PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV + klauzulka o ochronie danych...

  • 1. Data: 2005-10-06 07:39:59
    Temat: CV + klauzulka o ochronie danych...
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    "Oferty prosimy przesylac z dolaczona klauzula:
    Wyrazam zgode na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie
    pracy w celach rekrutacyjnych, zgodnie z ustawa z dn. 29.08.1997r. "O
    ochronie danych osobowych", Dz.U. nr 133, poz. 833"

    Wiele "ofert pracy" ją zawiera. Według mnie to jest ściema mająca na celu
    jedynie gromadzenie danych osobowych. Są też przecież oferty pracy które jej nie
    zawierają, Do przeczytania przez szefa CV i listu motywacyjnego i wsadzeniu tego
    do segregatora potrzeba tej ustawy ? Co grupowicze myśą o tym problemie.

    Pozdr
    Kriss

    P.S.

    Swojego czasu duża gazeta sprwadziła te ogłoszenia z Gazety Wyborczej
    (poniedziałkowej) i ogromna większość okazała się ściemą.

  • 2. Data: 2005-10-06 09:21:46
    Temat: Re: CV + klauzulka o ochronie danych...
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Kriss wrote:

> [...]
    >
    > Swojego czasu duża gazeta sprwadziła te ogłoszenia z Gazety Wyborczej
    > (poniedziałkowej) i ogromna większość okazała się ściemą.
    ustawa o ochronie danych osobowych zezwala na
    przetwarzanie danych, nawet bez wyraźnej zgody ich właściciela, jeśli
    dopuszcza to przepis innej ustawy, w tym przypadku art. 22(1) kodeksu pracy.

  • 3. Data: 2005-10-06 12:04:48
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wsadzeniu tego
    > do segregatora potrzeba tej ustawy ? Co grupowicze myśą o tym problemie.

    Nie, to jest po prostu poklosie ustawy o ochronie danych osobowych
    nakladajacej dosc biurokratyczne wymogi na rozne zyciowe sytuacje. W
    praktyce malo prawdopodobne jest, ze kandydat sie obrazi za skontaktowanie
    sie firmy z nim i niektore firmy to olewaja, ale te, ktore chca byc bez
    zarzutu w przypadku jakiejkolwiek kontroli prosza o umieszczanie tego.
    Firmy nie moga z tak zrobionymi danymi robic cos innego niz kontaktowac sie
    z kandydatami i przechowywac ich dane, poniewaz w formulce jest napisane "do
    celow rekrutacji". Jak sie gromadzi baze dla celow reklamy wysylkowej czy
    sprzedawania jej kontrahentom, wymaga to innej formulki, w ktorej jest
    okreslony cel wykorzystania danych. Tak wiec nie ma powodow do paranoi,
    zgode wyrazasz tylko na takie postepowanie z tymi danymi, ktore jest
    zwiazane z rekrutacja.

    I.

  • 4. Data: 2005-10-06 12:09:06
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > ustawa o ochronie danych osobowych zezwala na
    > przetwarzanie danych, nawet bez wyraźnej zgody ich właściciela, jeśli
    > dopuszcza to przepis innej ustawy, w tym przypadku art. 22(1) kodeksu pracy.

    ok, ale czy rekrutacja może się odbyć bez tej klauzuli w wysyłanych CV? Samo
    czytanie i wybieranie CV kandydatów nie jest chyba gromadzeniem danych?

    Pozdr
    Kriss

  • 5. Data: 2005-10-06 12:14:15
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > ok, ale czy rekrutacja może się odbyć bez tej klauzuli w wysyłanych CV?
    > Samo
    > czytanie i wybieranie CV kandydatów nie jest chyba gromadzeniem danych?

    Jest. Wykorzystujesz bowiem informacje z tych danych i masz do tych danych
    dostep.

    I.

