PracaGrupypl.praca.dyskusje › w czym się kształcić???

  • 1. Data: 2004-12-12 17:43:09
    Temat: w czym się kształcić???
    Od: jimmij <j...@j...jimmij>

    Witam,
    W jakiej dziedzinie Waszym zdaniem powinien kształcić sie informatyk?
    Iść w bazy danych, oprogramowanie sieciowe, pisanie aplikacji,...?
    Co Waszym zdaniem jest obecnie najbardziej opłacalne i ma jednocześnie
    dobre perspektywy w najbliższych miesiącach/latach?

    Z góry dzięki za odpowiedź,
    jimmij

    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 2. Data: 2004-12-12 18:50:08
    Temat: Re: w czym się kształcić???
    Od: Miku <v...@v...ve>

    Użytkownik jimmij napisał:

    > Witam,
    > W jakiej dziedzinie Waszym zdaniem powinien kształcić sie informatyk?
    > Iść w bazy danych,
    oracle

    oprogramowanie sieciowe,
    ?? jakie oprogramowanie znowu
    jak mieszkasz w bloku to rozdziel dsl za prace groszy
    moze sie jeszcze uda

    pisanie aplikacji,...?
    uj przy stawkach 1500 dla poczatkujacegro developera ...
    javka, .net i startuj

    Co Waszym zdaniem jest obecnie najbardziej opłacalne i ma jednocześnie
    > dobre perspektywy w najbliższych miesiącach/latach?
    zostac spawaczem na stoczni >3500 i po 8 godzinach gowno cie reszta
    obchodzi ;)

    masz znojomosci? jak nie to ucz sie wszytskiego bedziesz pasowal do
    ogloszen na sieci, albo wyucz sie czegos na speca i traf za 5 lat w
    koniunkture ;)

  • 3. Data: 2004-12-12 20:06:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Dec 2004 18:43:09 +0100, na pl.praca.dyskusje, jimmij napisał(a):

> [...]
    > Co Waszym zdaniem jest obecnie najbardziej opłacalne i ma jednocześnie
    > dobre perspektywy w najbliższych miesiącach/latach?

    A w jakiej dziedzinie powinien sie ksztalcic lekarz?...

    IMHO informatyk powinien miec rozeznanie w kazdej z podstawowych dziedzin,
    tak, aby moc sie po calej komputerowej poruszac przynajmniej bez wiekszych
    problemow. Podstawy wiekszosci dziedzin jesli chcesz, mozesz zdobyc na
    studiach, albo i w domu :)

    Jak juz przeplyniesz przez wszystko i bedziesz mial jako takie pojecie,
    pomysl co Ci sie najbardziej podobalo i tym sie zajmij.

    Jak bedziesz sie rozwijac to po pewnym czasie staniesz sie moze specem i
    wtedy kwestia czasu bedzie dobra praca.

    Inna droga bedzie wyksztalcenie sie na jakiegos programiste JAVA, moze bez
    polotu ale z wiedza, wtedy moze tez cos znajdziesz, moze nawet porzadne,
    ale jesli nie bedziesz tego lubic to nie bedzie to ani przyjemne ani
    prawdopodobnie dobrze platne.

    Zauwaz, ze pasjonaci zazwyczaj maja duzo wieksze szanse na znalezienie
    porzadnej pracy bo sa bardziej poszukiwani w porzadnych firmach. Studentow
    z jakims tam kierunkiem jest na peczki, wiekszosc nie umie zbyt wiele...
    niewazne co wybierzesz, niech to bedzie tylko cos wspolczesnego i jak sie
    tym zainteresujesz naprawde i bedziesz chcial wiedziec duzo i zdobywac
    doswiadczenia to potem bedzie latwiej.

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2004-12-12 20:08:07
    Od: "konto" <k...@o...pl>

[...]

    Dobre pytanie sam je sobie zadaje od dluzszego czasu wg. mnie sa dwie głowne
    siciezki free (linux) i ms (win) .
    Ja sam mysle o ms w technologi .net , bazy ms sql - duzo w to kasy wlozyli
    wiec nie zrezygnuja z dnia na dzien
    Linux - ma swoje plusy np. nie masz dodatkowych kosztow przy sprzedazy
    wlasnych licencji.
    Sieci - z uplywem czasu staja sie coraz prostsze w instalacji i
    administracji.

    czyli : Programowanie + bazy danych
    Z ciekawych tematow , ktore moge byc na topie- to bezpieczeństwo i ochrona
    danych (+odzysk).

    rafal

  • 5. Data: 2004-12-12 20:40:34
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

> [...]
    > Co Waszym zdaniem jest obecnie najbardziej opłacalne i ma jednocześnie
    > dobre perspektywy w najbliższych miesiącach/latach?

