PracaGrupypl.praca.dyskusje › zgodzić się na porozumienie stron?

  • 1. Data: 2003-12-09 23:27:21
    Temat: zgodzić się na porozumienie stron?
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    Firma chce mnie zwolnić, ale tak, bym od 1 stycznia już nie pracował;
    mam tu 1-mies. okres wypowiedzenia.
    Z tym, że szef "zaproponował" mi to dziś. Warunek jest taki, że sam
    miałbym złożyć wypowiedzenie lub też odbyłoby się to za porozumieniem
    stron - w imię dobrych stosunków, no i dostanę piekną opinię. Powód
    zwolnienia: po prostu się tu nie sprawdziłem, głównie chodzi o marne
    efekty mojej pracy w zakresie zdobywania nowych klientów, co nie
    znaczy, że nad tym nie pracowałem (tak gwoli rzetelności). Ze swej
    strony mam i tak do zarzucenia pracodawcy jeszcze więcej uchybień, choć
    jedynie delikatnie napomknąłem o takich mnijeszych brakach. Cały czas
    małem problem z niezbędnymi środkami do pracy (umawiałem się z
    klientami, nieraz na pilne polecenie szefa, po czym okazywało się, że
    nie ma jak jechać, bo nie było żadnego samochodu; potem miał szef
    pretensje, że nie byłem tu albo tam), wsparciem, brakiem informacji,
    nie mówiąc o braku szkoleń, co powodowało, że klienci wiedzieli czasem
    ode mnie więcej. Postanowiłem jednak dać teraz spokój i nie szarpać, bo
    i tak od pół roku z organizacją dyrekcja nie może sobie poradzić.
    Zatem wracając do sprawy - co będzie dla mnie korzystniejsze:
    wypowiedzenie od firmy czy porozumienie stron? Biorę pod uwagę
    złośliwość przełożonych (nieładna opinia, co może być jeszcze?) w
    pierwszym przypadku, ale nie wydaje mi się, żeby znaleźli jakieś
    uchybienia w mojej pracy. Czy przysługuje mi tu jakaś odprawa? To by
    przeważyło nieco wybór.
    Drugi przypadek, czyli propozycja rozstana się w zgodzie i miłości,
    jest świetna, gdyby nie to, że brzmi jak "tylko nie kombinuj z
    wypowiedzeniem ze strony firmy".
    Ale co mogą mi zrobić? Miał ktoś takie przypadki? Czy przysługuje mi
    odprawa w razie wypowiedzenia przez firmę? Jaki macie doświadczenia?

    Jerzy

  • 2. Data: 2003-12-10 00:27:25
    Temat: Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-12-10 00:27:21 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Jerzy Dusk* skreślił te oto słowa:

> [...]
    > miałbym złożyć wypowiedzenie lub też odbyłoby się to za porozumieniem
    > stron - w imię dobrych stosunków, no i dostanę piekną opinię.

    Jesli Ty złozysz wypowiedzenie, lub odbedzie sie to na zasadzie
    porozumienia stron nie bedziesz mial prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

    > Zatem wracając do sprawy - co będzie dla mnie korzystniejsze:
    > wypowiedzenie od firmy czy porozumienie stron? Biorę pod uwagę
    > złośliwość przełożonych (nieładna opinia, co może być jeszcze?)

    W swiadectwie pracy nie ma standardowo wypisywanej 'opinii', taka moze byc
    zamieszczona na wyraźne zyczenie pracownika. A i tak najczesciej zalatwia
    sie to za pomoca osobnego papierka pod tytulem - referencje.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 3. Data: 2003-12-10 07:31:56
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ale co mogą mi zrobić? Miał ktoś takie przypadki? Czy przysługuje mi
    > odprawa w razie wypowiedzenia przez firmę? Jaki macie doświadczenia?

    Jesli nie popelniles przestepstwa albo wykroczenia na terenie firmy, to
    nic ci nie moga zrobic. Nie zgadzaj sie na porozumienie stron.

  • 4. Data: 2003-12-10 07:56:10
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale co mogą mi zrobić? Miał ktoś takie przypadki? Czy przysługuje mi
    > odprawa w razie wypowiedzenia przez firmę? Jaki macie doświadczenia?

