PracaGrupypl.praca.dyskusje › zgodzić się na porozumienie stron?

  • 11. Data: 2003-12-10 09:41:39
    Temat: Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    Od: "Jerzy Dusk" <d...@g...pl>

    Wojciech Jakóbczyk <j...@U...TO.pl> napisał(a):

    > co masz na mysli? zauwaz ze okres wypowiedzenia wiaze obie strony umowy.
    >
    > wojtek

    Znaczy, że jeśli nowa praca wypali, to za porozumieniem stron można umowę
    rozwiązać prawie natychmiast, nie mylę się?
    Bo teraz szef sobie wyobraża, że rozwiążemy umowę za porozumieniem stron od
    1.stycznia.

    Jerzy

  • 12. Data: 2003-12-10 09:41:56
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 10 Dec 2003 09:16:14 +0000 (UTC)
    " leszek" <s...@g...pl> wrote:

    > Na gadaninę: "nie sprawdziłeś się", "wystawimy ci piękną opinię" nie
    > zwracaj najmniejszej uwagi, to czysty marketing. Po prostu chcą
    > zaoszczędzić na jednej pensji.

    to znaczy, ze nikt zupelnie nie praktykuje czegos takiego, ze bierze do
    reki swiadectwo pracy i dzwoni do bylego pracodawcy zapytac sie, co ma
    do powiedzenia o tym pracowniku?

    pytam z ciekawosci, w usa taka procedura jest standardowa i wykonuja ja
    HR albo rekruterzy.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 13. Data: 2003-12-10 09:52:41
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem, to sformułowanie czy też powołanie się na odpowiedni przepis
    ma
    > wpływ na otrzymanie odprawy. przy siłek a odprawa. Na zasiłek ma tylko
    wpływ
    > sposób rozwiązania umowy, choć w moim wypadku i tak chyba nie przysługuje
    > (pracuję ponad pół roku).

    To Ci nie przysługuje zasiłek.
    Gdybyś jednak pracował ponad 365 dni to i wypowiedzenie i porozumienie stron
    z tym właśnie sformuowaniem daje Ci prawo do zasiłku.
    Porozumienie stron w tym wypadku może lepiej wyglądać ze strony przyszłego
    pracodawcy bo w świadectwie pracy nie będziesz miał powodu zwolnienia np
    "nie wywiązanie się z warunków umowy" jeśli w umowie o pracę miałeś jakieś
    limity miesięczne do wypełnienia. A lepiej chyba się tłumaczyć na przyszłych
    rozmowach z porozumienia stron? Zależy wszystko od sformułowań na dokumenach
    kończących Twoją pracę.

  • 14. Data: 2003-12-10 10:03:31
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031210014156.407abe75.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    --
    >Nina Mazur Miller

    Właśnie, że tak robią.
    W większych zakładach a także w naszej budżetówce.
    Spotkałam się już ze dwa razy ze sprawdzaniem świadectw pracy na rozmowach
    kwalifikacyjnych i prośbami i telefony potwierdzające referencję.
    Poza tym jeśli pracodawca chce się pozbyć pracownika od 1 stycznia to
    oczywiści musi mu ten styczeń normalnie pensję wypłacić.
    Czyli praca do końca stycznia bez stosunku pracy po prostu.

  • 15. Data: 2003-12-10 10:55:05
    Od: "Jerzy (Dusk)" <d...@g...pl>

    Bam <N...@k...chip.pl> napisał(a):

    >Poza tym jeśli pracodawca chce się pozbyć pracownika od 1 stycznia to
    >oczywiści musi mu ten styczeń normalnie pensję wypłacić.
    >Czyli praca do końca stycznia bez stosunku pracy po prostu.

    Zaraz zara, możesz to dokładniej wyjaśnić? Czyli rozwiązujemy umowę a dalej
    pracuję i płacą? Nie mam kodeksu teraz pod ręką bo bym doczytał.

    Jerzy

  • 16. Data: 2003-12-10 10:59:42
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

> [...]
    > do powiedzenia o tym pracowniku?
    >
    > pytam z ciekawosci, w usa taka procedura jest standardowa i wykonuja ja

    Zalezy od pracodawcy.

