PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-13 19:55:49
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: " Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Dlaczego? Przeciez defacto uczelnia ksztalci ludzi, ktorzy maja w takich
    > firmach pracowac. Bardzo duze firmy sa w stanie przewidziec z duzym
    > prawdopodobienstwem jaka specjalnosc bedzie najbardziej poszukiwana na
    > rynku pracy za powiedzmy rok - co wiec szkodzi, zeby ukierunkowac
    > studentow czwartego/piatego roku w tym wlasnie zakresie?

    To byłby bardzo dobry krok w bardzo dobrym kierunku :)
    Uczelnie nareszcie przestałyby masowo produkować potencjalnych bezrobotnych.
    15 lat puszczenia szkolnictwa wyższego na żywioł w nadziei zadziałania
    mechanizmów rynkowych nic pozytywnego nie dało.
    Wyrosły jedynie jak grzyby po deszczu uczelnie prywatne, do których
    prowadzenia wystarczy DG, a które produkują bezrobotnych na skalę przemysłową
    za ich pieniądze.

    Gdyby firmy zaczęły poważnie ingerować w program uczelni i w ilościowy poziom
    rekrutacji, to byłoby mniej bezrobotnych z dyplomem, mniej warzywniaków
    prowadzonych przez tych co nie trafili w kierunek studiów, a przy okazji
    wyższe wykształcenie, które przez ostatnie 15 lat mocno się zdewaluowało,
    odzyskałoby należną pozycję.

    Marek