PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy taki ktos ma sie hibernować i poczekać na lepsze czasy?

  • 1. Data: 2005-07-16 14:18:05
    Temat: Czy taki ktos ma sie hibernować i poczekać na lepsze czasy?
    Od: rubber2 <r...@o...pl>

    Witam
    Taka oto sytuacja...
    Męższczyzna
    Wiek ok 50
    Centralna Polska
    20 lat pracy dla PKP
    Grupowy out
    Marazm
    Mała nadzieja w postaci uszczkodzenia ciała czyli "rencinka" (sic!)
    Reforma (która już z kolei ?!) ZUS
    "Rencinka" out
    Do życia powietrze, woda, może chleb

    Pytanie: Jak długo mozna?

    Kto zna, poznał kogos w podobnej sytuacji?
    Opowie?
    Może chociaż lżej bedzie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-16 14:24:14
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "rubber2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie: Jak długo mozna?
    >
    > Kto zna, poznał kogos w podobnej sytuacji?
    > Opowie?
    > Może chociaż lżej bedzie?

    Zaraz się posypią odpowiedzi typowe dla społeczności internetowej:
    - mógł pomyśleć wcześniej,
    - powinien był kiedyś [to, to i to], zamiast [tego, tego i tego]
    - a tak w ogóle to jest głupi i to jego wina.

    Ale tak naprawdę to wina naszej jeszcze socjalistycznej gospodarki.
    W każdym społeczeńswie jest pewna grupa ludzi wybitnych, którzy już w
    szkole mają zaplanowaną karierę na najbliższe 20 lat. I jest też
    większość tzw. "normalna", która chciałaby znaleźć normalną pracę, i
    nie ma w tym nic złego. W porządnej gospodarce nie ma problemu, aby
    robotnik nie mógł znaleźć pracy, jeśli chce.

    W opisywanej sytuacji: jakby w normalnej gospodarce istniało
    kilkadziesiąt lokalnych prywatnych linii kolejowych, to bankructwo
    jednej byłoby nawet korzystne (zostały by lepsze). A tak powstał taki
    moloch, który co pewien czas wypluwa rzesze bezrobotnych, dla których
    rzeczywiście nie ma pracy w zawodzie, bo nikt nie pomyślał, że i w
    tych usługach może być konkurencja.

    L.

  • 3. Data: 2005-07-16 15:32:45
    Od: S <s...@i...op.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Zaraz się posypią odpowiedzi typowe dla społeczności internetowej:
    > - mógł pomyśleć wcześniej,
    > - powinien był kiedyś [to, to i to], zamiast [tego, tego i tego]
    > - a tak w ogóle to jest głupi i to jego wina.

    Tak, a skąd myślisz biorą się takie debilne wypowiedzi? Otóż silne grupy
    nacisku lobbują też w Internecie (a raczej: *zwłaszcza* w Internecie)!

    Etatowi "internauci", dobrze opłacani propagandziści muszą "się wykazać" a
    my biedne barany myślimy że tak myśli "społeczność internetowa", a może
    raczej i cała Polska...

    Teraz zwłaszcza - PRZED WYBORAMI - opisane powyżej zjawisko przybierze na
    wściekłości - bo obywatele muszą teraz uwierzyć że żyją w raju najlepszym w
    Europie, że mamy tu taki wspaniały dobrobyt po wstąpieniu do Unii
    Europejskiej - a wszystko oczywiście dzięki tej wspaniałej ekipie
    Miler-CIMOSZEWICZ!

  • 4. Data: 2005-07-16 16:54:22
    Od: Piotr <s...@r...com>

    rubber2 napisał(a):

    > Kto zna, poznał kogos w podobnej sytuacji?
    > Opowie?

    Znam bardzo podobną sytuację, nawet miejsce i wiek takie same, jedyna
    różnica że facet był ślusarzem w sprywatyzowanym zakładzie państwowym. I
    poradził sobie w ten sposób że w miejscowości letniskowej w której miał
    działkę (nie żaden kurort, wieś na totalnym zadupiu i trochę domków w
    lesie) zaczął sprzedawać napoje, chipsy, lody itp. Majątku się nie
    dorobił ale z tego co zarabia w okresie letnim przynajmniej ma na
    przeżycie przez cały rok i nie żebrze w opiece społecznej.

    > Może chociaż lżej bedzie?

