PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 301. Data: 2009-04-21 12:34:34
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:gske2j$51f$1@inews.gazeta.pl...

    > Kodeks Hammurabiego to był spory postęp jak na tamte czasy.
    > Oko za oko to znaczniej lepiej niż śmierć za oko.

    Co nie zmienia faktu, że pisanie "prawo to prawo" jest niedorzeczne.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 302. Data: 2009-04-21 12:38:53
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Co nie zmienia faktu, że pisanie "prawo to prawo" jest niedorzeczne.

    Czyżby? Prawo Cię nie obowiązuje?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 303. Data: 2009-04-21 12:41:16
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Lepszy nie lepszy, mniejsza o to, głównym kosztem jest paradoksalnie nie
    > koszt
    > zakupu samochodu, ale OC, zwłaszcza dla 20 letniego kierowcy z Warszawy.

    I to pewnie też wina szefa i niskiego wynagrodzenia minimalnego :>
    Jak tak Ciebie czytam, to mam nieodparte wrażenie, ze za chwilę napiszesz -
    mniejsza o auto i OC, ale to skandal, że woofery 100W do samochodu są tak
    zajebiście drogie :/

    Pozdrawiam
    Emka

  • 304. Data: 2009-04-21 12:42:36
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Emka pisze:
    > <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne. Problem w tym, że ktoś zapracował zarabiając 1500 a ktoś inny
    > 3500, a obaj dostaną identyczny zasiłek.

    no i dobrze, zasilek to nie jest wynagrodzenie za nic nie robienie.
    Zasilek jest taki sam bo w obu przypadkach sie nie pracuje.
    Zasilek to nie jest wyplata z ubezpieczenia ze mialaby byc uzalezniona
    od wynagrodzenia, to sa pieniadze wyplacane z pomocy spolecznej (czyli z
    budzetu).
    Zasilek wyplaca sie po to aby czlowiek mial za co chleb kupic bo jesc
    trzeba :-) a wszystko inne to juz luksusy.

  • 305. Data: 2009-04-21 12:45:54
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > mniejsza o auto i OC, ale to skandal, że woofery 100W do samochodu są tak

    Piszę o niezbędnym minimum wymaganym przepisami prawa, które umożliwia
    korzystanie z samochodu.
    Wodotryski mnie nie interesują.

  • 306. Data: 2009-04-21 12:46:42
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Czyżby? Prawo Cię nie obowiązuje?

    Naprawdę nie rozumiesz o co mi chodzi?
    Nie ma czegoś takiego jak prawo absolutne.
    Są lepsze i gorsze ustawy, mniej lub bardziej krzywdzące systemy - w
    zależności kto i w jakim celu je wymyśla.
    Jasne, że ustanowionego prawa trzeba przestrzegać, ale ten fakt nijak ma się
    do problemu sensowności czy uczciwości tegoż prawa.
    Stąd pisanie "Widzisz, to, czy ktoś jest złodziejem, czy nie jest, określa
    prawo" jest dość naiwne. W PRL aresztowany był ten, kto 40 lat później stał
    się z tego powodu bohaterem i dostał odznaczenie. Wszystko w zgodzie z
    prawem - ówczesnym i współczesnym.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 307. Data: 2009-04-21 12:50:05
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Piszę o niezbędnym minimum wymaganym przepisami prawa, które umożliwia
    > korzystanie z samochodu.
    > Wodotryski mnie nie interesują.

    Ciebie nie, ale innego, jak znam życie, owszem.
    Samochód to dla Ciebie niezbędne minimum? No cóż.
    Pokolenie 89 i wszystko jasne.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 308. Data: 2009-04-21 12:52:38
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Piotr S." <d...@g...pl> napisał

    > no i dobrze, zasilek to nie jest wynagrodzenie za nic nie robienie.
    > Zasilek jest taki sam bo w obu przypadkach sie nie pracuje.

    Padła teza, że zasiłek się dostaje, bo wcześniej się na niego zapracowało.
    Połączenie tej tezy z tym, co piszesz, nie trzyma się kupy, ponieważ jak
    wyżej - jeden wypracował więcej, a inny mniej.

    Naprawdę nie musisz mi tego tłumaczyć.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 309. Data: 2009-04-21 12:56:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Różnica wydajności nie dotyczy konkretnej firmy, ale całej gospodarki.
    > I wynika nie z indywidualnego wysiłku pracownika, ale z wartości
    > produktów, wytwarzanych przez gospodarkę. Inaczej z jej konkurencyjności.

    a ta wynika z... ?

    > Poziom zarobków w przypadku państw nie żyjących z wydobycia surowców
    > wynika w dużym stopniu z konkurencyjności gospodarki. A wewnętrznie też
    > z poziomu bezrobocia.

    A to wynika z... ?

    > Proponuję trochę poczytać na temat ekonomii.

    Proponuję nie rzucać sloganów. Zamiast tego proponuję zapoznać się
    (przykładowo) z od czasu do czasu przewijającym się tematem: dostęp polskich
    firm do kredytu. Oczywiście, to jest problem w skali makro i ciężko go
    połączyć ze szwajcarskim sklepikiem osiedlowym, ale tak samo rzutuje na
    konkurencyjność gospodarki jak jakieś inne czynniki, których nie byłeś
    łaskaw wymienić z nazwy. Bo ja np. nie jestem wcale tak święcie przekonany,
    że wszystko da się wyjaśnić ogólną ch..ścią naszej kadry zarządzającej i
    rzekomo rozbudowanym socjalem.

    e.

  • 310. Data: 2009-04-21 13:11:28
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Emka pisze:
> [...]
    > Połączenie tej tezy z tym, co piszesz, nie trzyma się kupy, ponieważ jak
    > wyżej - jeden wypracował więcej, a inny mniej.

    tzn. ze teza obalona :-)

    pzdr.
    Piotr