PracaGrupypl.praca.dyskusje › propozycja zmiany FaQ p.p.o

  • 21. Data: 2004-06-22 05:04:05
    Temat: Re: propozycja zmiany FaQ p.p.o
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    rado [Mon, 21 Jun 2004 23:14:54 +0200]:

    > czy konieczne jest do instalowanie jeszcze "OE Power Tool"

    OEPT to tylko ulatwienie sobie zycia, nie jest konieczne.

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 22. Data: 2004-06-22 06:23:27
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    rado [Mon, 21 Jun 2004 22:22:06 +0200]:

    > dla mnie nadal jest niezrozumiały jeden fakt że wszystko jest
    > czytelne na PPS czy PPD a na PPO są jakieś selekcje odnośnie
    > kodowania.

    O wlasnie znalazlam przesliczny przyklad zlego kodowania:

    "Ka=BFde zam=F3wienie z=B3o=BFone do dn=2E 23 czerwca 2004 r=2E
    zostanie zr=ealizowane W cenie promocyjnej 295,00 z=B3 + VAT
    (wliczone koszty wysy=B3ki)"

    Ladne, prawda? A zapewniam Cie, ze u nadawcy wyglada normalnie.

    Zrozum, ze tu nie chodzi o cenzurowanie czy pokazywanie kto tu
    rzadzi. Jezeli wysylasz cos na grupe news, to chyba nie po to
    zebys TY mogl to przeczytac tylko zeby inni mogli to przeczytac.
    Prawda? A zasady okreslone w FAQ sa wlasnie po to, zeby kazdy
    kto wejdzie na grupe mogl przeczytac tresc postow. A nie dostac
    takie krzaki jak te powyzej i pol dnia sie zastanawiac co autor
    mogl miec na mysli...

    Po to zostaly okreslone standardy zeby moc normalnie czytac
    posty bez wzgledu na uzywany czytnik i lokalizacje. To, ze Ty
    akurat masz kaprys uzywac "czytnika" ktory sam z siebie lubi
    wszelkie standardy lamac i wymaga konfiguracji to Twoj wybor.
    Czemu to my mamy sie dostosowywac do Ciebie skoro to Ty sobie
    wymysliles ze bedziesz go uzywal? Nie rozumiem tego.

    pzdr. Nahia

  • 23. Data: 2004-06-22 07:35:51
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [CIACH ALL]

    Dokleje sie to tego watku (chyba nikt nie bedzie mial mi za zle).

    Sprawa wyglada tak, ze nastepuje pewnego rodzaju pat na p.p.o. Z jednej
    strony jest lobby obenznanych z usenetem ludzi, a z drugiej grupa tych, co
    nie maja czasu/ochoty/umiejetnosci na zabawy w usenet - chca tylko dac lub
    przeczytac ogloszenie. Nie mozna ich w zadnen sposob dyskwalifikowac bo wg
    mnie priorytetem jest p.p.o i to, ze dala/daje prace wielu ludziom.
    Zapominacie drodzy lobbysci o tym, ze zwykli uzytkownicy komputera czesto
    nie potrafia doinstalowac sobie latki na swoj czytnik, czy intuicyjnie
    zmienic kodowanie. Slowo FAQ najczesciej kojarzy im sie z uprawianiem sexu w
    krzakach (i to wcale nie jest smieszne) a widzac jak traktuje sie w usenecie
    lamerstwo, nawet boja sie zapytac co to znaczy. Tak jest i tego nie
    zmienicie, nawet piszac milion postow typu "marny OE i jeszcze bardziej
    marny uzytkownik nieskonfogurowanego windowsa".
    Mozna ich eksterminowac ? Pewnie, ze mozna, ale czy to pomoze p.p.o ?
    Chyba nie.
    Ja widze dwa rozwiazania (jest to moje calkowicie subiektywne zdanie i
    prosze je traktowac jako wolna propozycje do rozpatrzenia):

    1. Stworzenie przez moderatorow specjalnego formularza na www (chyba juz
    taki nawet jest) i umieszczanie na p.p.o co kilka dni informacji o tym, ze
    mozna dac ogloszenie przez taki formularz. Mysle, ze taka informacja
    puszczana nawet codziennie nie zasmieci az tak bardzo grupy, i szukajacy
    pracy nie beda mieli nikomu tego za zle. Moderator bez problemu skombinuje
    automat co bedzie to robil sam. Odpada problem kodowania i upraszcza
    moderowanie. Wiadomo, ze jest to zawracanie kijem wisly, ale warunki sa
    takie jakie sa. Nie sztuka jest wylac dziecko z kompiela. Dlatego prosze o
    wypowiedzi, co sadzicie o tym.

