PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 491. Data: 2009-04-24 06:14:17
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gspog1$nkh$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > No, więc to wysoce niepewne i nieobiektywne przekazy, a być może jedynie
    > jakiś odosobniony incydent.
    > Nie spieszmy się z wnioskami.

    To popytaj może kolegów z Danii, jak tam jest to rozwiązane.

    > To możliwe. Łamistrajków zazwyczaj się nie lubi.

    Sorry ale, to, że jakiś kacyk uzna, że strajkujemy, to nie znaczy, że ja
    muszę się z nim zgadzać. Tym bardziej, że tych łamistrajków, jak ich
    nazywasz była duża grupa...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 492. Data: 2009-04-24 06:30:18
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Nie. Tak samo specyficzne są inne zawody. Górnik albo rolnik albo polityk. Same
    specyficzne.

    no więc od razu widac że o tym zawodzie nie masz zielonego pojęcia.
    sory, ale nie da sie tego akurat zawodu porównac do jakiegokolwiek
    innego. jak nie możesz tego zrozumieć, to po prostu przyjmij do wiadomości

  • 493. Data: 2009-04-24 06:57:02
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Ocena połączona z finansami (to taka marchewka),
    czyli za każdą postawiona ocenę >= 4 premia 2 zł?
    a za kazdą pałę odjęcie złotówki?
    albo może na każdej lekcji po 3 kuratorów (oświaty, żeby nie było) dla
    każdego nauczyciela?

    > możliwość zwolnienia
    > nauczycieli źle wykonujących swój zawód (to kij).

    i tobie sie wydaje że zły nauczyciel ma prawo pracowac w szkole?
    zdziwiłbys się jakie metody mają przełożeni nauczyciela (oczywiscie
    pomijam patologie bo tych niestety nigdzie sie nie ustrzeże)

  • 494. Data: 2009-04-24 07:03:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał

    > i tobie sie wydaje że zły nauczyciel ma prawo pracowac w szkole?
    > zdziwiłbys się jakie metody mają przełożeni nauczyciela

    Jakie? Napisz proszę.
    Ja z kolei naczytałem się (posty niejakiego Szerr na grupach związanych z
    edukacją albo wychowaniem dzieci) i nasłuchałem o tym, że nauczyciel ma tak
    wielką autonomię w szkole, że praktycznie w większości przypadków jest nie
    do ruszenia. Musiałby się dopuścić naprawdę dużego nadużycia, by dało się
    go dyscyplinarnie usunąć.

  • 495. Data: 2009-04-24 07:12:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    grom@x pisze:
    > czyli za każdą postawiona ocenę >= 4 premia 2 zł?
    > a za kazdą pałę odjęcie złotówki?
    > albo może na każdej lekcji po 3 kuratorów (oświaty, żeby nie było) dla
    > każdego nauczyciela?

    Nie - oceniać można w inny sposób i nie powinna być to ocena pochodząca
    z jednego źródła, ale najważniejsze jest, by władze szkoły w ogóle miały
    możliwość rozróżniać wysokość zarobków w zależności od oceny pracy
    nauczyciela. Oczywiście powinna być również instytucja wyrywkowo
    kontrolująca.

    > i tobie sie wydaje że zły nauczyciel ma prawo pracowac w szkole?

    Ma prawo i pracuje - co więcej, obecnie jest ich coraz więcej. W
    edukacji od dłuższego czasu jest negatywna selekcja.

    > zdziwiłbys się jakie metody mają przełożeni nauczyciela (oczywiscie
    > pomijam patologie bo tych niestety nigdzie sie nie ustrzeże)

    Jeżeli ktos ma mianowanie - jest nauczycielem mianowanym, to w zasadzie
    nie mają żadnych możliwości.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 496. Data: 2009-04-24 07:22:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gsrlh9

    > Sorry ale, to, że jakiś kacyk uzna, że strajkujemy, to nie znaczy, że ja
    > muszę się z nim zgadzać. Tym bardziej, że tych łamistrajków, jak ich
    > nazywasz była duża grupa...

    Wprawdzie nie o łamistrajkach, ale jakże na czasie ;-)
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,6534253,Pr
    ezes_JSW_uderzyl_w_zwiazkowe_przywileje.html

  • 497. Data: 2009-04-24 07:50:11
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote in message
    > czyli za każdą postawiona ocenę >= 4 premia 2 zł?
    > a za kazdą pałę odjęcie złotówki?
    > albo może na każdej lekcji po 3 kuratorów (oświaty, żeby nie było) dla
    > każdego nauczyciela?

    W krajach takich jak USA (niektore stany) i niektore rozwiniete kraje
    azjatyckie wprowadza sie juz systemy oceny nauczycieli - poprzez regularne,
    zestandaryzowane testy uczniow i mierzenie sukcesu nauczyciela nie
    absolutnym poziomem wiedzy, ale jej postepem, uwzgledniajac takie rzeczy jak
    to, ze od zera do podstaw uczy sie inaczej niz od podstaw do zaawansowanej
    wiedzy itp. - wiele wysilku w tworzeniu tych systemow idzie w porownywanie
    jablek z jablkami, np. bierze sie pod uwage tez sklad klasy i porownuje
    postepy klas o podobnym profilu socjoekonomicznym i podobnym poczatkowym
    poziomie, uczonych przez roznych nauczycieli. Ma to oczywiscie sluzyc
    kontroli jakosci pracy nauczyciela i sprawiedliwemu motywowaniu/nagradzaniu.
    Jest to na razie w fazie eksperymentalnej, ale mysle, ze jesli sie sprawdzi,
    to sie przyjmie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 498. Data: 2009-04-24 12:56:48
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > no więc od razu widac że o tym zawodzie nie masz zielonego pojęcia.
    > sory, ale nie da sie tego akurat zawodu porównac do jakiegokolwiek
    > innego. jak nie możesz tego zrozumieć, to po prostu przyjmij do wiadomości

    Tu nie ma co rozumieć. KAŻDY zawód ma swoją specyfikę, nawet zwykły CIEĆ.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 499. Data: 2009-04-24 13:11:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości

    > no więc od razu widac że o tym zawodzie nie masz zielonego pojęcia.
    > sory, ale nie da sie tego akurat zawodu porównac do jakiegokolwiek
    > innego.

    Tak samo jak nie można porównać zawodu piekarza do zawodu bibliotekarza, a
    bankowca do murarza.
    Tylko co w związku z tym? Każdy z nich ma swoją specyfikę, swoje plusy i
    minusy.

  • 500. Data: 2009-04-24 13:11:27
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nie ma co rozumieć. KAŻDY zawód ma swoją specyfikę, nawet zwykły CIEĆ.

    Ale tylko wtedy, gdy to cieć szkolny ;-)