PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 281. Data: 2009-04-21 08:58:11
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    news:gsiuev$fg4$1@news.dialog.net.pl...

    > sprawdź jakie to całkiem przyzwoite kwoty wychodzą.

    Zakładam, że coroczne 2 miesiące wakacji i łącznie jakieś 4 tygodnie ferii +
    możliwość wzięcia normalnego urlopu też w to wszystko wliczyłeś. Plus
    okresowe urlopy rehabilitacyjne. Oczywiście nie bezpłatne.

    Emka

  • 282. Data: 2009-04-21 09:25:03
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Patryk Włos vel Any User pisze:
    > Ale mam jedną prośbę: przeczytaj sobie pierwszego posta z mojego bloga
    > (adres w stopce) - tego o pensji minimalnej właśnie - i spróbuj
    > zaprzeczyć faktom, które tam przedstawiłem. No spróbuj je jakoś zanegować.

    Słabą masz pamięc, wszak pisano już wiele razy, że to nie płaca
    minimalna była na niewłaściwym poziomie - po prostu biznesplan był
    oderwany od rzeczywistości.

    --
    live_evil

  • 283. Data: 2009-04-21 09:25:26
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > Nie uważam tak. Napisałem, że absurdalne jest "radzenie" założenia
    > działalności aby móc się wypowiadać w poruszanych tu tematach.

    Twój przykład pokazuje, że to "radzenie" nie jest absurdalne.

    > mądre, jakby powiedzieć komuś, że musi zostać szewcem by mógł oceniać czy
    > ma wygodne buty i czy mu się one podobają.

    No widzisz - kompletnie nic nie pojmujesz i mieszasz pojęcia. Ktoś musi
    zostać szewcem, by wiedzieć z jakimi plusami i minusami wiąże się produkcja,
    sprzedaż i naprawa butów, a nie by wiedzieć, czy buty są wygodne i ładne.

    Emka

  • 284. Data: 2009-04-21 09:33:09
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "zkruk [Lodz]" napisał:
    > i co - sugerujesz, że do wyprodukowania jednej tony zboża trzeba jednej
    > tony nawozu?
    > bo nie za bardzo rozumiem tego arcyskomplikowanej analizy finansowej...

    nosz kurwa, czy ty jesteś profesorem ekonomi jak balcerowicz ze takiej
    prostej matematyki nie rozumiesz?:O(
    wiec ci wytłumaczę, wynika z tego że dochód rolnika jest nieporównywalnie
    niższy od kosztów tej produkcji rolnej, nawet doda by to załapała, i z
    firmami czasami jest podobnie.

  • 285. Data: 2009-04-21 09:50:10
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "entroper" napisał:
    > Standardowa odpowiedź, powtarzana aż do znudzenia, jest taka, że polski
    > pracownik ma niższą wydajność :) Ten sam pracownik robiąc _to samo_ w
    > szwajcarskim sklepiku miałby już jednak wystarczająco dużą wydajność :)
    > Oczywiście z tak odległymi sprawami jak ta, czyje są banki w Szwajcarii a
    > czyje w Polsce, nikt tego nie wiąże...

    ha ha, też to mnie zadziwia, jak to możliwe że polskie pomidory są drozsze
    od europejskich, skoro polski pracownik zarabia mniej niż europejczyk, a w
    dodatku przy produkcji pomidorów europejskich pracuje ten sam pracownik z
    polski i zarabia 10 razy więcej, odwalając prawie identyczną pracę:O)
    to są cuda tuska, to polska właśnie!

    p.s. kooo chaaam cię pooo lskooo:O)

  • 286. Data: 2009-04-21 09:50:48
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zasiłek dostaniesz jesli w ciągu ostatnich 18 miesięcy przepracowałeś
    > legalnie
    > conajmniej 365 dni, a i w takim przypadku okres zasiłku to 6 miesięcy.
    >
    > Więc jak ktoś nawet ma zasiłek, to znaczy że na niego musiał zapracować.

    Jasne. Problem w tym, że ktoś zapracował zarabiając 1500 a ktoś inny 3500, a
    obaj dostaną identyczny zasiłek.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 287. Data: 2009-04-21 09:57:17
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał

    > Nie mój problem jako pracownika, bo nie mam na to wpływu.
    > Mój problem jako konsumenta.

    Pracownik też jest konsumentem. Nie dotknie go cena chleba, to dotknie cena
    wymiany opon czy fryzjera.
    Ty rozbijasz problem na części pierwsze, a tu chodzi chyba o spojrzenie na
    jego całokształt.

    > Problem piekarza, jeśli inni nie podniosą ceny pieczywa. Bo nie sprzeda.

    Może tak być. Inni sprzedadzą taniej, bo np. nie przejmą się jakąś tam
    pensją minimalną, tylko zatrudnią pracownika na (pół)czarno albo kombinować
    będą w inny sposób, by uciąć koszty.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 288. Data: 2009-04-21 10:02:48
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > W sąsiedztwie to raczej nie. Taka teoria jest na temat konkurencji.

    Próbujesz insynuować, że w Sejmie RP są złodzieje?

    Widzisz, to, czy ktoś jest złodziejem, czy nie jest, określa prawo. A w
    Sejmie, cokolwiek by nie robili, robią to zgodnie z prawem - zatem
    złodziejami nie są.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 289. Data: 2009-04-21 10:05:04
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Słabą masz pamięc, wszak pisano już wiele razy, że to nie płaca
    > minimalna była na niewłaściwym poziomie - po prostu biznesplan był
    > oderwany od rzeczywistości.

    Ponieważ?

  • 290. Data: 2009-04-21 10:06:53
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Próbujesz insynuować, że w Sejmie RP są złodzieje?
    > Widzisz, to, czy ktoś jest złodziejem, czy nie jest, określa prawo.

    Pod warunkiem, że prawo nie jest ustanowione przez złodziei ;-)

    Pozdrawiam
    Emka