czy jezeli prezes zarzadu w sp. z o.o. nie chce wypowiedziec umowe o prace,
    to czy 2 czlonkow zarzadu moze podjac uchwale o zwolnieniu pracownika wbrew
    stanowisku prezesa? Zarzad jest 3 osobowy, reprezentacja spolki 2 osobowa,
    czlowiek przyjety do pracy za czasow 1 osobowego zarzadu I czy w przypadku
    takiej uchwaly prezes musi zwolnic pracownika?

  • 2. Data: 2003-02-05 10:00:42
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    "jazzy" <j...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > czlowiek przyjety do pracy za czasow 1 osobowego zarzadu I czy w przypadku
    > takiej uchwaly prezes musi zwolnic pracownika?

    W zeszłym roku mój ojciec wypowiadał umowę i szef nie zgodził się na
    zwolnienie
    pracownika, będąc u radcy dowiedział się, że wystarczy rozwiązanie umowy o
    pracę
    przesłać faksem ew./oraz przesłać listem poleconym do siedziby firmy.
    Przy czym trzeba starannie zaadresować odbiorcę jako szefa. Jeśli umowa z 2
    tyg.
    wypowiedzeniem, liczysz sobie wypowiedzenie od 1 dnia tyg jeśli 3 mieś. od
    pierszego
    dnia danego miesiąca.

    Ale głowy za powyższe nie dam sobie uciąć.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2003-02-05 11:28:40
    Od: s...@p...onet.pl

    > Czy jezeli prezes zarzadu w sp. z o.o. nie chce wypowiedziec umowe o prace,
    > to czy 2 czlonkow zarzadu moze podjac uchwale o zwolnieniu pracownika wbrew
    > stanowisku prezesa?

    Patrz art 3 primkp. Z pozdrowieniami

  • 4. Data: 2003-02-05 12:26:01
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    umowę o pracę wypowiada osoba wyznaczona do tego przez pracodawcę

    BS

  • 5. Data: 2003-02-05 16:23:30
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Wed, 5 Feb 2003 09:18:54 +0100, "jazzy" <j...@p...com.pl>
    napisał:

> [...]
    >czlowiek przyjety do pracy za czasow 1 osobowego zarzadu I czy w przypadku
    >takiej uchwaly prezes musi zwolnic pracownika?
    Tak, o ile zobligowany jest do wykonania uchwały własnego zarzadu.
    Czyli Prezes Zarządu jest Kierownikiem bieżacej działalności,
    zobowiązny do wykonywania poleceń (uchwał) Zarządu.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski