PracaGrupypl.praca.dyskusje › [IT] CV do oceny. I dyskusji.

  • 1. Data: 2005-10-06 04:00:13
    Temat: [IT] CV do oceny. I dyskusji.
    Od: "T.Pochopny" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Pod adresem
    http://www.uploadtemple.com/view.php/1128570388.doc
    umiescilem CV do oceny.
    (36kB, format *.doc, dane indent. wyczyszczone)

    Interesuje mnie Wasz (krytyczny) komentarz co do:
    a) ukladu (layout) dokumentu
    b) meritum czyli "sciezki kariery".

    Co do (a) to IMHO jest calkiem niezle,
    ale co do (b) to widze 3 _DUZE_ minusy.

    Ale z tym poczekam na dyskusje,
    do ktorej oczywiscie zapraszam...
    (zwlaszcza grupowych HaeRowcow :-)) )

    Dziekuje z gory
    i pozdrawiam
    T.Pochopny

  • 2. Data: 2005-10-06 05:53:36
    Temat: Re: [IT] CV do oceny. I dyskusji.
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    T.Pochopny napisał(a):
    > Witam
    >
    > Pod adresem
    > http://www.uploadtemple.com/view.php/1128570388.doc
    > umiescilem CV do oceny.
    > (36kB, format *.doc, dane indent. wyczyszczone)

    ERROR
    The requested URL could not be retrieved

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 3. Data: 2005-10-06 06:07:09
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Za drugim razem poszło.

    Ale z tym to dales czadu:
    Firma ,,......" - kompleksowa obsługa informatyczna firm - outsourcing IT.
    Klienci - tylko firmy - od małych: 1.serwer+10.koncówek do średnich:
    5.serwerów+60.końcówek w centrali i ~15 filii w Polsce (w każdej:
    1.serwer + 5-10.końcówek).Łącznie: ~20 firm (~35 sieci) i ~500 komputerów.

    Niezly belt, kto to bedzie czytal i liczyl?
    Poza tym IMO, nie uzywaj branzowego slangu.
    Zastap "koncowki" -> "stacjami roboczymi". Brzmi bardziej profi ;)

    Jesli znasz Netware, napisz ktorą wersję. To jest istotne. Wersja 3 i
    6.5 znacząco się roznia... choc spotyka sie czesto obie. Warto dopisac,
    czy to byl serwer plików, druku, pracy grupowej, poczty, bazodaowy czy
    jakies inne cudo.

    Dalej: "administrator systemów desktopowych (od MS DOS 3.3 do XP)"
    Eeee... wykresl to czym prędzej ;-)

    Dalej: "- administrator sieci", lan, wan ,mam ,san? Wszystkie naraz?

    Dalej: "doradztwo informatyczne (tworzenie, utrzymywanie i rozwój
    systemów)". Jakich systemów? I co rozumiesz przez system? Bo dziś nie
    wiedziec czemu wszystko nazywa sie systemem, co tylko da sie wgrac do
    kompa. Sprecyzuj.

    A w temacie reszty, to niech sie wypowiedzą menadzerowie
    hjumen resołrses

  • 4. Data: 2005-10-06 06:09:53
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Za drugim razem poszĹ?o.

[...]

    Jesli znasz Netware, napisz ktora wersje. To jest istotne. Wersja 3 i
    6.5 znaczaco sie roznia... choc spotyka sie czesto obie. Warto dopisac,
    czy to byl serwer plikow, druku, pracy grupowej, poczty, bazodaowy czy
    jakies inne cudo.

    Dalej: "administrator systemĂłw desktopowych (od MS DOS 3.3 do XP)"
    Eeee... wykresl to czym predzej ;-)

    Dalej: "- administrator sieci", lan, wan ,mam ,san? Wszystkie naraz?

    Dalej: "doradztwo informatyczne (tworzenie, utrzymywanie i rozwoj
    systemow)". Jakich systemĂłw? I co rozumiesz przez system? Bo dzis nie
    wiedziec czemu wszystko nazywa sie systemem, co tylko da sie wgrac do
    kompa. Sprecyzuj.

    A w temacie reszty, to niech sie wypowiedza menadzerowie
    hjumen resolrses

  • 5. Data: 2005-10-06 06:12:11
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    A powiedz mi jeszcze jedno: jak to mozliwe ze masz takie
    doswiadczenie w IT a nie potrafisz ustawic kodowania znakow w swym
    czytniku?

