PracaGrupypl.praca.dyskusje › tłumacz przysiegły

  • 1. Data: 2004-12-11 21:26:21
    Temat: tłumacz przysiegły
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Witam,

    Zastanawiam się nad tą nową-starą ścieżką i interesuje mnie aspekt
    ubezpieczeniowo-rentowy tejże. ;-)

    Mianowicie wiem, że tłumacz przysięgły musi odprowadzać miesięczne
    składki, chyba ZUS, czy też ubezpieczenie zdrowotne. Czyli ma prawo do
    bezpłatnej opieki lekarskiej. A co ze stażem pracy? Czy mu "leci"? A co
    z emeryturą? Pozostaje chyba tylko 3. filar..? :)

    A teraz druga sprawa. Tłumacz przysięgły ma również umowę zlecenie na
    prowadzenie kursu. Czy od tej umowy musi odprowadzać wszystkie składki,
    czy już tylko podatek, jako, że zdrowotną odprowadza jako tłumacz?

    Dzięki i pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)