    Ważne żeby się nie poddawać, nigdy nie jest tak źle żeby nie dało się
    znaleźć jakiegoś wyjścia z sytuacji.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-07-16 16:56:06
    Od: "FotoHolic" <foto_sek@nie_ma_jak_spam.pl>

    Użytkownik "S" <s...@i...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Europie, że mamy tu taki wspaniały dobrobyt po wstąpieniu do Unii
    > Europejskiej - a wszystko oczywiście dzięki tej wspaniałej ekipie

    Coz. Wobec tego proponuje powolac komisje ds kontrinwigilacji dzialow PR
    lewicy!
    Jest zle Kochani i tylko my mozemy juz niedlugo cos zmienic.
    A teraz czekamy na ruch przeciwnikow :)

    FotoHolic

  • 6. Data: 2005-07-16 20:09:40
    Od: Kira Falernowa <k...@w...mi>

    On 2005-07-16, S <s...@i...op.pl> wrote:

    > Teraz zw?aszcza - PRZED WYBORAMI - opisane powy?ej zjawisko przybierze na
    > w?ciek?o?ci - bo obywatele musz? teraz uwierzyae ?e ?yj? w raju najlepszym w
    > Europie, ?e mamy tu taki wspania?y dobrobyt po wst?pieniu do Unii
    > Europejskiej - a wszystko oczywi?cie dzi?ki tej wspania?ej ekipie
    > Miler-CIMOSZEWICZ!

    No dobra, przyznaje sie, jestem oplaca przez partie...
    yyy... partie... tego... jakie my teraz partie mamy...?

    Kira (goscinnie z awaya od kompa ;>)

  • 7. Data: 2005-07-16 21:43:25
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "rubber2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kto zna, poznał kogos w podobnej sytuacji?
    > Opowie?
    > Może chociaż lżej bedzie?

    A jako kto pracowales (Ty lub ten, o kim mowisz) na tej kolei? Bo w
    rozwazaniu szans i mozliwosci zarobkowych licza sie przede wszystkim
    umiejetnosci.

    I.

  • 8. Data: 2005-07-16 22:05:01
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]

    > Europie, że mamy tu taki wspaniały dobrobyt po wstąpieniu do Unii
    > Europejskiej - a wszystko oczywiście dzięki tej wspaniałej ekipie

    Ta teoria spiskowa nie bardzo trzyma sie kupy. Na pl.praca.dyskusje jest
    grupka osob gloszacych "nie jest zle, mozna dac rade, sa wspaniale
    mozliwosci", ale wydaje mi sie, ze akurat ta grupa zdecydowanie nie jest
    lewicowa i SLDowska. I nie mowi, ze "mozna" dzieki rzadom, tylko raczej
    dzieki wlasnej zaradnosci wpisujac w koszty borykanie sie, a czasem nawet
    walke ze zjawiskami przez rzady wspieranymi i wywolywanymi (ZUS,
    biurokracja, zle rozwiazania w prawie dotyczacym stosunkow pracy itd.).

    Natomiast jesli pewna osoba zdecyduje sie kandydowac do parlamentu, co sie
    dopiero okaze, to bede lobbowac za nia jak najbardziej jawnie wykorzystujac
    do tego powierzchnie reklamowa w mojej stopce. :)

    I.

  • 9. Data: 2005-07-16 22:23:22
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    rubber2 <r...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Taka oto sytuacja...
    > Męższczyzna
    > Wiek ok 50
    > Centralna Polska
    > 20 lat pracy dla PKP
    > Grupowy out
    > Marazm
    > Mała nadzieja w postaci uszczkodzenia ciała czyli "rencinka" (sic!)
    > Reforma (która już z kolei ?!) ZUS
    > "Rencinka" out
    > Do życia powietrze, woda, może chleb
    >
    > Pytanie: Jak długo mozna?
    >
    > Kto zna, poznał kogos w podobnej sytuacji?
> [...]

    Ale czy podjąłeś jakąś próbę znalezienia nowej pracy ? Przyznam szczerze, ale
    to rozumowanie "rencinka" byle do "emeryturki" troche mnie zmroziło. Może
    jednak spóbuj się jakoś "podsumować" - w sensie doswiadczenia i kwalifikacji,
    zastanów się, czy możesz siebie jakoś wystawić na rynek pracy i spróbować.
    Może wartość zasięgnąc gdzies jakiejś porady ? Wiek nie jest tak strasznie
    ważny wbrew pozorom - ważne sa kwalifikacje i doświadczenie, co konkretnie
    umiesz i co robiłes.

  • 10. Data: 2005-07-16 23:22:02
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sat, 16 Jul 2005 16:24:14 +0200, Liwiusz wrote:

    > W opisywanej sytuacji: jakby w normalnej gospodarce istniało
    > kilkadziesiąt lokalnych prywatnych linii kolejowych, to bankructwo
    > jednej byłoby nawet korzystne (zostały by lepsze).

    Ehe, jasne. Case study: Próby prywatyzacji w Niemczech, Japonii albo
    Szwecji. Prywatyzacja kolei w UK. Powodzenia.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    droud - An oafish woman