  • 6. Data: 2005-10-06 07:03:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: T.Pochopny [Thu, 6 Oct 2005 06:00:13 +0200]:

    > Interesuje mnie Wasz (krytyczny) komentarz co do:
    > a) ukladu (layout) dokumentu

    Ciężki. Bardzo ciężki. Te podwójne krechy w połączeniu z raczej
    zlanym tekstem dają wrażenie wręcz kamienia...

    > b) meritum czyli "sciezki kariery".

    Data urodzenia i stan cywilny IMO zbędne. Przeznacz uzyskane
    po ich wywaleniu miejsce na ciut mniej naćpane rozplanowanie
    dokumentu.

    Moje pierwsze wrażenie po przeczytaniu górnego "doświadczenia":
    człowiek-orkiestra, co on w zasadzie robi? ;) IMO mało możliwe,
    żebyś faktycznie samodzielnie zajmował się tym wszystkim, co tam
    wymieniasz -- musiałoby Cię tak ze czterech być, a i nie sądzę
    żeby mieli czas się wyspać... ;) Sprecyzuj. Nie pisz wsyzstkiego
    ale skup się raczej na tym, co faktycznie należało do Ciebie,
    w czym miałeś sukcesy, napisz pi razy oko chociaż co rzeczywiście
    robiłeś. W to co tam piszesz zwyczajnie nie wierzę ;)

    Kira

  • 7. Data: 2005-10-06 11:20:19
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-10-06, T.Pochopny <p...@p...onet.pl> wrote:
    > a) ukladu (layout) dokumentu

    Zgadzam się z przedpiścami, że "ciężki". Ja w ogóle jestem zwolennikiem
    prostego CV: nagłówek Helvetica 16, pod-nagłówki Helvetica 14, a pod
    każdym z nich kilka najzwyklejszych w świecie podpunktów Timesem.
    Ewentualnie kilka linii oddzielających elementy wykształcenia lub
    doświadczenia. <reklama>Zobacz tu: http://www.ais.pl/~muflon/ co mam
    na myśli. Moje "papierowe" CV wygląda bardzo podobnie, tyle że bez
    lewego menu i ze zdjęciem z prawej</reklama>

    > b) meritum czyli "sciezki kariery".

    Ponownie się zgadzam: za dużo, za mało szczegółowo. Skup się na kilku
    rzeczach, które potrafisz dobrze I które mogą być przydatne w pracy,
    do której aplikujesz.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 8. Data: 2005-10-07 00:49:12
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> wrote in message

    > Zobacz tu: http://www.ais.pl/~muflon/ co mam
    > na myśli. Moje "papierowe" CV wygląda bardzo podobnie, tyle że bez
    > lewego menu i ze zdjęciem z prawej

    Moge?

    1. Po co zdjecie?
    2. "Basic information" - dla angielskojezycznego "basic" to "prymitywny".
    3. Po co narodowosc?
    4. Po co data urodzenia?
    5. Nie "mother language", tylko NATIVE
    6. "Degree won" - niespotykane wyrazenie, zostaw samo "degree", albo "degree
    obtained".
    7. Music school mozesz sobie smialo darowac.

    Pozdr
    gslabs

  • 9. Data: 2005-10-07 04:54:36
    Temat: Re: [IT] CV do oceny. I dyskusji. Odpowiedzi...
    Od: "T.Pochopny" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    i zbiorczo odpowiadam.

    "czarny" ...

    > Niezly belt, kto to bedzie czytal i liczyl?

    Nie chodzilo o "liczenie",
    a raczej o "urzeczywistnienie" posiadanego doswiadczenia.
    Krotko mowiac: "gosc MA doswiadczenie i (dalej) bajek nie pisze"
    Ale masz racje, bedzie trzeba to przebudowac...

    > Dalej: "administrator systemĂłw desktopowych (od MS DOS 3.3 do XP)"
    > Eeee... wykresl to czym predzej ;-)

    Ale jednak warto byloby napisac,
    ze sys. desktopowe ma w malym palcu...
    PS: reszta uwag uwzgledniona. thx.

    "Kira" ...

    > Moje pierwsze wrażenie po przeczytaniu górnego "doświadczenia":
    > człowiek-orkiestra

    No prawie orkiestra.
    (takie zycie)

    >co on w zasadzie robi?

