PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: "Jurek M" <m...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Tue, 21 Apr 2009 13:16:50 +0200

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gsk5cr$tqp$1@news.onet.pl...

    > Pracownik też jest konsumentem. Nie dotknie go cena chleba, to dotknie

    Doskonale zdaję sobie sprawę, że WSZYSCY jesteśmy konsumentami.

    > cena wymiany opon czy fryzjera.
    > Ty rozbijasz problem na części pierwsze, a tu chodzi chyba o
    > spojrzenie
    > na jego całokształt.

    Dobrze mieć taką świadomość, ale nalezy ją zachować dla siebie.
    Trudno żeby pracownik piekarni martwił się o ceny chleba.
    On ma obowiązki do wykonania, za które mu płacą.
    Jego poletko obejmuje zakres obowiązków określonych w umowie o pracę.
    Sprawy finansowo-handlowe firmy nie powinny interesować człowieka, który
    pracuje przy produkcji ciasta, wypieku (na tyle powinny, żeby orientować
    się w kondycji firmy, która go zatrudnia).
    Od tego są handlowcy, księgowi, właściciel...każdy ma swoje poletko.

    > Może tak być. Inni sprzedadzą taniej, bo np. nie przejmą się jakąś tam
    > pensją minimalną, tylko zatrudnią pracownika na (pół)czarno albo
    > kombinować będą w inny sposób, by uciąć koszty.

    Albo też zaczną podnosić ceny pieczywa, a swoją drogą będą dążyć do
    minimalizacji kosztów.
    Np wykorzystają psychozę związaną z 'kryzysem' do zastąpienia
    pracowników droższych przez tańszych.
    Zachłanność ludzka nie zna granic. :)
    I nie należy zakładać, że inni będą oszukiwać na jakości pieczywa,
    oszukiwać fiskusa.
    Do kontroli są powołane odpowiednie instytucje. Nie muszę wymieniać
    jakie.