PracaGrupypl.praca.dyskusjestawka dla tlumacza › Re: stawka dla tlumacza
    From: "Mario" <m...@f...adres.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: stawka dla tlumacza
    Date: Sat, 4 Sep 2004 22:04:17 +0200

    > No chyba, że tak... Ale i tak trudno mi uwierzyć w stawkę 200PLN za stronę
    > maszynopisu. 50-60PLN to i owszem, ale dwieście!? Uwierzę, jak moja
    > narzeczona dostanie takie zlecenie :)

    Ja nie pisałem że wszystkie firmy tak płacą, tylko że tyle też można
    na tym zarobić...

    A wiem to z autopsji, bo przygotowujemy właśnie tłumaczenie
    jednej rzeczy na język polski (jestem jednym z programistów).
    W związku z wejściem ustawy o języku polskim jest
    po prostu wymaganie takie, że aby ten system mógł być
    wdrożony musi być on w języku polskim.

    > A z czystej ciekawości - w jakiej to dziedzinie te systemy informatyczne
    > są wyspecjalizowane?

    Najogólniej mówiąc systemy GIS, czyli systemy
    informacji przestrzennej - głownie mapy, topografia, itd.
    oraz wszystko co z tym związane, np. bazy danych,
    narzędzia graficzne czy serwery do prezentacji danych
    na stronach internetowych.

    Ale to nie tylko w tej dziedzinie tak jest, bo z tego co wiem
    to np. Microsoft też sporo płaci za tłumaczenie swoich produktów.

    Mario.