    Wszystko zależy jak długo pracujesz i czy masz umowę na czas nieokreślony?.
    Jeśli ponad 365 dni to należy Ci się zasiłek, ale tylko jeśli porozumienie
    będzie zawierało sformułowanie że "rozwiązanie stosunku pracy z winy leżącej
    po stronie pracodawcy". Jeśli będzie inaczej nie należy Ci się zasiłek.
    Swoją drogą nie można pracownikowi na świadectwie pracy wpisać opinii, do
    tego jest list referencyjny jeśli pracodawca się zgodzi.
    A czy się będziesz upierał przy wypowiedzeniu to skutkuje to ewentualną złą
    opinią ze strony tego pracodawcy jeśli ewentualny przyszły pracodawca zechce
    sprawdzać Cię przy przyjęciu do pracy, to tak gdyby Ci nie przysługiwał
    zasiłek.

  • 5. Data: 2003-12-10 08:00:30
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> napisał w wiadomości

    > Firma chce mnie zwolnić, ale tak, bym od 1 stycznia już nie pracował;
    > mam tu 1-mies. okres wypowiedzenia.

    Sorry Winetu. Firma moze cie zwolnic najwczesniej w ten sposób, bys nie
    pracowal od 1 lutego. ZA caly styczen jeszcze pensje musisz dostac, chocby
    zwolnili cie z obowiazku swiadczenia pracy.
    Zgódz sie na wypowiedzenie miesieczne - zapis w umowie o formie rozstania
    nie ma i tak duzego znaczenia na tak wyglodzonym rynku pracy.
    Szef chce cie wyruchac proponujac porozumienie stron z data od 1 stycznia.
    Chce ci wlasnie 1 pensje urwac w ten sposób. Opinie od firmy zlosliwa mozna
    sadownie sprostowac tez...
    Bierz wypowiedzenie.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 6. Data: 2003-12-10 09:16:14
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Jerzy Dusk <vesper@bci[-].pl> napisał(a):

    > Firma chce mnie zwolnić, ale tak, bym od 1 stycznia już nie pracował;
    > mam tu 1-mies. okres wypowiedzenia.

    To zależy, czy masz nową robotę od 1 stycznia czy nie.
    Jesli nie, to absolutnie się nie gódź na wypowiedzenie. Okres wypowiedzenia
    liczy się od pełnego miesiąca, więc wypowiedzenie będzie od 1 stycznia do
    końca miesiąca. Masz więcej czasu na szukanie roboty, jedną pensję więcej i
    od razu przysługuje ci zasiłek dla bezrobotnych.

    Na gadaninę: "nie sprawdziłeś się", "wystawimy ci piękną opinię" nie
    zwracaj najmniejszej uwagi, to czysty marketing. Po prostu chcą zaoszczędzić
    na jednej pensji.

  • 7. Data: 2003-12-10 09:20:45
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    leszek <s...@g...pl> napisał(a):

    Sorry, miałem na myśli, żebyś się nie godził na porozumienie.

  • 8. Data: 2003-12-10 09:23:52
    Od: "Jerzy Dusk" <d...@g...pl>

    leszek <s...@g...pl> napisał(a):

    [...]
    > Na gadaninę: "nie sprawdziłeś się", "wystawimy ci piękną opinię" nie
    > zwracaj najmniejszej uwagi, to czysty marketing. Po prostu chcą
    zaoszczędzić
    > na jednej pensji.

    Tak właśnie. Męczę się tu, ale chyba warto wytrzymać jeszcze, urlop wziąć, no
    bo na razie pracy nowej na 100% nie mam pewnej. A jeśli dostanę to mogę
    odejść z dnia na dzień.

    Jerzy

  • 9. Data: 2003-12-10 09:37:17
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    no
    > bo na razie pracy nowej na 100% nie mam pewnej. A jeśli dostanę to mogę

    co masz na mysli? zauwaz ze okres wypowiedzenia wiaze obie strony umowy.

    wojtek

  • 10. Data: 2003-12-10 09:38:13
    Od: "Jerzy Dusk" <d...@g...pl>

    Bam <N...@k...chip.pl> napisał(a):

> [...]
    > po stronie pracodawcy". Jeśli będzie inaczej nie należy Ci się zasiłek.

    O ile wiem, to sformułowanie czy też powołanie się na odpowiedni przepis ma
    wpływ na otrzymanie odprawy. przy siłek a odprawa. Na zasiłek ma tylko wpływ
    sposób rozwiązania umowy, choć w moim wypadku i tak chyba nie przysługuje
    (pracuję ponad pół roku).

    [...]
> [...]
    > sprawdzać Cię przy przyjęciu do pracy, to tak gdyby Ci nie przysługiwał

    Tak, bo tylko o to może chodzić; zastanawiam się, ale nie wiem czy warto iść
    na to; chyba nie są w stanie mi tak popsuc opinii.

    Jerzy