PracaGrupypl.praca.dyskusjezgodzić się na porozumienie stron? › zgodzić się na porozumienie stron?
    From: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zgodzić się na porozumienie stron?
    Date: Wed, 10 Dec 2003 00:27:21 +0100

    Firma chce mnie zwolnić, ale tak, bym od 1 stycznia już nie pracował;
    mam tu 1-mies. okres wypowiedzenia.
    Z tym, że szef "zaproponował" mi to dziś. Warunek jest taki, że sam
    miałbym złożyć wypowiedzenie lub też odbyłoby się to za porozumieniem
    stron - w imię dobrych stosunków, no i dostanę piekną opinię. Powód
    zwolnienia: po prostu się tu nie sprawdziłem, głównie chodzi o marne
    efekty mojej pracy w zakresie zdobywania nowych klientów, co nie
    znaczy, że nad tym nie pracowałem (tak gwoli rzetelności). Ze swej
    strony mam i tak do zarzucenia pracodawcy jeszcze więcej uchybień, choć
    jedynie delikatnie napomknąłem o takich mnijeszych brakach. Cały czas
    małem problem z niezbędnymi środkami do pracy (umawiałem się z
    klientami, nieraz na pilne polecenie szefa, po czym okazywało się, że
    nie ma jak jechać, bo nie było żadnego samochodu; potem miał szef
    pretensje, że nie byłem tu albo tam), wsparciem, brakiem informacji,
    nie mówiąc o braku szkoleń, co powodowało, że klienci wiedzieli czasem
    ode mnie więcej. Postanowiłem jednak dać teraz spokój i nie szarpać, bo
    i tak od pół roku z organizacją dyrekcja nie może sobie poradzić.
    Zatem wracając do sprawy - co będzie dla mnie korzystniejsze:
    wypowiedzenie od firmy czy porozumienie stron? Biorę pod uwagę
    złośliwość przełożonych (nieładna opinia, co może być jeszcze?) w
    pierwszym przypadku, ale nie wydaje mi się, żeby znaleźli jakieś
    uchybienia w mojej pracy. Czy przysługuje mi tu jakaś odprawa? To by
    przeważyło nieco wybór.
    Drugi przypadek, czyli propozycja rozstana się w zgodzie i miłości,
    jest świetna, gdyby nie to, że brzmi jak "tylko nie kombinuj z
    wypowiedzeniem ze strony firmy".
    Ale co mogą mi zrobić? Miał ktoś takie przypadki? Czy przysługuje mi
    odprawa w razie wypowiedzenia przez firmę? Jaki macie doświadczenia?

    Jerzy