PracaGrupypl.praca.dyskusjeNauczycielem być. › Re: Nauczycielem być.
  • Data: 2005-10-11 18:55:56
    Temat: Re: Nauczycielem być.
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:digvr9$7nu$1@news.onet.pl TomS <n...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Z obserwacji nauczycieli wiem, że będąc nauczycielem by
    > godnie żyć jednocześnie stale się rozwijając (za własne pieniądze)
    > to musi dorabiać.
    Ja to wiem nie tylko z obserwacji, ale z własnego doświadczenia.
    Masz zupełną rację.

    > Pomijam oczywiście nieliczne wyjątki - nauczycieli z powołania.
    No tak, ale czy jak ktoś został dotknięty tzw. "powołaniem" to nie musi
    jeść, płacić rachunków itp.?
    Wg mnie nauczyciel to _zawód_. Jak każdy inny. Służy głównie do pozyskiwania
    środków utrzymania. Ideałem jest, jeśli jednocześnie dostarcza satysfakcji z
    samorealizacji. Dlatego równie dobrze można być z powołania spawaczem,
    marynarzem, fizykiem jądrowym, a nawet księdzem czy biurwą.
    Nie uważam za słuszne, aby realizacja "powołania" nauczycielskiego
    skutkowała życiem od 1-go do 1-go (albo i na krechę), ubieraniem się w
    szmateksie i żywieniem w Biedronce, bądź życiem na cudzy koszt.

    Jotte