PracaGrupypl.praca.dyskusjeNauczycielem być. › Re: Nauczycielem być.
  • Data: 2005-10-13 13:50:47
    Temat: Re: Nauczycielem być.
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MN <k...@p...com> napisał(a):

    > Nie mam ukończonego kursu pedagogicznego.
    > Czy mogę bez tego uczyć w szkole?

    Wg posiadanej przeze mnie wiedzy, brak kursu pedagogicznego jest
    nie do przeskoczenia.
    Matematycy w odróżnieniu od "językowców" raczej nie są poszukiwani.

    Jako mąż nauczycielki odradzam nauczycielstwo.
    Prestiż zawodowy żaden - z roku na rok bardziej mniej niż zero.
    Wymagania dyrekcji z roku na rok większe.
    Pretensje rodziców rosną, bo zestresowani nadmiarem lub brakiem pracy
    rodzice są coraz bardziej nieprzyjemni, bo muszą na kimś odreagować.
    Chęć uczonych do nauki - spada.
    Bandytyzmu, złodziejstwa, pijaństwa, narkomanii, fali, itp. nie ma
    jak na razie tylko w przedszkolach.

    Realne dochody z tej profesji są niewielkie w stosunku do kosztów
    utrzymania i w stosunku do wkładu czasu, wysiłku i zdrowia.
    Niedługo tak jak przed wojną, będzie to zawód przede wszystkim dla
    starych panien i starych kawalerów będących na utrzymaniu przez rodziny.

    W sumie zawód raczej dla pasjonatów z drobną nutką masochizmu.

    > Słyszałam, że jest to możliwe ale za niższą pensję (minus 100 zł jakiegoś
    > dodatku) i bez żadnych podwyżek wynagrodzenia. Tak podobno! jest w szkołach
    > państwowych ale pozostają jeszcze prywatne. Może ktoś z Was się orientuje
    > jak to jest i wyjaśni mi tą kwestię. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Moje uwagi odnoszą się do oświaty państwowej.

    Marek