    2. Wiadomo, ze moderator nie moze ingerowac w tresc ogloszen - moze je
    puscic albo wywalic. Mysle, ze nikt by sie nie obrazil, gdyby moderator
    napisal sobie skryptcik (w perlu czy czymkolwiek innym) ktory z automatu
    sprawdzal by kodowanie ogloszenia i w przypadku blednego charsetu
    przekodowywal by post na poprawna forme. Nie ma problemu zautomatyzowac taki
    proces. Kazdy pojawiajacy sie mail przechodzi przez parserek i wypluwany
    jest w poprawnej formie. Moderator J. jest chyba obeznany z programowaniem
    (tak wnioskuje z jego wypowiedzi) wiec chyba nie sprawilo by mu to wiekszego
    klopotu. Ten pomysl tez moze wydawac sie sredniej klasy, ale jak juz
    wczesniej napisalem: priorytetem jest p.p.o

    Robic cos trzeba, bo przyjdzie moment, ze pracodawcy zaczna olewac p.p.o i
    stanie sie tak jak wszyscy widzieli wczoraj - pojawilo sie 1 (slownie:
    jedno) nowe ogloszenie.

    Tomek

  • 24. Data: 2004-06-22 08:51:23
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    DT wrote:

> [...]
    > społecznym") wiąże się z wzięciem na siebie pewnej odpowiedzialności -
    > dla mnie odpowiedzialność moderatora to nie 100% trzymanie się zaleceń
    > w FAQ (które BTW są pisane m.in. przez moderatorów i są niezrozumiałe
    > dla 85% spoza branży IT) ale dbałość o sens dalszego istnienia grupy.
    > A grupa, na której ogłoszenia pojawiają się sporadycznie lub dotyczą
    > wyłącznbie jednej branży nie ma IMHO racji bytu...
    >
    > Aha ! I wydaje mi się, że istnieją prostsze i "uczciwsze" sposoby na
    > powiedzenie "nie chcę się tym zajmować, dajcie mi święty spokój..."

    Zdaje sie, ze cos Ci sie zdrowo po...mylilo.
    Moze jeszcze powinni sami szukac pracodawcow?
    Pisac za nich ogloszenia?
    Przeprowadzac rozmowy kwalifikacyjne?
    Czlowieku, wez sie zastanow o czym Ty piszesz.
    Na poczatek proponuje sprawdzic co znaczy slowo "moderator".

    PS.
    Moderatorzy sa od tego, zeby przestrzegac regulaminu a nie od tego, zeby
    ulatwiac kontakty pracodawca-pracownik.
    --
    Robert Jaskula

  • 25. Data: 2004-06-22 09:04:55
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Dlaczego?
    > Pytam calkowicie powaznie...

    Jesli nie dla wszystkich to dla kogo ?? Albo inaczej: Jesli nie dla
    wszystkich to dla kogo nie ???
    Odpowiedz prosze.

    Tomek

  • 26. Data: 2004-06-22 10:08:54
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    chinol [Tue, 22 Jun 2004 11:04:55 +0200]:

    > Jesli nie dla wszystkich to dla kogo ??

    Dla tych ktorzy stosuja sie do panujacych na niej zasad. To chyba
    oczywiste? NEWSy maja okreslone reguly postepowania i milo byloby
    gdyby ktos kto chce z nich korzystac te zasady uwzglednial.

    Na basen chodzisz bez kapielowek bo tak Ci wygodniej, czy raczej
    jednak zakladasz bo takie sa zasady?

    A jak zasada jest noszenie czepka a Ty nie chcesz to co robisz?
    Idziesz na inny basen czy zadasz zobaczenia sie z wlascicielem
    i opieprzasz go za ratownika ktory kazal Ci zalozyc czepek?

    > Tomek

    pzdr. Nahia

  • 27. Data: 2004-06-22 10:42:11
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    chinol [Tue, 22 Jun 2004 09:35:51 +0200]:

    > Z jednej strony jest lobby obenznanych z usenetem ludzi

    Ojezusmaria, czlowieku! Zmiana raptem kilku ustawien programu
    ktorego uzywa sie na codzien to juz jest obeznanie?... Czasem
    troszke nie przesadzasz aby?...

    > a z drugiej grupa tych, co nie maja czasu/ochoty/umiejetnosci
    > na zabawy w usenet - chca tylko dac lub przeczytac ogloszenie.

