PracaGrupypl.praca.dyskusjestawka dla tlumacza › Re: stawka dla tlumacza
    From: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: stawka dla tlumacza
    Date: Mon, 06 Sep 2004 09:42:41 +0200

    Mario wrote:

    > Ja nie pisałem że wszystkie firmy tak płacą, tylko że tyle też można
    > na tym zarobić...
    >
    > A wiem to z autopsji, bo przygotowujemy właśnie tłumaczenie
    > jednej rzeczy na język polski (jestem jednym z programistów).
    > W związku z wejściem ustawy o języku polskim jest
    > po prostu wymaganie takie, że aby ten system mógł być
    > wdrożony musi być on w języku polskim.

    Zarabiasz wiec jako programista w amerykanskiej firmie, ktory robi
    tlumaczenie :) Jakotaki zarabiasz dobrze, ale bazowo, nie jestes tlumaczem.
    Za tlumaczenia dobra stawka jest 30-40zlotych za strone. Dotyczy to
    rowniez tlumaczen specjalistycznych ekonomicznych, prawnych i
    informatycznych.
    Duzo wiecej kosztuja tlumaczenia potwierdzone notarialnie.

    Natomiast super specjalistyczne tlumaczenia sa robione przez
    specjalistow z odpowiednich dziedzin i zarabiaja oni jako specjalisci a
    nie jako tlumacze. Poprostu umiejetnosc tlumaczenia jest ich dodatkowym
    atutem.

    Albi