PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka praca taka płaca ;-)

  • 21. Data: 2005-07-16 22:38:20
    Temat: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Od: "bm" <n...@n...nospam>

    Użytkownik "PZ" <p...@m...com> napisał w wiadomości
    news:55hoq2-af4.ln1@minskmaz.com...

    > Witam
    >
    > IMHO 4k na poczatek jak czlowiek jest kumaty i szybko sie uczy jest ok.
    > Przynajmniej w ciagu roku nie bedzie sie rozgladal za nowa praca;)

    1 kwietnia juz dawno za nami, wiec takie niezdrowe zarty pozostaw dla
    siebie.
    "Prawie" po studiach bez zadnego udokumentowanego doswiadczenia 4k? Czy my
    aby mieszkamy w tym samym kraju? Poglady podobne do jaqbka - mitomania. Nie
    chce mi sie wierzyc ze autor tematu nie nauczyl sie jeszcze mimo iz konczy
    studia ze w naszym kraju czesto placa != utrzymanie.
    Normalnie az mi sie smiac chce jak czytam niektore teksty w tym watku.

    bm

  • 22. Data: 2005-07-16 22:41:08
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jul 2005 00:08:56 +0200, gromax napisał(a):

    > dla początkującego w zawodzie ważne sa przede wszystkim finanse? i to ma być
    > argument że firma jest poważna, że przede wszystkim pyta o pieniądze?

    Chodziło mi o to, że po omówieniu kwestii formalnych (właśnie jak
    umiejętności i zdolności) nie było chęci rozmowy o pieniądzach. Czyli
    w skrócie - duże wymagania, marne wynagordzenie. Ale to było - jak mówię -
    kilka przypadków, a nie często spotykane sytuacje.

    > oczywiste jest że do pracy idziemy przede wszystkim dlatego żeby zarobić
    > kasę i nikt mi nie wmówi że idzie "bo atmosfera, bo współpraca z ludźmi, bo
    > rozwój zawodowy, bo..."
    > oczywiste jest dla mnie, ze i dla pracownika i dla pracodawcy wazne są
    > przede wszystkim wymierne efekty. bo jeden i drugi na tym zarobią.

    No właśnie ;)

    > ale też nikt mi nie wmówi, że elementy wymienione wyżej jako "bo" nie są
    > ważne. z tego buduje się kultura firmy (wewnętrznie i zewnetrznie), czyli
    > atmosfera.
    > szczerze powiem, że lepiej pracuje się za trochę niższą kasę ale w firmie
    > gdzie ma się fajną atmosferę niż w firmie gdzie np. jest permanentny wyścig
    > szczurów.

    Masz rację, ale jeśli ma już być "wyścig szczurów", to przynajmniej ja chcę
    wiedzieć, za co pracuję ;). Osobiście wolałbym spokojną atmosferę za
    mniejsze pieniądze.

> [...]
    > naprawdę różne pieniądze. były małe, były duże (wiadomo, zawsze mogą być
    > większe ale byłem zadowolony). I przyszedł czas, kiedy zacząłem myśleć ile
    > to jest niezbędne minimum żeby przeżyć. I tę sumę podaję - z uzasadnieniem -
    > jako minimum ( w domyśle poniżej którego _na_pewno_ będę szukał dalej).
    > oczywiście biorę pod uwagę takie elementy jak wielkość firmy, pozycję firmy
    > na rynku itp. ale to już jest dalsze myślenie, po określeniu własnego
    > minimum poniżej którego po prostu nie starczy na życie.
    > i dla jednego będzie to 500 zł brutto, dla innego 10000netto. sprawa mocno

    Znów masz rację. Dla mnie właściwie EOT.
    --
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2005-07-16 22:50:43
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Andrzej w news:dbbqe4$nr1$1@news.onet.pl napisał(a):

    > musze brac dwa razy tyle czyli 600 zl. Z tych 2000 zostaje wowczas
    > 750. Nadal duzo? To sproboj za tyle wyzyc

    Pracodawca płaci za pracę, a nie za to czego jego pracownik potrzebuje.

    pozdrawiam
    Greg

  • 24. Data: 2005-07-16 22:51:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbbknt$dkc$1@news.onet.pl Andrzej <c...@p...onet.pl>
    pisze:

    Uważam, że punktem odniesienia jest finansowy ekwiwalent netto (co
    pracownika obchodzą podatki i zusy) podstawowych warunków życia w centrum
    Europy. Czyli orientacyjnie:
    - 600 (dach nad głową - wynajęcie mieszkania)
    - 300 (czynsz, prąd, gaz)
    - 100 (telefon)
    - 400 (żarcie)
    - 100 (dojazdy do pracy, leki)
    - 100 (garderoba)
    Razem: ~1600 netto. Oczywiście ze sporym marginesem w obie strony na
    okoliczności towarzyszące - rejon kraju, wielkość miasta, koszty lokalne
    itp.
    Wg mnie to absolutne minimum.
    Czas spędzony w pracy to 1/3 życia. Nie można jej sprzedawać za bezcen.

