PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka praca taka płaca ;-)

  • 1. Data: 2005-07-16 18:47:33
    Temat: Jaka praca taka płaca ;-)
    Od: Andrzej <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam wydawac by sie moglo- banalne pytanie. Ile wolac na rozmowie?
    Jestem absolwentem informatyki dosc dobrej uczelni. Glupi nie jestem ;),
    ale jednak bez doswiadczenia zawodowego popartego konkretymi wpisami do
    CV. Moj problem polega na tym, iz na dwoch z rozmow zaproponowalem 2000
    brutto, w jednej firmie, bylo to stanowczo za duzo, w drugiej natomiast
    zdziwiono sie ze mam az takie male wymagania. Nie znajac firmy od srodka
    i listy plac, trudno ocenic jaka kwota moze byc realna. Stad moje
    pytanie. Ile byscie zaproponowali bedac w mojej sytuacji (moja wiedze
    moge poprzec jedynie wlasnymi zrealizowanymi projektami)

    --
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-07-16 19:05:52
    Temat: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Moj problem polega na tym, iz na dwoch z rozmow zaproponowalem 2000
    > brutto, w jednej firmie, bylo to stanowczo za duzo,
    Odpuśc sobie ta firmę. Szukaja łosia a nie pracownika

    > w drugiej natomiast zdziwiono sie ze mam az takie male wymagania.
    Bo i ile Ci na rękę z 2000 brutto zostanie ? 1300 zł ? utrzymasz się za tyle
    ? Ja uważam, ze należy się szanować.

> [...]
    > realna. Stad moje pytanie. Ile byscie zaproponowali bedac w mojej sytuacji
    > (moja wiedze moge poprzec jedynie wlasnymi zrealizowanymi projektami)

    Hmmm... W jakim mieście, ile po studiach jesteś, co robiłes w czasie studiów
    ?

  • 3. Data: 2005-07-16 19:13:49
    Od: Andrzej <c...@p...onet.pl>

    jaQbek napisał(a):

    > Odpuśc sobie ta firmę. Szukaja łosia a nie pracownika
    Na ta rozmowe poszedlem tylko ze wzgledow politycznych(rodzina)

    > Bo i ile Ci na rękę z 2000 brutto zostanie ? 1300 zł ? utrzymasz się za tyle
    > ? Ja uważam, ze należy się szanować.
    Mysle podobnie. Jest to malutko, raczej mysle w kategoriach nabrania
    doswiadczenia

    > Hmmm... W jakim mieście, ile po studiach jesteś, co robiłes w czasie studiów
    > ?
    Wlasnie skonczylem studia. Zostala "tylko" praca magisterska ;-).
    Inzynier od dwoch lat. Miasto Poznan, a uczelnia - Polibuda. Moje
    projekty to w wieszosci projekty studenckie. Troche aplikacji sieciowych
    (moja specjalizacja) w tych projekt obslugi lotniska w J2EE
    Szanuje siebie i moja wiedze, jednak dopoki nie bede mial bardziej
    wypelnionego CV nie moge tez sobie poszalec proponujac za duze kwoty.
    Dlatego tez zwracam sie z prosba o opinie, poniewaz napewno czeka mnie
    jeszcze kilka rozmow, oraz odpowiedzi z firm w ktorych bylem do tej
    pory. Nie chcialbym sie zgodzic na cos czego pozniej bede zalowal :)

    --
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2005-07-16 19:17:25
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    jaQbek <j...@n...pl> wrote:

    > Odpuśc sobie ta firmę. Szukaja łosia a nie pracownika

    O. To 2k brutto dla studenta bez doświadczenia to nagle się stało strasznie
    mało? Szczególnie biorąc pod uwagę, że człowiek nie napisał nic o mieście.

    > Bo i ile Ci na rękę z 2000 brutto zostanie ? 1300 zł ? utrzymasz się za tyle
    > ? Ja uważam, ze należy się szanować.

    Huh. Znaczy co - jak się ma tylko wiedzę, ze studiów (i z własnych
    projektów, cokolwiek to znaczy), to ile należy żądać, żeby się szanować? 4k?
    A może 8k?

    > Hmmm... W jakim mieście, ile po studiach jesteś, co robiłes w czasie studiów

    No proszę. Najpierw padły sumy i uwagi, a potem dopiero pytania.