    No to albo rybki albo akwarium -- jak nie maja ochoty sie bawic
    w usenet to niech sie nie bawia. Nie ma przymusu przeciez.

    Ogloszenie mozna zamiescic w setkach roznych miejsc w Sieci, a
    niektore z tych miejsc prawdopodobnie sa czesciej czytane niz
    akurat grupy news. Jezeli ktos nie ma ochoty bawic sie w usenet
    to ma na prawde duzy wybor.

    Czemu ci wszyscy ktorzy CHCA sie w usenet bawic maja miec przez
    takiego co nie chce utrudnione zycie? Nie lapie sensu.

    > wg mnie priorytetem jest p.p.o i to, ze dala/daje prace wielu
    > ludziom.

    Przeciez reguly rzadzace p.p.p zostaly ustalone wlasnie przez
    tych ludzi ktorzy *chca* sie bawic w usenet.
    Nie przez moderatora, nie przez wlasciciela -- przez ludzi. Tu
    na tej grupie masz tych ludzi -- przekonaj ich ze zasady ktore
    istnieja sa do luftu i przeglosujcie ich zmiane.

    Moderator nie ustala ani nie zmienia zasad. Moderator moderuje
    zgodnie z tymi zasadami. Dlatego nazywamy go moderatorem.

    Wiec nie czepiajcie sie (to do wszystkich puszczajacych joby)
    moderatorow tylko zmiencie zasady. Czemu oczekujecie ze ktos
    to zrobi za Was?

    > Zapominacie drodzy lobbysci o tym, ze zwykli uzytkownicy
    > komputera czesto nie potrafia doinstalowac sobie latki na
    > swoj czytnik, czy intuicyjnie zmienic kodowanie.

    Ale czytac potrafia?

    Ja nie wiem, moze dziwna jestem, ale jak nie potrafilam
    obslugiwac nowej pralki bo za duzo pokretel miala ;) to
    przeczytalam instrukcje i sie naumialam. A podkreslam ze
    nie jestem zawodowym technikiem zajmujacym sie pralkami.

    > Tak jest i tego nie zmienicie, nawet piszac milion postow
    > typu "marny OE i jeszcze bardziej marny uzytkownik
    > nieskonfogurowanego windowsa".

    Wiec co, mamy sie do nich dostosowac? I tez zaczac olewac
    wszelkie standardy? To niedlugo zrobi sie tu taki syf ze
    czytac siebie nawzajem beda tylko uzytkownicy tego samego
    i tak samo skonfigurowanego klienta news.

    Jaki sens bedzie mial tedy usenet?

    > Mozna ich eksterminowac ?

    Mozna ich tez uczyc. Nauka nie boli.

    > Pewnie, ze mozna, ale czy to pomoze p.p.o ?

    Usenet to nie tylko p.p.o chcialam zauwazyc. Potem jeden
    z drugim idzie na inne grupy i robi to samo -- uzytkownicy
    tych grup sie denerwuja, gosc zbiera opiernicz i zyskuje
    sobie wiadoma opinie; i po co to skoro wystarczylo tylko
    przeczytac krociutka instrukcje?

    > 1. Stworzenie przez moderatorow specjalnego formularza na
    > www (chyba juz taki nawet jest) i umieszczanie na p.p.o co
    > kilka dni informacji o tym, ze mozna dac ogloszenie przez
    > taki formularz.

    Formularz istnieje i dziala. Wydaje mi sie niezlym pomyslem,
    z obsluga stron WWW jakos do tej pory wiekszych problemow
    chyba nikt nie ma.

> [...]
    > sprawdzal by kodowanie ogloszenia i w przypadku blednego charsetu
    > przekodowywal by post na poprawna forme.

    A tu sie nie wypowiem, programista nie jestem, nie wiem czy
    tak sie da i ile z tym roboty... Zdaje sie ze byla tu juz
    kiedys podobna propozycja i nie przeszla. Podejrzewam ze byl
    ku temu jakis konkretny powod.

    > Tomek

    pzdr. Nahia

  • 28. Data: 2004-06-22 10:42:14
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Dla tych ktorzy stosuja sie do panujacych na niej zasad. To chyba
    > oczywiste? NEWSy maja okreslone reguly postepowania i milo byloby
    > gdyby ktos kto chce z nich korzystac te zasady uwzglednial.

    Przypominam kontekst watku: dyskusja o zasadach na pl.praca.oferowana

    > Na basen chodzisz bez kapielowek bo tak Ci wygodniej, czy raczej
    > jednak zakladasz bo takie sa zasady?

