PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytania o CV informatyka

  • 1. Data: 2004-06-21 16:50:49
    Temat: pytania o CV informatyka
    Od: Wojciech Jukowski <w...@j...com>

    Witam.

    Chciałbym odświeżyć swój życiorys. W swoim CV chciałbym głównie położyć
    nacisk na duże doświadczenie w programowaniu aplikacji internet.- kilka
    lat pracy na stanowisku. Nie chce jednak zanudzić czytającego ;)

    Bardzo ładnie proszę Szanowną grupę o pomoc w rozsztrzygnięciu moich
    wątpliwości:

    1) Jak pisać: ogólnie, czy szczegółowo, jeśli CV może czytać zarówno
    ktoś, kto siedzi w temacie (inny informatyk, kierownik), jak i np osoba
    nie obracająca się w szczegółach?

    2) Chcę napisać o aktualizacji i rozwoju przeze mnie oprogramowania na
    użytek firmy. Czy dobrze jest poświęcić zdanie lub dwa na krótki opis
    tego co robiłem, czy poprzestać na kilku słowach wzmianki?

    3) Czy coś należy podkreślać w życiorysie programisty/ informatyka? Co
    jest mile widziane, a co mniej chętnie?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi lub wskazówki :)

    Pozdrawiam
    Wojciech Jukowski

  • 2. Data: 2004-06-21 18:28:14
    Temat: Re: pytania o CV informatyka
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 18:50:49 +0200, Wojciech Jukowski <w...@j...com>
    wklepał(-a):

    >1) Jak pisać: ogólnie, czy szczegółowo, jeśli CV może czytać zarówno
    >ktoś, kto siedzi w temacie (inny informatyk, kierownik), jak i np osoba
    >nie obracająca się w szczegółach?

    Zwykle pisze się CV pod kątem konkretnego ogłoszenia. Czyli nie dajesz listy na
    pół strony czy więcej n/t tego, co znasz. Piszesz tylko to, co jest istotne z
    punktu widzenia pracodawcy lub to, co szczególnie dobrze znasz.
    Czyli: twoje kwalifikacje.

    >2) Chcę napisać o aktualizacji i rozwoju przeze mnie oprogramowania na
    >użytek firmy. Czy dobrze jest poświęcić zdanie lub dwa na krótki opis
    >tego co robiłem, czy poprzestać na kilku słowach wzmianki?

    Następnie podajesz swoje obowiązki i osiągnięcia, czyli co udało się
    wdrożyć/wykonać/usprawnić i przyniosło to pozytywne efekty dla firmy/klienta.
    Można to połączyć z wyliczeniem doświadczenia zawodowego:

    2001-2003 - programista i tester w firmie AAAA
    - zadania: ....
    - osiągnięcia: opracowanie automatycznego systemu do testowania programów ->
    zmniejszenie czasu potrzebnego na testowanie o 40%
    Itp.

    >3) Czy coś należy podkreślać w życiorysie programisty/ informatyka? Co
    >jest mile widziane, a co mniej chętnie?

    Wypadało by podać jakieś dane o wykształceniu, dodatkowych cechach (języki,
    prawo jazdy, kursy). :)

    Kiedyś przeglądałem CV nadesłane w odpowiedzi na ogłoszenie. Połowa ludzi pisała
    o rzeczach, których w ogóle nie potrzebowaliśmy (wymagania były ściśle
    określone) i te od razu były odrzucane. Potem właśnie patrzyłem na doświadczenie
    i osiągnięcia, reszta była mniej istotna. Zdarzały się też CV od ludzi z bogatym
    doświadczeniem, ale nieczytelne, napisane mikroskopijną czcionką i bez żadnego
    ładu i składu. W dodatku 2-3 stronicowe. Też do kosza. :)