PracaGrupypl.praca.dyskusjezgodzić się na porozumienie stron? › Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    From: "Bam" <N...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    Date: Wed, 10 Dec 2003 08:56:10 +0100
    Sender: 9...@p...onet.pl@wp162.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> napisał w wiadomości
    news:br5lm6$oc9$1@inews.gazeta.pl...

    > Firma chce mnie zwolnić, ale tak, bym od 1 stycznia już nie pracował;
    > mam tu 1-mies. okres wypowiedzenia.
    > Z tym, że szef "zaproponował" mi to dziś. Warunek jest taki, że sam
    > miałbym złożyć wypowiedzenie lub też odbyłoby się to za porozumieniem
    > stron - w imię dobrych stosunków, no i dostanę piekną opinię. Powód
    > zwolnienia: po prostu się tu nie sprawdziłem, głównie chodzi o marne
    > efekty mojej pracy w zakresie zdobywania nowych klientów, co nie
    > znaczy, że nad tym nie pracowałem (tak gwoli rzetelności). Ze swej
> [...]

    Wszystko zależy jak długo pracujesz i czy masz umowę na czas nieokreślony?.
    Jeśli ponad 365 dni to należy Ci się zasiłek, ale tylko jeśli porozumienie
    będzie zawierało sformułowanie że "rozwiązanie stosunku pracy z winy leżącej
    po stronie pracodawcy". Jeśli będzie inaczej nie należy Ci się zasiłek.
    Swoją drogą nie można pracownikowi na świadectwie pracy wpisać opinii, do
    tego jest list referencyjny jeśli pracodawca się zgodzi.
    A czy się będziesz upierał przy wypowiedzeniu to skutkuje to ewentualną złą
    opinią ze strony tego pracodawcy jeśli ewentualny przyszły pracodawca zechce
    sprawdzać Cię przy przyjęciu do pracy, to tak gdyby Ci nie przysługiwał
    zasiłek.