    Zarzadzanie projektami informatycznymi.
    Jesli nie jestes dobry w niczym konkretnym i nie czujesz do tego smykalki
    ani pociagu a posiadasz ogolna wiedze- ucz sie zarzadzania projektami
    informatycznymi. Niezla kasa, "wladza" w reku i po pierwszym razie zawsze
    starujesz na kierownicze stanowiska.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 6. Data: 2004-12-12 21:11:20
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > ani pociagu a posiadasz ogolna wiedze- ucz sie zarzadzania projektami
    > informatycznymi. Niezla kasa, "wladza" w reku i po pierwszym razie zawsze
    Wszystko zalezy ...

    kierownik tylko raz sie pomyli..... a potem bez referencji trudno mu bedzie
    i tutaj blizej do zarzadzania niz informatyki
    programowac ... kazdy info musi znac podstawy
    specjalizacja to jest to .. lecz obarczone duzym ryzykiem jak sie nie trafi
    w temat
    chyba najlepsza jest ciepla posada u producenta np. maszyn jako programista
    tych urządzeń.

    wychodzi na to iz na poczatku trzeba wszystkiego zlapac po troszku ....
    lecz znow brak odpowiedzi w czym sie kształcić...

    rafal

  • 7. Data: 2004-12-12 22:20:53
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 12 Dec 2004 21:06:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kapsel napisal(a):

    > IMHO informatyk powinien miec rozeznanie w kazdej z podstawowych dziedzin,

    Mega rotfl. Chyba nie wiesz co mowisz. Poznanie C/C++/C# to juz kilka lat.
    Bazy danych - niby to samo - a jednak kazda inna. Znasz Oracle to nie znasz
    MS SQL. Znasz MS SQL to nie znasz DB2. Znasz DB2 to nie znasz MySQL. A jak
    bazy danych to moze PHP. Zaraz sie okaze za jak bazy danych + PHP to
    wypadaloby znac i HTML, DMTML, JavaScript. Potem sie okaze ze aby to
    dzialalo musisz umiec przynajmiej uruchomic Apache. Ale jak juz JavaScript
    to czemu nie Java. Tylko ktora? EE, ME, ... ?? Tylko ze to prowadzi do
    sytuacji gdy nie zna sie dobrze niczego a jedynie ma sie pojecie o tym ze
    cos gdzies tam piszczy w trawie. Moze to i dobre, bo stanowi punkt wyjscia,
    tylko ze teraz dla takich ludzi nie ma pracy. Poszukiwani sa specjalisci w
    danej dziedzinie, ktorzy np. znaja tylko Oracla ale tak ze siodme poty z
    niego wycisna.

    > Jak juz przeplyniesz przez wszystko i bedziesz mial jako takie pojecie,
    > pomysl co Ci sie najbardziej podobalo i tym sie zajmij.

    Jak juz przeplynie prtzez wszystko to sie okaze ze technologia sie kilka
    razy zdarzyla zmienic a on jest dziadkiem emerytem. Jesli wczesniej nie
    umrze z glodu.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 8. Data: 2004-12-12 22:22:28
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 12 Dec 2004 18:43:09 +0100, na pl.praca.dyskusje, jimmij napisal(a):

    > W jakiej dziedzinie Waszym zdaniem powinien kształcić sie informatyk?

    W tej w ktorej sie czuje. W tej ktora lubi. Ktora daje my satysfakcje.
    Ktora go pociaga i pasjonuje. Ktora mu sie nie znudzi za rok, dwa, trzy ...
    Jednym slowej w tej ktora jest mu pisana i ktora sam musi wybrac.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 9. Data: 2004-12-12 23:01:52
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> zapodał(a):

    > Mega rotfl.

    Sorry, ale sam jesteś rotfl ;>

    > Chyba nie wiesz co mowisz. Poznanie C/C++/C# to juz kilka lat.

    Nieee - to po prostu systematyczne kilka last studiów... "informatyk" bez podstawowej
    wiedzy programistycznej to nie informatyk... Sam nie jestem w zawodzie programisty,
    ale podstawowe rzeczy w jednym ze znanych języków (Pascal, C,C++, Delphi,
    Asembler, Java, etc.) napiszę.

> [...]
    > bazy danych to moze PHP. Zaraz sie okaze za jak bazy danych + PHP to
    > wypadaloby znac i HTML, DMTML, JavaScript.

    No html informatyk powinien mieć w jednym palcu :) JavaScript - chociaż wiedzieć,
    jak wstawić do pliku :) PHP - trzeba znać (nawet, jak się nie programuje) - ale to
    moje zdanie.

    > Potem sie okaze ze aby to
    > dzialalo musisz umiec przynajmiej uruchomic Apache.

    Acha - masz rację.

    > Ale jak juz JavaScript
    > to czemu nie Java. Tylko ktora? EE, ME, ... ?? Tylko ze to prowadzi do
    > sytuacji gdy nie zna sie dobrze niczego a jedynie ma sie pojecie o tym ze
    > cos gdzies tam piszczy w trawie.

    Dokładnie - tak ma być. Trzeba wiedzieć, że gdzieś piszczy: a którąś dziedzinę
    znać b. dobrze.

    A Ty co robisz?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2004-12-12 23:25:06
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 13 Dec 2004 00:01:52 +0100, na pl.praca.dyskusje, DooMiniK napisal(a):

    > A Ty co robisz?

    Jak widac bezproduktywnie marnuje czas na wiodacych donikad dyskusjach w
    przerwach lektury pewnej nudnej ksiazki. Niestety jako zwierze cieplolubne
    rower odstawilem z poczatkiem listopada w kat i stad nadmiar energii.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/