    BTW: Chyba się niektórym trochę w d..... poprzewracało.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 5. Data: 2005-07-16 19:34:53
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > jeszcze kilka rozmow, oraz odpowiedzi z firm w ktorych bylem do tej pory.
    > Nie chcialbym sie zgodzic na cos czego pozniej bede zalowal :)

    Widzę, że cos jednak umiesz :) Jak na kogoś bez doświadczenia zawodowego, to
    myślę, że jakieś 2500 - 2600 brutto (1800 netto) byłoby realne. Powyżej 2000
    może byc ciężko - to taka psychologiczna granica :]

  • 6. Data: 2005-07-16 19:35:33
    Od: Andrzej <c...@p...onet.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > O. To 2k brutto dla studenta bez doświadczenia to nagle się stało strasznie
    > mało? Szczególnie biorąc pod uwagę, że człowiek nie napisał nic o mieście.
    Poznan ;-) Fakt moglem napisac odrazu

    > (i z własnych projektów, cokolwiek to znaczy)
    Oznacza to ze lubie usiac i napisac cos sam dla siebie, nie traktuje
    tego co robie jako obowiazku, lecz jako przyjemnosc, dlatego tez czeto
    sam realizuje drobne projekty zeby nauczyc sie czegos nowego ;)
    (mam nadzieje ze wyjasnilem)

    > No proszę. Najpierw padły sumy i uwagi, a potem dopiero pytania.
    Przynajmniej padly sumy oraz uwagi ktore moga pomoc :) Ten post poza
    obelgami nie wniosl do watku niczego nowego :]

    > BTW: Chyba się niektórym trochę w d..... poprzewracało.
    Jasne calemu narodowi, a szczegolnie politykom i prezesom ;)

  • 7. Data: 2005-07-16 19:36:46
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Huh. Znaczy co - jak się ma tylko wiedzę, ze studiów (i z własnych
    > projektów, cokolwiek to znaczy), to ile należy żądać, żeby się szanować?

    Wiesz, znam firmy, w których i programista po studiach, i sprzątaczka
    zarabiają tyle samo. A nie wydaje mi się to normalne. W końcu po studiach
    chyba cos się umie, prawda ?

  • 8. Data: 2005-07-16 19:45:30
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Andrzej <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Poznan ;-) Fakt moglem napisac odrazu

    Pomogłoby.

> [...]
    > tego co robie jako obowiazku, lecz jako przyjemnosc, dlatego tez czeto
    > sam realizuje drobne projekty zeby nauczyc sie czegos nowego ;)

    Wyjaśniłeś. Myślałem, że robiłeś jednak coś 'komercyjnego'.
    No i w sumie nie napisałeś co miałbyś w tamtej firmie robić (poza ogólnym
    'byciem programistą', czego można się domyśleć)

    > Przynajmniej padly sumy oraz uwagi ktore moga pomoc :) Ten post poza
    > obelgami nie wniosl do watku niczego nowego :]

    Obeczym przepraszam?

    > Jasne calemu narodowi, a szczegolnie politykom i prezesom ;)

    Sorry, ale Twoje stwierdzenie, że 2k to za mało dla Ciebie (z ciekawości -
    mieszkasz w tym Poznaniu z rodzicami, czy na własną rękę) to jest właśnie
    dla mnie tenże objaw.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 9. Data: 2005-07-16 19:46:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    jaQbek <j...@n...pl> wrote:

    > Wiesz, znam firmy, w których i programista po studiach, i sprzątaczka
    > zarabiają tyle samo. A nie wydaje mi się to normalne. W końcu po studiach
    > chyba cos się umie, prawda ?

    Tak. Uczyć się.
    BTW: Jaki związek z wątkiem ma powyższa wypowiedź?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 10. Data: 2005-07-16 19:51:42
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Tak. Uczyć się.
    > BTW: Jaki związek z wątkiem ma powyższa wypowiedź?

    Taki, że uważasz, iz kwota 2 tys zł brutto jest odpowiednią kwotą
    wynagrodzenia dla osoby po studiach. Więc pokazuję Ci, do czego doprowadziło
    rynek pracy w Polsce takie myślenie - skoro konkurencja daje 2000, to ja dam
    1500, a ludzi tez znajdę. I w ten sposób w tej samej firmie pracuje
    sprzątaczka i programista za 1000 zł na rękę ...
    A swoją drogą, dlaczego pytasz, czy mieszka z rodzicami ? Czy pensja ma byc
    tylko jalmużną na piwo, a absolwent ma być nadal utrzymywany przez rodziców
    i cieszyć się z tego, że mieszka z nimi, bo na własne mieszkanie by w życiu
    nie zarobił ?