    Poza tym nie rozumiem. Kolega odejdzie za porozumieniem stron i pracodawca
    będzie przy telefonie piał z zachwytu. Zaś gdy się uprze przy wypowiedzeniu,
    to pracodawca go obsmaruje ?

    Jaka jest wartość takich rekomendacji ?

    Gdzies czytałem, że jednak w USA się ostrożnie podchodzi do takich
    rekomendacji - zwłaszcza krytycznych. Facet się stara o robotę, dzwonią do
    poprzedniego pracodawcy, ten wystawia krytyczną opinię - faceta olewają.
    Przecież taki człowiek może potem spokojnie podać tego pracodawcę do sądu i
    zażadać odszkodowania. Mniejsze ryzyko jest jednak mówić pozytywnie. Obawiam
    się, że jednak wartość takich rekomendacji jest zerowa, nie płynie z tego
    żadna pożyteczna informacja.

    Co innego jest dzwonić, aby zweryfikować informacje - czy facet faktycznie
    pracował na tym stanowisku, czy faktycznie gdy kierował działem sprzedaży
    miał miejsce wzrost, czy faktycznie kierował grupą ... osób, pracował przy
    projekcie itp itd. Prędzej coś takiego ma sens.

  • 17. Data: 2003-12-10 11:21:56
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 10 Dec 2003 10:59:42 +0000 (UTC)
    " leszek" <s...@g...pl> wrote:

    > Gdzies czytałem, że jednak w USA się ostrożnie podchodzi do takich
    > rekomendacji - zwłaszcza krytycznych. Facet się stara o robotę,
    > dzwonią do

    ostroznosc polega na tym, ze jesli ktos ma krytyczna rekomendacje, to
    szuka sie raczej kandydata z pozytywnymi ;)

    widzialam sama, jak to dziala.
    takiego kogos obchodzi sie wokolo jak smierdzace jajeczko.
    nikt nie chce ryzykowac, chyba ze nie ma innych kandydatow na
    podoredziu.

> [...]
    > olewają. Przecież taki człowiek może potem spokojnie podać tego
    > pracodawcę do sądu i zażadać odszkodowania. Mniejsze ryzyko jest

    a jak udowodni, ze ow pracodawca wystawil mu krytyczna opinie, jesli to
    byla rozmowa telefoniczna i brak swiadkow?
    podrzuci podsluch rekruterowi? nawet jesli zrobimy absurdalne zalozenie,
    ze tak - to i tak nie bedzie to nic warte w sadzie, jesli na ten
    podsluch nie mial zezwolenia z prokuratury... koleczko sie zamyka.

    owszem, w duzej korporacji jak sie dzwoni, to zwykle na jakis numer
    ogolny i tam tylko ci potwierdza, czy pracowal czy nie. nikt ci nie poda
    szczegolowych informacji, a w CV rekomendacje zaleza od ciebie.

    ale juz w malej firmie, gdzie telefon odbierze osoba, co z rzeczonym
    pracoiwala - moze powiedziec, co jej sie zywnie podoba, a delikwent NIE
    MA MOZLIWOSCI SIE DOWIEDZIEC dlaczego odrzucono jego kandydature.
    najczesciej dostannie informacje, ze znalezli kogos, kto lepiej spelnial
    ich wymagania i tyle.

  • 18. Data: 2003-12-10 11:26:26
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Znaczy, że jeśli nowa praca wypali, to za porozumieniem stron można umowę
    > rozwiązać prawie natychmiast, nie mylę się?

    mozna albo i nie, jak szef bedzie chcial byc zlosliwy.

    wojtek

  • 19. Data: 2003-12-10 11:39:55
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Nie jestesmy w JUZA kulizanko n...@p...ninka

    --
    SQLwysyn

  • 20. Data: 2003-12-10 14:03:39
    Temat: Re: Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    Od: "Rafał" <k...@t...adresu.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003 12:39:55 +0100, SQLwysyn wrote:

    > HR albo rekruterzy.
    > Nie jestesmy w JUZA kulizanko n...@p...ninka

    Proszę bez chamstwa...

    <>
    GMT)
    </>
    Słyszałem, że w Asterze szybko reagują na chamstwo...

    Pozdrawiam (ale nie chamów)
    Rafał