    Jestes wlascicielka tego basenu. Przychodzi do ciebie setny z kolei gosc i
    mowi "kochaana szefowo - ja chce bez kapielowek !!!" Ty mowisz "NIE - bo
    takie sa zasady !!!". Efekt: po kilku miesiacach basen jest czysty i piekny
    poniewaz kapie sie w nim 13 koneserow kapielowek. A ty jako szefowa zamykasz
    go, bo nie ma kasy na mleko dla dzieci.

    > A jak zasada jest noszenie czepka a Ty nie chcesz to co robisz?
    > Idziesz na inny basen czy zadasz zobaczenia sie z wlascicielem
    > i opieprzasz go za ratownika ktory kazal Ci zalozyc czepek?

    Mi naprawde jest obojetne, czy ta grupa bedzie kodowac literki, czy nie.
    Chodzi mi tylko o to, ze uzyskujemy efekt taki a nie inny. Od czterech dni
    na p.p.o pojawilo sie jedno ogloszenie. W tym samym czasie moderator J.
    zamiescil na p.p.dyskusje kilka postow z wlasnymi myslami. Swieta wojna
    doprowadzi do marginalizacji p.p.o i wtedy zniknie problem kodowania
    literek, bo nie bedzie co kodowac. Czy to az tak trudno zrozumiec ??

    Tomek

  • 29. Data: 2004-06-22 11:05:33
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    chinol wrote:

    > Przypominam kontekst watku: dyskusja o zasadach na pl.praca.oferowana

    I?
    Chyba nie powiesz, ze to powyzej nie pasuje do kontekstu?

    > Jestes wlascicielka tego basenu. Przychodzi do ciebie setny z kolei gosc i

    W tym czasie tysiace innych kapia sie w kapielowkach.

> [...]
    > poniewaz kapie sie w nim 13 koneserow kapielowek. A ty jako szefowa zamykasz

    Glupoty gadasz.
    Rozumiem, ze to byl tylko przyklad (co nie zmienia faktu, ze chybiony).
    Jakos grupa istnieje od baaaardzo dawna i nie widac zeby chylila sie ku
    upadkowi.
    Pozwolisz komukolwiek wejsc do Twojego domu w ubloconych butach?
    A pozwolisz (przepraszam za wyrazenie) nasrac na stole w jadalni?
    Nie? No wlasnie. Zasady.

> [...]
    > doprowadzi do marginalizacji p.p.o i wtedy zniknie problem kodowania
    > literek, bo nie bedzie co kodowac. Czy to az tak trudno zrozumiec ??

    Od kiedy masz monopol na przewidywanie przyszlosci?
    Grupa istnieje od dawna i bedzie istniala.
    I bedzie miala sie dobrze, jesli ludzie zaczna MYSLEC i stosowac sie do
    ZASAD.
    W pelni popieram moderatorow, ze nie puszczaja postow nie stosujacych
    sie do FAQ.
    Zastrzezenie moge miec tylko do tego, ze nie daja informacji zwrotnej w
    przypadku gdy odrzucaja oferte.
    Jak juz pisalem wczesniej, dopisanie krotkiego komentarza (nawet tylko:
    "Niezgodne z FAQ." + link do FAQ) i odeslanie do nadawcy powinno w duzej
    mierze zalatwiac sprawe. A jak ktos sie upiera to jego problem.
    --
    Robert Jaskula

  • 30. Data: 2004-06-22 11:10:52
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Nahia wrote:
    > chinol [Tue, 22 Jun 2004 09:35:51 +0200]:

    > Ojezusmaria, czlowieku! Zmiana raptem kilku ustawien programu
    > ktorego uzywa sie na codzien to juz jest obeznanie?... Czasem
    > troszke nie przesadzasz aby?...

    Troszke?
    BARDZO przesadza.

> [...]
    >
    > Moderator nie ustala ani nie zmienia zasad. Moderator moderuje
    > zgodnie z tymi zasadami. Dlatego nazywamy go moderatorem.

    Dokladnie.
    To samo pisalem jakis czas temu.

    > Wiec nie czepiajcie sie (to do wszystkich puszczajacych joby)
    > moderatorow tylko zmiencie zasady. Czemu oczekujecie ze ktos
    > to zrobi za Was?

    No co Ty? Jeszcze sie nie nauczylas?
    W Polsce jest mnostwo ludzi, ktorzy tylko krytykuja.
    Ale zeby cos zrobic?
    "Niech ktos to zrobi bo jest be!".
    "To be, tamto be. Zrobcie cos z tym!"
    To jest postawa Polakow.