    Jotte

  • 25. Data: 2005-07-16 23:02:20
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Andrzej <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Stanowisko: projektant/programista (cytat z wiekszosci ogloszen) jest
    > jak najbardziej ogolne ;)
    > Czasem nawet jest dodane progmista XXX (tu wpisz jezyk) ;)

    Czyli będziesz robił to co dziesiątki tysięcy innych ludzi. Nothing more,
    nothing less.

    > Slownik on-line nie znalazl slowa, wiec nie odpowiem na to pytanie ;)

    To była ironia (na wypadek, gdybyś nie zrozumiał).

    > Ciekawosc to pierwszy stopien do piekla ;) Ale jesli to tak istotne to
    > mieszkam na swoim

    Ok. Z ciekawości - teraz jakoś Ci wystarcza na życie pomimo, że nie
    pracujesz?

    > A teraz woli sprostowania. Ja napisalem ze 2000 to malo (nie napisalem
    > ze w mojej sytuacji!) i to jest fakt. Gdybym mial doswiadczenie zawodowe

    2000 dla zielonego absolwenta (prawie) uczelni, który chce być programistą?
    Pozwolisz, że będę miał inne zdanie.

    > nie robilbym za tyle - wolalbym pracowac w Szwecji lub Irlandii ;)

    Przecież nikt Ci nie broni wyjechać, prawda?
    A - nie masz doświadczenia? No cóż. Wymagania za to masz.

    > Napisalem ze w jednej firmie 2000 bylo kwota zbyt wysoka w innej
    > natomiast sam pracodawca byl zdziwiony tak niskimi wymaganiami. Stad tez

    Nie musisz się powtarzać.

    > ten post! Nie pisalem ze zadam 4000 czy 8000 tylko spytalem jaka kwota w
    > takim razie jest kwota o jaka moge sie starac, bo sam takiego rozeznania
    > nie posiadam!

    2000 jest imho kwotą zupełnie odpowiednią do Twoich kwalifikacji. Oczywiście
    możesz też żądać np. 4kzł (jak to poradził Ci ktoś w tym wątku), ale może
    Cię to narazić raczej na paniczny śmiech ze strony pracodawcy.

    > Jesli uwazasz ze 2k to duzo dla osoby z doswiadczeniem po studiach to
    > moze powiesz mi jaka kwota nie jest za duza? Jesli uwazasz ze za tyle

    Ja przepraszam, ale jakie Ty masz doświadczenie? Fajnie, że robiłeś coś w
    czasie studiów (programy), ale raczej pisałeś je bo musiałeś, a po drugie -
    ciężko nazwać to doświadczeniem (w kontekście wymagań pracodawcy).

    > oplacisz rachunki, utrzymasz rodzine i siebie to powiem tylko jedno.

    Przykro mi Cię rozczarować, ale tak wygląda rzeczywistość. Jeśli Ci nie
    odpowiada - zawsze możesz poszukać pracy gdzie indziej.
    Po raz kolejny widzę przypadek świeżego studenta, który się nagle budzi ze
    snu zimowego z pytaniem 'no i jak ja mam żyć w tym świecie'...

    > Jako osoba chora co miesiac wydaje na leki ok. 300 zl! W okresie tzw.

    Przykro mi. Ty wydajesz na leki, inni na pieluchy dla dziecka.

    > zaostrzenia choroby musze brac dwa razy tyle czyli 600 zl. Z tych 2000
    > zostaje wowczas 750. Nadal duzo? To sproboj za tyle wyzyc zanim
    > zaczniesz warczec na innych! Ja spytalem uprzejmie o kwote, a Ty starasz

    Warczeć? Chyba Ci się osoby pomyliły.

    > zrobic sie szum na grupie wokol wlasnej osoby.

    Och, ach. Kącik darmowych porad psychologicznych?
    BTW: Zapytałeś się ile możesz chcieć, a nie 'ile Ci wystarczy na życie'.
    Zdecyduj się więc.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 26. Data: 2005-07-16 23:15:49
    Od: "FotoHolic" <foto_sek@nie_ma_jak_spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jestem absolwentem informatyki dosc dobrej uczelni. Glupi nie jestem ;),
    > ale jednak bez doswiadczenia zawodowego popartego konkretymi wpisami do
    > CV. Moj problem polega na tym, iz na dwoch z rozmow zaproponowalem 2000
    > brutto, w jednej firmie, bylo to stanowczo za duzo, w drugiej natomiast
    > zdziwiono sie ze mam az takie male wymagania. Nie znajac firmy od srodka
    > i listy plac, trudno ocenic jaka kwota moze byc realna. Stad moje
    > pytanie. Ile byscie zaproponowali bedac w mojej sytuacji (moja wiedze
    > moge poprzec jedynie wlasnymi zrealizowanymi projektami)

    Zalezy od firmy. Podejrzewam, ze firmy gdzie sie szanuje prace (przede
    wszystkim zachodnie) nie chca specjalnie rozmawiac jak ktos im krzyknie
    tylko 3000 PLN. Wiekszosc znajomych, ktorzy szukali - i znalezli prace - w
    takich firmach, twardo stawialo warunki, nawet jezeli byla to ich pierwsza
    praca. Ale pamietaj, tak moze byc w dobrych firmach.

