PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka praca taka płaca ;-) › Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    From: "FotoHolic" <foto_sek@nie_ma_jak_spam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Date: Sun, 17 Jul 2005 01:15:49 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dbbknt$dkc$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > Mam wydawac by sie moglo- banalne pytanie. Ile wolac na rozmowie?
    > Jestem absolwentem informatyki dosc dobrej uczelni. Glupi nie jestem ;),
    > ale jednak bez doswiadczenia zawodowego popartego konkretymi wpisami do
    > CV. Moj problem polega na tym, iz na dwoch z rozmow zaproponowalem 2000
    > brutto, w jednej firmie, bylo to stanowczo za duzo, w drugiej natomiast
    > zdziwiono sie ze mam az takie male wymagania. Nie znajac firmy od srodka
    > i listy plac, trudno ocenic jaka kwota moze byc realna. Stad moje
> [...]

    Zalezy od firmy. Podejrzewam, ze firmy gdzie sie szanuje prace (przede
    wszystkim zachodnie) nie chca specjalnie rozmawiac jak ktos im krzyknie
    tylko 3000 PLN. Wiekszosc znajomych, ktorzy szukali - i znalezli prace - w
    takich firmach, twardo stawialo warunki, nawet jezeli byla to ich pierwsza
    praca. Ale pamietaj, tak moze byc w dobrych firmach.

    Nie znasz firmy od srodka do ktorej udajesz sie na rozmowe? A jak ona
    wyglada zewnatrz? Jaki widzisz problem poznania wczesniej kogos z tej firmy,
    przemyslenia sprawy i dopiero udania sie na rozmowe? Nie mowie tutaj o
    szpiegowaniu firmy, ale o znalezieniu czegokolwiek wiecej na temat firmy niz
    osoba z "ulicy". Chyba wtedy bedzie prosciej?

    Jezeli chodzi o Twoja wiedze, ktora jest zwiazana "tylko" z wlasnymi
    zrealizowanymi projektami - nie martw sie, to zawsze cos. Przeciez cos tam
    zaplanowales, wykonales samodzielnie lub w grupie, i zrealizowales cel
    projektu. Z kazdego projektu wynikaja zawsze jakies wnioski. Warto nawet
    przygotowac sie z kilku na rozmowe.

    Przede wszystkim wczesniej rozpoznaj teren, to dosc wazne.

    F.