    To co (w punktach) napisal.
    Stanowczo NIE koloryzowal.

    >IMO malo możliwe

    Mozliwe.
    Przez 9 lat.
    6 dni w tygodniu.

    > żebyś faktycznie samodzielnie zajmował się tym wszystkim, co tam
    > wymieniasz -- musiałoby Cię tak ze czterech być, a i nie sądzę żeby mieli
    > czas się wyspać

    Hmmm, tak jak pisal kol. "czarny" bedzie trzeba to przepisac na nowo,
    bo sie nie rozumiemy...
    - na gorze jest napisane czym (i ile tego bylo) zajmowala sie firma
    - na dole, w podpunktach, to robil TEN pracownik
    (a w firmie pewnie byl jeszcze (nie)jeden podobny spec
    i ilosc roboty rozdzielala sie na kilku)

    A tak OT:
    dobrze postawione systemy+dobrze przeszkoleni pracownicy+tel.kom.=
    =da sie przezyc (w miare spokonie)

    > robiłeś. W to co tam piszesz zwyczajnie nie wierzę ;)

    :-)))
    "Jak przekonac (ewentualnego, przyszlego) pracodawce,
    ze w CV jest 100% prawdy" ???
    Moze w LM sie tlumaczyc: "przepraszam, ze tak duzo umie"
    :-))

    "Daniel Rychcik" ...

    > Zgadzam się z przedpiścami, że "ciężki". <reklama>Zobacz tu:

    Ladne to CV.

    > Ponownie się zgadzam: za dużo, za mało szczegółowo.

    To za duzo, czy za malo ???

    > Skup się na kilku
    > rzeczach, które potrafisz dobrze I które mogą być przydatne w pracy,
    > do której aplikujesz.

    Hmmm,
    ale z drugiej strony szkoda byloby
    nie wpisywac czegos co czlowiek umie i potrafi.

    "gslabs" ...

    > 1. Po co zdjecie?

    W UK/Irlandii nie umieszczane,
    ale w reszcie krajow Europy ?

    > 3. narodowosc?
    > 4. data urodzenia?
    > 7. Music school

    Zostawiamy jak jest.

    Pozdrawiam
    i dziekuje za komentarze
    T.Pochopny

  • 10. Data: 2005-10-07 05:57:09
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    T.Pochopny napisał(a):
    > No prawie orkiestra.
    > (takie zycie)
    Ale pracodawca zazwyczaj szuka pracownika ktory jest specjalista w
    jednej konrketnej dziedzinie a na pozostalych zna sie dobrze. A jesli
    ktos jest specjalista we wszystkim to de facto moze nic nie umiec ale do
    wszystkiego sie wtracac nawet jesli temat nie bedzie nalezal do jego
    obowiazkow. Znasz powiedzenie "jak ktos/cos jest do wszystkiego, to jest
    do niczego'?
> [...]
    > - na dole, w podpunktach, to robil TEN pracownik
    > (a w firmie pewnie byl jeszcze (nie)jeden podobny spec
    > i ilosc roboty rozdzielala sie na kilku)
    1) Wiec chyba przebuduj, bo wychodzi na to, ze to Ty zes sie zajmowal
    kompleksowa obsluga firm
    2) To czym sie zajmowala firma napisz w skrocie - jedno, max dwa zdania.
    To Ty szukasz pracy nie firma
    > To za duzo, czy za malo ???
    Powinno byc: za duzo danych, za ma szczegolow
    > Hmmm,
    > ale z drugiej strony szkoda byloby
    > nie wpisywac czegos co czlowiek umie i potrafi.
    CV ma byc przystosowane do konkretnego pracodawcy. Jesli ja bym szukal
    admiinstratora sieci komputerowej, to fakt ze gosc potrafi obslugiwac
    programy ksiegowe bylby dla mnie malo wzruszajacy. Czesc informacji jest
    nadmiarowa
    1) Czy mozna administrowac siecia komputerowa nie administrujac serwerami?
    2) Doradztwo, szkolenia, hardware - traktuja defacto o tym samym
    3) Czym sie rozni helpdesk od serwisowania programow ksiegowych?
    Przemysl na jakie stanowisko chcesz aplikowac i czy wszystkie te
    informacje musisz tak szczegolowo podawac.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl