PracaGrupypl.praca.dyskusje › Netto ? Brutto ?

  • 1. Data: 2003-02-04 22:49:18
    Temat: Netto ? Brutto ?
    Od: " LELO" <l...@w...pl>

    Witam.
    Od kilku dni interesuje sie sprawami z założeniem działalności gospodarczej.
    Z tego co się dowiedziałem jeśli nie przekrocze obrotu rocznego 10 000 Euro
    wówczas moge zrezygnować z bycia vatowcem. I nasuwa mi sie takie pytanie.
    Czy zakupując towar (np. w hurtowni) do dalszej odsprzedaży przeze mnie
    płace za niego:
    - cena netto
    - cena brutto
    - cena detaliczna ?

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2003-02-05 00:14:07
    Temat: Re: Netto ? Brutto ?
    Od: Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

    Użytkownik LELO napisał:

    [ciach]

    > Czy zakupując towar (np. w hurtowni) do dalszej odsprzedaży przeze mnie
    > płace za niego:
    > - cena netto
    > - cena brutto
    > - cena detaliczna ?

    Hurtowa brutto.

    pozdrawiam,
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-05 12:41:22
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > wówczas moge zrezygnować z bycia vatowcem. I nasuwa mi sie takie pytanie.
    > Czy zakupując towar (np. w hurtowni) do dalszej odsprzedaży przeze mnie

    placisz taka cene (detaliczna/hurtowa/??) jaka sobie ustalisz ze sprzedawca.
    Oczywiscie BRUTTO, czyli VAT placisz, a ze nie jestes VATowcem to:
    1. nie mozesz roizliczac VATu
    2. koszt zakupu towaru to kwota BRUTTO.

    gdybys byl VATowcem, to:
    1. VAT rozliczalbys.
    2. koszt zakupu to bylaby kwota NETTO.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-02-05 13:47:05
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Czy zakupując towar (np. w hurtowni) do dalszej odsprzedaży przeze mnie
    > płace za niego:
    > - cena netto
    > - cena brutto
    > - cena detaliczna ?

    Zawsze płacisz brutto, a jak nie będziesz wiarygodnym przedsiebiorca to nawet
    detaliczną brutto :)

    mer

  • 5. Data: 2003-02-05 18:17:52
    Od: " LELO" <l...@w...pl>

    dziękuje wszystkim za odpowiedź
    pozdr. Maciek

  • 6. Data: 2003-02-14 21:03:09
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > wówczas moge zrezygnować z bycia vatowcem. I nasuwa mi sie takie pytanie.
    > Czy zakupując towar (np. w hurtowni) do dalszej odsprzedaży przeze mnie

    Placisz cene UMOWIONĄ :) brutto z vatem, ale nie doplacasz juz vatu od
    wartosci dodanej.
    Jak tego nie wiesz, to moze sie jeszcze zastanow, czy to zajecie ma sens ..

    Wojtek