PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka praca taka płaca ;-) › Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Date: Sat, 16 Jul 2005 23:02:20 +0000 (UTC)

    Andrzej <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Stanowisko: projektant/programista (cytat z wiekszosci ogloszen) jest
    > jak najbardziej ogolne ;)
    > Czasem nawet jest dodane progmista XXX (tu wpisz jezyk) ;)

    Czyli będziesz robił to co dziesiątki tysięcy innych ludzi. Nothing more,
    nothing less.

    > Slownik on-line nie znalazl slowa, wiec nie odpowiem na to pytanie ;)

    To była ironia (na wypadek, gdybyś nie zrozumiał).

    > Ciekawosc to pierwszy stopien do piekla ;) Ale jesli to tak istotne to
    > mieszkam na swoim

    Ok. Z ciekawości - teraz jakoś Ci wystarcza na życie pomimo, że nie
    pracujesz?

    > A teraz woli sprostowania. Ja napisalem ze 2000 to malo (nie napisalem
    > ze w mojej sytuacji!) i to jest fakt. Gdybym mial doswiadczenie zawodowe

    2000 dla zielonego absolwenta (prawie) uczelni, który chce być programistą?
    Pozwolisz, że będę miał inne zdanie.

    > nie robilbym za tyle - wolalbym pracowac w Szwecji lub Irlandii ;)

    Przecież nikt Ci nie broni wyjechać, prawda?
    A - nie masz doświadczenia? No cóż. Wymagania za to masz.

    > Napisalem ze w jednej firmie 2000 bylo kwota zbyt wysoka w innej
    > natomiast sam pracodawca byl zdziwiony tak niskimi wymaganiami. Stad tez

    Nie musisz się powtarzać.

    > ten post! Nie pisalem ze zadam 4000 czy 8000 tylko spytalem jaka kwota w
    > takim razie jest kwota o jaka moge sie starac, bo sam takiego rozeznania
    > nie posiadam!

    2000 jest imho kwotą zupełnie odpowiednią do Twoich kwalifikacji. Oczywiście
    możesz też żądać np. 4kzł (jak to poradził Ci ktoś w tym wątku), ale może
    Cię to narazić raczej na paniczny śmiech ze strony pracodawcy.

    > Jesli uwazasz ze 2k to duzo dla osoby z doswiadczeniem po studiach to
    > moze powiesz mi jaka kwota nie jest za duza? Jesli uwazasz ze za tyle

    Ja przepraszam, ale jakie Ty masz doświadczenie? Fajnie, że robiłeś coś w
    czasie studiów (programy), ale raczej pisałeś je bo musiałeś, a po drugie -
    ciężko nazwać to doświadczeniem (w kontekście wymagań pracodawcy).

    > oplacisz rachunki, utrzymasz rodzine i siebie to powiem tylko jedno.

    Przykro mi Cię rozczarować, ale tak wygląda rzeczywistość. Jeśli Ci nie
    odpowiada - zawsze możesz poszukać pracy gdzie indziej.
    Po raz kolejny widzę przypadek świeżego studenta, który się nagle budzi ze
    snu zimowego z pytaniem 'no i jak ja mam żyć w tym świecie'...

    > Jako osoba chora co miesiac wydaje na leki ok. 300 zl! W okresie tzw.

    Przykro mi. Ty wydajesz na leki, inni na pieluchy dla dziecka.

    > zaostrzenia choroby musze brac dwa razy tyle czyli 600 zl. Z tych 2000
    > zostaje wowczas 750. Nadal duzo? To sproboj za tyle wyzyc zanim
    > zaczniesz warczec na innych! Ja spytalem uprzejmie o kwote, a Ty starasz

    Warczeć? Chyba Ci się osoby pomyliły.

    > zrobic sie szum na grupie wokol wlasnej osoby.

    Och, ach. Kącik darmowych porad psychologicznych?
    BTW: Zapytałeś się ile możesz chcieć, a nie 'ile Ci wystarczy na życie'.
    Zdecyduj się więc.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based