PracaGrupypl.praca.dyskusje › stawka dla tlumacza

  • 1. Data: 2004-09-03 18:42:26
    Temat: stawka dla tlumacza
    Od: "woju" <w...@r...net.pl>

    mam pytanie : ile wynosi stawka dla tlumacza z j.angielskiego ( artykuly do
    prasy fachowej - gl. z zakresu medycymy ) za słowo ??

    mam możliwosc takiej pracy dodatkowej , ale nie mam pojecia jak ksztaltuja
    sie stawki ?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-09-04 00:07:40
    Temat: Re: stawka dla tlumacza
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    > mam pytanie : ile wynosi stawka dla tlumacza z j.angielskiego ( artykuly
    do
    > prasy fachowej - gl. z zakresu medycymy ) za słowo ??

    nie wiem jak tam w dziedzinie medycyny,
    ale jeśli chodzi o tłumaczenie tekstu informatycznego
    (z angielskiego na polski - np tłumaczenie tekstu pomocy
    do specjalistycznych programów),
    to spotkałem się ze stawką 200 zł za stronę tekstu (maszynopisu).
    Tyle dają firmy informatyczne za tłumaczenie
    swoich produktów na język polski.

    Tak więc myślę że można wziąść za takie tłumaczenie
    od 20zł do nawet 300zł za stronę (w zależności oczywiście
    od tego jaki bardzo "fachowy" jest to tekst)

    Mario.

  • 3. Data: 2004-09-04 07:04:20
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@f...adres.pl> napisał w wiadomości

    > to spotkałem się ze stawką 200 zł za stronę tekstu (maszynopisu).

    tylko zdefiniujmy jeszcze pojecie "strona tlumaczenia"

    "woju" chcial znac stawke za slowo (tak tez sie niektorzy rozliczaja)
    natomiast jesli mowimy o standardowej stronie w tlumaczeniach,
    to wtedy obowiazuje 1800 znakow ze spacjami

    dla przypomnienia w Wordzie Plik / Wlasciwosci / Statystyka / Znakow (ze
    spacjami)
    aha, jeszcze w zaleznosci od wersji WOrda znaki sa liczone inaczej
    (korzystniej dla tlumacza liczy Office 2000 ;-))

    --
    dropzone

  • 4. Data: 2004-09-04 07:28:11
    Od: LadyRoot <l...@c...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > to spotkałem się ze stawką 200 zł za stronę tekstu (maszynopisu).
    > Tyle dają firmy informatyczne za tłumaczenie

    totalna bzdura.
    Średnia stawka to ok. 20-30 zł za stronę (1800 znaków), albo 50zł za
    godzinę - jeśli nie jest to tekst, a pojedyncze słowa np. w menu programu.

    Jest to oczywiście koszt tłumaczenia z angielskiego, bo to najprostszy
    język i najwięcej osób go zna. W innych językach może być drożej, choć
    ja akurat podaję te stawki również dla hiszpańskiego i francuskiego.

    --
    LadyRoot
    -----------------------

  • 5. Data: 2004-09-04 14:02:59
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    > totalna bzdura.
    I czemu tak ostro...

    A z resztą co ty tam wiesz :-)

    Firma w której pracuję płaci 200 zł i więcej za tłumaczenie strony
    maszynopisu.
    (jest to duża firma amerykańska z oddziałem w Polsce).

    Tyle tylko że tłumacz musi się znać na rzeczy, a nie jest to popularna
    dziedzina
    tylko wyspecjalizowane systemy informatyczne.

    > Średnia stawka to ok. 20-30 zł za stronę (1800 znaków), albo 50zł za
    > godzinę - jeśli nie jest to tekst, a pojedyncze słowa np. w menu programu.

    Owszem, średnia dla standardowych "pólkowych" programów może i taka
    jest, ale może to tłumaczyć nawet tłumacz nie związany w żaden
    sposób z informatyką.

    A tak poza tym kwoty podane przez Ciebie mieszczą się w widełkach podanych
    przeze mnie, więc chyba nie doczytałeś do końca.

    Mario.

  • 6. Data: 2004-09-04 14:27:55
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-04, Mario <m...@f...adres.pl> wrote:
    > Firma w której pracuję płaci 200 zł i więcej za tłumaczenie strony
    > maszynopisu.
    > (jest to duża firma amerykańska z oddziałem w Polsce).
    A łyżka na to niemożliwe...