  • 6. Data: 2005-10-06 12:17:26
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > okreslony cel wykorzystania danych. Tak wiec nie ma powodow do paranoi,
    > zgode wyrazasz tylko na takie postepowanie z tymi danymi, ktore jest

    Racja, ale nie bądźmy naiwni. Dobrze wiemy że plik z danymi z rekrutacji może
    szybko i prosto być wykorzystany-sprzedany do innych celów. To nie paranoja,
    tylko problem jak oszustom utrudnić życie. Mam znajomych z branży ubezpieczeń i
    z pierwszej ręki wiem jak takie mechanizmy działają. Formułka do celów "do celów
    rekrutacji" znaczy tyle co znak na drodze, jest, ale można go olać i tak się
    robi...

    Pozdr
    Kriss

  • 7. Data: 2005-10-06 12:22:47
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > celów
    > rekrutacji" znaczy tyle co znak na drodze, jest, ale można go olać i tak

    Mysle, ze masz nadmierna paranoje. Pracowalam w zyciu w dwoch miejscach,
    gdzie przy rekrutacji żądano tej formulki w aplikacji i byly to prawdziwe
    ogloszenia - skoro mnie przyjeto.

    Do tego dosc trudno mi zrozumiec, jaka wartosc maja takie CV dla firmy
    ubezpieczeniowej. Chyba tylko taka, ze moga probowac kogos zheadhuntowac. Bo
    jesli nawet dostana taka nielegalna baze, to w momencie, gdy z niej
    skorzystaja np. wysylajac imienna oferte, mozna ich pozwac za uzywanie
    danych bez posiadania zgody - a zgoda na rekrutacje przez okreslona firme
    nie jest zgoda na przetwarzanie danych w celach reklamowych przez zupelnie
    inna firme; proces w takim przypadku jest z gory wygrany.

    I.

  • 8. Data: 2005-10-06 13:05:39
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Kriss napisał(a):
> [...]
    > rekrutacji" znaczy tyle co znak na drodze, jest, ale można go olać i tak się
    Ale tym samym jakakolwiek regulka bedzie nieskuteczna, wiec wysylaj CV
    anonimowe - najlepsze zabezpieczenie:)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2005-10-06 13:06:34
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Mysle, ze masz nadmierna paranoje. Pracowalam w zyciu w dwoch miejscach,
    > gdzie przy rekrutacji żądano tej formulki w aplikacji i byly to prawdziwe
    > ogloszenia - skoro mnie przyjeto.

    Masz rację, to świadczy że firmy nie handlują danymi.

    > Do tego dosc trudno mi zrozumiec, jaka wartosc maja takie CV dla firmy
    > ubezpieczeniowej.

    Dlatego nie pracujesz w ubezpieczeniech :-)

> [...]
    > jesli nawet dostana taka nielegalna baze, to w momencie, gdy z niej
    > skorzystaja np. wysylajac imienna oferte, mozna ich pozwac za uzywanie

    Można, ale kto się będzie tym babrał ?

    > a zgoda na rekrutacje przez okreslona firme
    > nie jest zgoda na przetwarzanie danych w celach reklamowych przez zupelnie
    > inna firme; proces w takim przypadku jest z gory wygrany.

    Tak samo jak mandat za przekroczenie prędkość, prawo prawem, życie życiem.

    Pozdr
    Kriss

    P.S.

    Nie czepiam się z powodu przykrych przeżyć z pracodawcami lub innych życiowych
    doświadczeń. Mam pracę, pensję dużo powyżej średniej i dużo czasu wolnego. Nie
    robię nadgodzin. A moja jedna z maksym głoś "...nie ma litości dla
    skurwysy..w..." w szerokim aspekcie tego zdania.

  • 10. Data: 2005-10-06 13:12:47
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Kriss [Thu, 6 Oct 2005 14:17:26 +0200]:

    > Mam znajomych z branży ubezpieczeń i z pierwszej ręki wiem
    > jak takie mechanizmy działają. Formułka do celów "do celów
    > rekrutacji" znaczy tyle co znak na drodze, jest, ale można
    > go olać i tak się robi...

    Pardon, ale jak ktoś i tak chce nielegalnie sprzedać bazę
    adresów, to co mu za różnica czy ma taką regułkę czy nie?
    Przecież i tak nielegalnie to robi.

    Kira