PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-12-11 15:37:09
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "Marek712" <m...@p...wp.pl>

    Mam kilka pytan w zwiazku z wypowiedz umowy o prace
    Co to znaczy wypowiedzenie umowy o prace za porozumieniem stron
    Jesli chce zrezygnowac z pracy to nie wystarczy zwykle wypowiedzenie.
    Jesli na umowie dyrekcja zastrzegla sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    czy ten okres tez sie do mnie odnosi.
    Jesli tak mam rozumiec ze skladam wypowiedzenie pisemne i musze jeszcze
    pracowac dwa tygodnie??
    Czy pracodawca moze mi nie kazac przychodzic do pracy wczesniej.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-11 16:07:36
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 11 Dec 2004 16:37:09 +0100, "Marek712"
    <m...@p...wp.pl> zakodował:

    >Co to znaczy wypowiedzenie umowy o prace za porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego. Albo wypowiedzenie, albo porozumienie.

    >Jesli chce zrezygnowac z pracy to nie wystarczy zwykle wypowiedzenie.

    Wystarczy, jeżeli można wypowiedzieć umowę.

    >Jesli na umowie dyrekcja zastrzegla sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    >czy ten okres tez sie do mnie odnosi.

    Tak, jeżeli KP nie stanowi inaczej (czasami nawet jak masz taki zapis,
    to umowy nie można wypowiedzieć).

    >Jesli tak mam rozumiec ze skladam wypowiedzenie pisemne i musze jeszcze
    >pracowac dwa tygodnie??

    Dokładnie to do następnej soboty po upływie 2 tygodni.

    >Czy pracodawca moze mi nie kazac przychodzic do pracy wczesniej.

    Może zwolnić z obowiązku świadczenia pracy jak i udzielić urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-12-11 16:37:27
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek712 napisał:

    > Co to znaczy wypowiedzenie umowy o prace za porozumieniem stron

    Nie istnieje cos takiego.

    > Jesli chce zrezygnowac z pracy to nie wystarczy zwykle wypowiedzenie.

    Wystarczy.

    > Jesli na umowie dyrekcja zastrzegla sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    > czy ten okres tez sie do mnie odnosi.

    Jezeli tak masz w umowie to sie odnosi.

    > Jesli tak mam rozumiec ze skladam wypowiedzenie pisemne i musze jeszcze
    > pracowac dwa tygodnie??

    Tak.

    > Czy pracodawca moze mi nie kazac przychodzic do pracy wczesniej.

    Wczesniej?

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-11 16:43:41
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    Chodzi o rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem stron

    > Wystarczy, jeżeli można wypowiedzieć umowę.

    A kiedy moge wypowiedziec umowe o prace???

    > Tak, jeżeli KP nie stanowi inaczej (czasami nawet jak masz taki zapis,
    > to umowy nie można wypowiedzieć).

    Kiedy nie moge wypowiedziec umowy ???

    > Dokładnie to do następnej soboty po upływie 2 tygodni.

    > Może zwolnić z obowiązku świadczenia pracy jak i udzielić urlopu.
    jesli mnie zwolni z obowiazku swiadczenia pracy to za ten okres tez bede
    mial zaplacone???

  • 5. Data: 2004-12-11 17:50:44
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

    > A kiedy moge wypowiedziec umowe o prace???

    To zalezy od umowy (umowa o prace nie rowna umowie o prace).

    > Kiedy nie moge wypowiedziec umowy ???

    Zalezy jakiej i zalezy komu sie wypowiada (np. kobiecie w ciazy nie
    mozna wypowiedziec). Np co do zasady nie mozna wypowiedziec umowy na
    czas okreslony.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-11 17:54:59
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

> [...]
    >
    > Zalezy jakiej i zalezy komu sie wypowiada (np. kobiecie w ciazy nie
    > mozna wypowiedziec). Np co do zasady nie mozna wypowiedziec umowy na

    Moja umowa to umowa na okres jednego roku (umowa na czas okreslony)
    mam rozumiec ze sam nie moge sie zwolnic???

  • 7. Data: 2004-12-11 18:01:06
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Moja umowa to umowa na okres jednego roku (umowa na czas okreslony)
    > mam rozumiec ze sam nie moge sie zwolnic???

    Umowy na czas okreslony nie mozna wypowiedziec, chyba ze zostala zawarta
    na czas dluzszy niz 6 miesiecy i strony przewidzialy taka mozliwosc w
    umowie. Musisz sprawdzic co masz napisane w umowie.

    Za porozumieniem stron mozna zawsze rozwiazac wszystko. Ale tu potrzeba
    zgody obu stron, a wiec zarowno pracownika jak i pracodawcy.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-12-11 19:21:25
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    > Umowy na czas okreslony nie mozna wypowiedziec, chyba ze zostala zawarta
    > na czas dluzszy niz 6 miesiecy i strony przewidzialy taka mozliwosc w
    > umowie. Musisz sprawdzic co masz napisane w umowie.

    Umowa jest zawarta na okres 1 roku
    w jednym punkice widnieje informacja :

    "dyrekcja zastrzega sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia zgodnie z Art 33
    KP."

    Wiec rozumiem ze moge wypowiedziec taka umowe???

  • 9. Data: 2004-12-11 20:15:20
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

    > "dyrekcja zastrzega sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia zgodnie z Art 33
    > KP."
    >
    > Wiec rozumiem ze moge wypowiedziec taka umowe???

    Imo TAK.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 10. Data: 2004-12-14 20:24:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 11 Dec 2004 20:21:25 +0100, "Marek" <m...@p...wp.pl>
    wrote:

    >"dyrekcja zastrzega sobie dwutygodniowy okres wypowiedzenia zgodnie z Art 33
    >KP."
    >
    >Wiec rozumiem ze moge wypowiedziec taka umowe???
    hehe dobre. fajny zapis :)
    to nie dyrekcja sobie zastrzega tylko strony. obie.
    a jak zastrzega sobie jedna to chyba to jest niewazny zapis :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?