PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 11. Data: 2009-04-19 15:07:41
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gsf5h2$c2u$1@achot.icm.edu.pl...

    > No właśnie chyba to, że nie opłaca się za tyle pracować

    Jasne, lepiej pasożytować na tych, którym się opłaca.
    Bo chyba nie wierzysz w to, że pieniądze zasiłki dla bezrobotnych
    dodrukowuje Obama ;-)

  • 12. Data: 2009-04-19 15:10:21
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > tyle, ze praca po 50h tygodniowo za 1000zl nie jest uczciwa

    A kto tak powiedział?
    To, że nie komuś 1000 zł nie starcza na życie nie oznacza, że taka płaca
    jest nieuczciwa.
    A że życie mamy drogie, to - wybacz - nie jest chyba to wina pracodawców.

  • 13. Data: 2009-04-19 15:12:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ale tu nie o zasiłki chodzi. Generalnie nie opłaca się pracować za tyle.
    Masz przecież jakieś minimalne koszty miesięczne choćby tego dojazdu do
    pracy.

    ***
    Nikt nikomu nie każe. Tylko, że masa ludzi narzekając na takie niskie
    zarobki i nie mogąc znaleźć nic lepszego, pójdzie na pasożytniczy zasiłek
    (notabene przecież niższy niż 1000 zł, więc też nie powinno się opłacać
    :>). Gdyby zasiłków nie było, to może więcej byłoby kreatywności wśród
    bezrobotnych, a i więcej kasy do podziału między społeczeństwo.

  • 14. Data: 2009-04-19 15:13:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    >W wiadomości news:gsf1ha$4v3$1@atlantis.news.neostrada.pl smutny

    > Dziwne.
    > Najniższa płaca to obecnie 1276 zł.
    > Za 40h w tygodniu.

    Na umowę zlecenie nie obowiązuje stawka minimalna.

  • 15. Data: 2009-04-19 15:56:11
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 13:20:07 +0200, smutny napisał(a):

> [...]
    > godzin tygodniowo, to w miesiącu 200x5=1000zł, co w dużym mieście
    > wojewódzkim starczy najwyżej na jedzenie i bilet miesięczny!

    Napisz jeszcze jaka to praca (tj. co należy do wymagań). Wątpie aby taka
    oferta pojawiła się pod ogłoszeniem specjalisty ds. reaktorów nuklearnych,
    ale raczej pod ofertą której wymogi spełnia praktycznie każdy chętny.

    --
    SOCAR

  • 16. Data: 2009-04-19 16:06:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ll4mqui6z7e5.dlg@norad.mil SOCAR <s...@o...pl> pisze:

    > Napisz jeszcze jaka to praca (tj. co należy do wymagań). Wątpie aby taka
    > oferta pojawiła się pod ogłoszeniem specjalisty ds. reaktorów nuklearnych,
    > ale raczej pod ofertą której wymogi spełnia praktycznie każdy chętny.
    Może niezupełnie.
    Dam przykład.
    W tabeli minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli najniższa
    stawka wynosi 1213 zł (co jest sprzeczne z prawem).
    A wymagania w KN i UoSO.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-04-19 16:09:16
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zly wrote:

    > tyle, ze praca po 50h tygodniowo za 1000zl nie jest uczciwa

    ale Ty nie rozumiesz jak to działa....
    pracując za 1000 zł produkujesz - tworzysz - a także zarabiasz (płacisz
    podatki, zus), bez zasiłków państwo miałoby mniejsze wydatki -> więcej
    pieniędzy na zamówienia publiczne -> więcej pracy -> niedobór siły
    roboczej -> wzrost płac ...

    ale musielibyśmy się wypisać z socjalistycznej UE - albo sama UE musiałaby
    zrozumieć, że tylko wolny rynek daje efektywny wzrost dobrobytu
    rozdawnictwo pieniędzy jeszcze nigdy i nigdzie na ziemi nie przyniosło
    polepszenia bytu większej grupy osób...

    --
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-04-19 16:16:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > W tabeli minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli
    > najniższa stawka wynosi 1213 zł (co jest sprzeczne z prawem).

    Z jakim konkretnie prawem jest to sprzeczne?

  • 19. Data: 2009-04-19 16:17:56
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > I dlatego właśnie powinno się zlikwidować wszelkie zasiłki. Jakby się
    > nie nazywały i jak niskie by nie były, to zawsze będą demoralizowały i
    > zniechęcały do uczciwej pracy.

    Twoja wypowiedź jest przykładem tego jak to ludzie lubią moralizować w
    sprawach, które ich nie dotyczą. :)
    Gdyby ktoś tobie bliski zgodził się pracować za tak niską stawkę, to
    dopiero byś podniósł raban, jaki to krwiopijca z tego pracodawcy, co to
    biednych ludków wykorzystuje.

    Dobrze, zlikwidujmy zasiłki. Ale nie dziw się, że np. wzrośnie
    przestępczość.

  • 20. Data: 2009-04-19 16:24:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, zlikwidujmy zasiłki. Ale nie dziw się, że np. wzrośnie
    > przestępczość.

    Nie, jeśli zamiast rozdawać za darmo zasiłki, wyszkolimy bezrobotnych i
    zapłacimy im za ściganie bandziorów ;-)