PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacje i tandeta › Re: rekrutacje i tandeta
  • Data: 2006-04-05 07:50:32
    Temat: Re: rekrutacje i tandeta
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GM" <g...@w...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:e0vrcc$kkm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A propos stróża - to jak zatrudnisz firme ktora to porowadzi (bo masz
    > kase, bo jestes wielka firma, bo nie masz czasu) to jak taka rozmowa
    > powinan wygladac ?? Na pewno nie "Panie Gieniu, co pan robil i jak Pan
    > widzi swoja prace" bo to nieprofesjonalne.

    Pewnie bym zaczął od testów na organikę, żeby wykluczyć ewentualny
    alkoholizm ;)
    A na serio to nie wiem - pewnie rozmowa ogólna o dotychczasowych
    doświadczeniach życiowych i zawodowych, żeby określić poziom motywacji do
    pracy.

    > z tym ze do mnie trafiaja ludzie z tymi samymi slowami na ustach
    > wyczytanych z prasy. Dlatego musze im zrobic kawe, pogadac o wakacjach, o
    > swoim synku opowiedziec o firmie i sie wszystko luzuje :D
    No i super. To w końcu rozmowa kwalifikacyjna a nie przesłuchanie. A brak
    wyluzowania może wynikać również ze stresu przed rozmową a nie tylko
    oczytania kiepską literaturą "fachową".

    > Anyway - uwazam ze twozy sie zle standardy, ktorych sie pozniej wymaga.
    > Tak jak ktos ponizej opisal - jak w calym zyciu (szkole). HR jest
    > potrzebny ale zaloze sie ze o 50% mozna by go bylo odchudzic :D
    Rekrutacja to niewielki wycinek HR. Zdecydowana większość to wspomaganie
    strategicznych działań firmy poprzez utrzymywanie i rozwój kompetencji
    pracowniczych. W firmach małych świadome działania HR ograniczają się
    głównie do rekrutacji. Działania nieświadome to motywowanie pracowników,
    codzienna "wzrokowa" ocena kompetencji, rozwój etc.

    Mówcie co chcecie - kocham HR i wszystko co się z nim wiąże (prócz
    rekrutacji) :)

    pozdr.
    m.