    > Tyle tylko że tłumacz musi się znać na rzeczy, a nie jest to popularna
    > dziedzina
    > tylko wyspecjalizowane systemy informatyczne.
    No chyba, że tak... Ale i tak trudno mi uwierzyć w stawkę 200PLN za stronę
    maszynopisu. 50-60PLN to i owszem, ale dwieście!? Uwierzę, jak moja
    narzeczona dostanie takie zlecenie :)

    A z czystej ciekawości - w jakiej to dziedzinie te systemy informatyczne
    są wyspecjalizowane?

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. A poza tym to witam współgrupowiczów, jako, że to mój debiut tutaj.
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/

  • 7. Data: 2004-09-04 16:56:49
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Artur R. Czechowski <a...@h...pl> napisał(a):

    > A łyżka na to niemożliwe...

    .. tym bardziej, że w wyspecjalizowanej w takich rzeczach agencji można to
    mieć za mniej niż połowę tej stawki, przetłumaczone przez specjalistę z danej
    dziedziny, przepuszczone przez dwie korekty, a jak ktoś chce, to nawet
    pomalowane w różowe kwiatuszki i obwiązane czerwoną kokardką. ;-)

    Cóż, to pieniądze firmy kolegi Maria i jak dla mnie, to może nawet nimi
    cygara podpalać, ale ja tam uważam, że byciem oskubywanym frajerem nie wypada
    się chwalić publicznie.

    JoP

  • 8. Data: 2004-09-04 20:04:17
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    > No chyba, że tak... Ale i tak trudno mi uwierzyć w stawkę 200PLN za stronę
    > maszynopisu. 50-60PLN to i owszem, ale dwieście!? Uwierzę, jak moja
    > narzeczona dostanie takie zlecenie :)

    Ja nie pisałem że wszystkie firmy tak płacą, tylko że tyle też można
    na tym zarobić...

    A wiem to z autopsji, bo przygotowujemy właśnie tłumaczenie
    jednej rzeczy na język polski (jestem jednym z programistów).
    W związku z wejściem ustawy o języku polskim jest
    po prostu wymaganie takie, że aby ten system mógł być
    wdrożony musi być on w języku polskim.

    > A z czystej ciekawości - w jakiej to dziedzinie te systemy informatyczne
    > są wyspecjalizowane?

    Najogólniej mówiąc systemy GIS, czyli systemy
    informacji przestrzennej - głownie mapy, topografia, itd.
    oraz wszystko co z tym związane, np. bazy danych,
    narzędzia graficzne czy serwery do prezentacji danych
    na stronach internetowych.

    Ale to nie tylko w tej dziedzinie tak jest, bo z tego co wiem
    to np. Microsoft też sporo płaci za tłumaczenie swoich produktów.

    Mario.

  • 9. Data: 2004-09-05 05:57:18
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > A łyżka na to niemożliwe...

    > No chyba, że tak... Ale i tak trudno mi uwierzyć w stawkę 200PLN za stronę
    > maszynopisu. 50-60PLN to i owszem, ale dwieście!? Uwierzę, jak moja
    > narzeczona dostanie takie zlecenie :)

    Hmm, to jest podobnie jak ze stawkami za inne prace, smark po szkole dostaje 800,
    inny fachman 8000 a jeszcze ktos inny wiecej.
    Ja od kilku lat nie oddaje tlumaczen do biur, gdzie robia tlumaczenia za 30 zl , bo
    to kupa g.... i wczesniej czy pozniej bedziesz sie za takie tlumaczenie wstydzil.

    Wojtek

  • 10. Data: 2004-09-06 07:42:41
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > W związku z wejściem ustawy o języku polskim jest
    > po prostu wymaganie takie, że aby ten system mógł być

    Zarabiasz wiec jako programista w amerykanskiej firmie, ktory robi
    tlumaczenie :) Jakotaki zarabiasz dobrze, ale bazowo, nie jestes tlumaczem.
    Za tlumaczenia dobra stawka jest 30-40zlotych za strone. Dotyczy to
    rowniez tlumaczen specjalistycznych ekonomicznych, prawnych i
    informatycznych.
    Duzo wiecej kosztuja tlumaczenia potwierdzone notarialnie.

    Natomiast super specjalistyczne tlumaczenia sa robione przez
    specjalistow z odpowiednich dziedzin i zarabiaja oni jako specjalisci a
    nie jako tlumacze. Poprostu umiejetnosc tlumaczenia jest ich dodatkowym
    atutem.

    Albi