PracaGrupypl.praca.dyskusjeNauczycielem być. › Re: Nauczycielem być.
  • Data: 2005-10-11 18:21:25
    Temat: Re: Nauczycielem być.
    Od: TomS <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Trochę racji masz. Jest w zawodzie belferskim kupa przypadkowego luda co w
    > zestawieniu z demotywacją finansową i frustracją skutkuje wieloletnim
    > udziałem negatywnych bodźców w selekcji do zawodu. To zamknięte koło
    > przyczyn i skutków. Ale ja nie mówię o partaczach - partacz nie potrafi za
    > żadne pieniądze. Mówię o tych, którzy potrafią, tylko nie płaci im sie na
    > tyle, aby uzyskać usługę o jakości jaką są oni w stanie zaoferować.
    > Zaznaczam przy okazji, że nie próbuję nikogo usprawiedliwić tylko raczej
    > komuś wytłumaczyć.

    Z obserwacji nauczycieli wiem, że będąc nauczycielem by
    godnie żyć jednocześnie stale się rozwijając (za własne pieniądze)
    to musi dorabiać. Jeśli popołudniu nie przygotowuje się do lekcji,
    tylko pracuje (czy u kogoś, czy na własny rachunek) to jak lekcje mają
    być ciekawe. Nie ma na to czasu. Reasumując jeśli leży nam na sercu
    dobra edukacja naszych dzieci nauczyciel musi tyle zarobić, by
    nie musiał dorabiać. Wtedy selekcja do zawodu będzie ostrzejsza, bo i
    będzie się o co bić. A tak w zawodzie zostają albo Ci którzy chca by
    Państwo płaciło za nich "zusy" lub którzy nie specjalnie nadają się
    do innej pracy.
    Pomijam oczywiście nieliczne wyjątki - nauczycieli z powołania.