PracaGrupypl.praca.dyskusje › Etat i dzialalnosc

  • 1. Data: 2003-02-05 07:39:01
    Temat: Etat i dzialalnosc
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Czy można jednocześnie pracować na etacie i wykonywać
    usługi jako działalność gospodarcza dla tego samego
    pracodawcy? Chodzi o ten sam zakres obowiązków.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 2. Data: 2003-02-05 07:46:17
    Temat: Re: Etat i dzialalnosc
    Od: "Dominik" <d...@...pl>

    Kiedyś tak pracowałem, nie było problemu, ale czy można to na 100% nie
    odpowiem.
    Zysk z tego taki, że nie płacisz 600zł zusu a tylko 100zł (zdrowotne)

    Dominik

  • 3. Data: 2003-02-05 11:27:56
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Dominik" <d...@...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedyś tak pracowałem, nie było problemu, ale czy można to na 100% nie
    > odpowiem.
    > Zysk z tego taki, że nie płacisz 600zł zusu a tylko 100zł (zdrowotne)

    No właśnie dlatego bym tak chciał.
    Tylko nie wiem czy można...

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 4. Data: 2003-02-05 12:33:24
    Temat: Odp: Etat i dzialalnosc
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Nie jestem pewny, ale obecnie ZUS się może powaznie przyczepić do takiego
    manewru i uznać to za obejście prawa.

    BS

  • 5. Data: 2003-02-05 13:41:52
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Nie jestem pewny, ale obecnie ZUS się może powaznie przyczepić do takiego
    > manewru i uznać to za obejście prawa.

    a w ktorym miejscu owo obejscie nastepuje?

    Nikt mi nie zabrania posiadania wlasnej firmy, bedac pracownikiem w firmie
    obecnej.
    Sklada sie deklaracje, ze zus jest placony przez obecnego pracodawce.

    No i teraz swiadczenie uslug na rzecz obecnego pracodawcy - czyli topic.

    Jezeli swiadczysz uslugi z zakresu innego niz twoje obowiazki jako
    pracownika, to czemu ktos ma sie doczepiac?

    Ciekawe jednak co sie stanie, jak pracownik bedzie swiadczyl uslugi z
    zakresu swoich obowiazkow?

    Zreszta, gdybac to sobie mozemy...
    Podstawa prawna lub praktyka bedzie chyba najlepsza odpowiedzia.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2003-02-05 20:32:38
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> ...

    > Jezeli swiadczysz uslugi z zakresu innego niz twoje obowiazki jako
    > pracownika, to czemu ktos ma sie doczepiac?

    No wlasnie. Na etacie np.: programista,
    a w DG - administrator.

    Ale wiesz jak jest w tym pieknym kraju nad Wisla:
    ustawa i przepisy swoje,
    a najwazniejsza jest pani z ZUS/US :-((

    PS:
    Wczesniej (tak z miesiac temu) tez tutaj zadalem to pytanie,
    ale (AFAIR) nie dostalem 100% odpowiedzi.

    A ze temat bardzo mnie interesuje
    to chyba jeszcze w tym tygodniu pofatyguje sie do
    "doradztwa podatkowego".
    Moze cos wiecej beda wiedzieli...

    PPS:
    Jesli ktos ma watpliwosci do czego zmierzamy,
    to zapraszam do najnowszego "Wprost"
    i artykul o najnowszych pomyslach Kolodki.

    --
    T.F.