    Nie znasz firmy od srodka do ktorej udajesz sie na rozmowe? A jak ona
    wyglada zewnatrz? Jaki widzisz problem poznania wczesniej kogos z tej firmy,
    przemyslenia sprawy i dopiero udania sie na rozmowe? Nie mowie tutaj o
    szpiegowaniu firmy, ale o znalezieniu czegokolwiek wiecej na temat firmy niz
    osoba z "ulicy". Chyba wtedy bedzie prosciej?

    Jezeli chodzi o Twoja wiedze, ktora jest zwiazana "tylko" z wlasnymi
    zrealizowanymi projektami - nie martw sie, to zawsze cos. Przeciez cos tam
    zaplanowales, wykonales samodzielnie lub w grupie, i zrealizowales cel
    projektu. Z kazdego projektu wynikaja zawsze jakies wnioski. Warto nawet
    przygotowac sie z kilku na rozmowe.

    Przede wszystkim wczesniej rozpoznaj teren, to dosc wazne.

    F.

  • 27. Data: 2005-07-17 08:10:31
    Od: Archi <i...@o...pl>

    Andrzej napisał(a):
> [...]
    > pytanie. Ile byscie zaproponowali bedac w mojej sytuacji (moja wiedze
    > moge poprzec jedynie wlasnymi zrealizowanymi projektami)

    Gdyby tak szanowne firmy zaczęły się określać jaką kwotę są gotowe
    zapłacić za dane stanowisko - tak jak ma to miejsce NA CAŁYM
    (cywilizowanym) świecie - byłoby mniej niedomówień.
    A tak to - o ile szukający pracy nie ma jakichś informacji ile się na
    danym stanowisku w danej firmie zarabia - nigdy nie wiadomo czy to, co
    zaproponujesz to za mało, czy za dużo.
    Zresztą pomysł wprowadzenia takiego określania się przez firmy na
    grupie: praca.oferowana podsunąłem niedawno panu adminowi/moderatorowi
    tej/tych grup dyskusyjnych - odpowiedział, żeby poddać tę kwestię pod
    dyskusję na niniejszej grupie. No więc: Co o tym sądzicie?
    Przyznam, że mnie trudno się doszukać argumentów za tym żeby firmy NIE
    podawały kwot ile RZECZYWIŚCIE chcą zapłacić. Śmiem natomiast twierdzić,
    iż mogłoby się to przyczynić z oczyszczenia rynku pracodawców z tych,
    którzy...(m.in.) płacić w ogóle nie mają zamiaru, a po drugie szukający
    pracy od razu wie czy jest skłonny pracować za tyle, czy nie -
    argumentów 'za' jest oczywiście więcej.

    Pozdrawiam
    Archi
    ------

  • 28. Data: 2005-07-17 08:38:01
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Andrzej na pl.praca.dyskusje:
    > Jesli uwazasz ze 2k to duzo dla osoby z doswiadczeniem po studiach to
    > moze powiesz mi jaka kwota nie jest za duza?

    Czekaj: sugerowałeś że raczej doświadczenia nie masz (normalnego,
    komercyjnego, w zespole, nie własnego dłubania).
    A pieniądze zwykle zależą możliwej odpowiedzialności i samodzielności
    człowieka i tego ile dla firmy zarabia (niekonicznie bezpośrednio).

    --
    Ziemek

  • 29. Data: 2005-07-17 08:57:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Archi" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby tak szanowne firmy zaczęły się określać jaką kwotę są gotowe
    > zapłacić za dane stanowisko - tak jak ma to miejsce NA CAŁYM
    > (cywilizowanym) świecie - byłoby mniej niedomówień.

    Daj proszę pare linków do takich ogłoszeń. Ciekawi mnie jakie to stanowiska
    są.

    > Przyznam, że mnie trudno się doszukać argumentów za tym żeby firmy NIE
    > podawały kwot ile RZECZYWIŚCIE chcą zapłacić.

    Pomyśl przez chwile dlaczego ci przeszkadza, że nie podają tych kwot i
    bedziesz mial odpwiedz dlaczego tak robią.

    > Śmiem natomiast twierdzić, iż mogłoby się to przyczynić z oczyszczenia
    rynku pracodawców z tych, którzy...(m.in.) płacić w ogóle nie mają zamiaru,

    Ciekawa dedukcja. Napisz mi prosze punkt po punkcie jak to sie bedzie
    dzialo.

    > a po drugie szukający pracy od razu wie czy jest skłonny pracować za tyle,
    czy nie -
    > argumentów 'za' jest oczywiście więcej.

    Więcej dla pracobiorcy. Dlaczego chcesz ich zmusic, aby sie martwili o nie
    swój interes?

    vertret

  • 30. Data: 2005-07-17 09:11:42
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <p...@n...berdyczow>

> [...]
    > brutto, w jednej firmie, bylo to stanowczo za duzo, w drugiej natomiast
    > zdziwiono sie ze mam az takie male wymagania.

    Odpuść sobie obie te firmy.