PracaGrupypl.praca.dyskusje › propozycja zmiany FaQ p.p.o

  • 31. Data: 2004-06-22 11:23:24
    Temat: Re: propozycja zmiany FaQ p.p.o
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    Robert [Tue, 22 Jun 2004 13:10:52 +0200]:

    > No co Ty? Jeszcze sie nie nauczylas?

    No wlasnie siedze w tym necie circa about 10 lat i jeszcze mam
    ta glupia nadzieje ze zostalo w nim troche ludzi ktorzy byli tu
    te pare lat temu. Jakos tak potrafili cos zrobic a nie tylko
    narzekac, spamowac i kombinowac jak jeszcze mozna z kogos
    sciagnac troche kasy.

    Obawiam sie, ze to u mnie nieuleczalne... ;P

    > "Niech ktos to zrobi bo jest be!".
    > "To be, tamto be. Zrobcie cos z tym!"
    > To jest postawa Polakow.
    > Niestety : (((

    Ano. I potem ten kraj wyglada tak jak wyglada... Ale to juz na
    pregierz sie nadaje a nie tu ;)

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 32. Data: 2004-06-22 11:33:45
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    chinol [Tue, 22 Jun 2004 12:42:14 +0200]:

    > Przypominam kontekst watku: dyskusja o zasadach na pl.praca.oferowana

    No wiec spytales dla kogo jest ta grupa, a ja Ci odpowiedzialam ze
    dla ludzi ktorzy stosuja sie do panujacych na niej zasad.

    Czego nie zrozumiales?

    > Jestes wlascicielka tego basenu. Przychodzi do ciebie setny z kolei
    > gosc i mowi "kochaana szefowo - ja chce bez kapielowek !!!"

    A ja mam po raz setny tlumaczyc, ze na basen przychodza setki
    tysiecy ludzi ktorzy nie zycza sobie nie ogladac jego golego
    przyrodzenia?...

    Raczej faceta ignoruje i zajmuje sie swoimi sprawami...

    > Efekt: po kilku miesiacach basen jest czysty i piekny poniewaz
    > kapie sie w nim 13 koneserow kapielowek.

    A widziales jakis basen na ktorym tak jest? :) Jakos tam ludzie
    potrafia regul przestrzegac. Usenet to TEZ jest miejsce publiczne
    i TEZ posiada swoje zasady.

    Nie chcesz przestrzegac -- wykop sobie basen na ogrodku.

    > Mi naprawde jest obojetne, czy ta grupa bedzie kodowac literki,
    > czy nie.

    A mi nie. Jak sciagam zawartosc grupy to po to zeby moc ja
    przeczytac. A krzakow, zwlaszcza w dluzszym tekscie, czytac
    po prostu sie nie daje.

    > Chodzi mi tylko o to, ze uzyskujemy efekt taki a nie inny.

    Efekt jest taki ze gdybyscie zamiast pyszczyc zrobili glosowanie
    nad zasadami to pewnie juz dawno wiedzielibyscie czego faktycznie
    ludzie chca.

    Ale po co, no nie?

    Gdyby ktorys sie ruszyl i zalozyl w koncu alt.pl.praca.oferowana
    tez problem juz dawno bylby z glowy.

    Ale po co, prawda?

    Lepiej sobie pogadac a cala reszte niech ktos zrobi za Was.
    Najlepiej moderator, w koncu on *tylko* poswieca swoj wlasny
    prywatny czas zeby moderowac grupe, to jak juz jest to zwalcie
    mu na glowe jeszcze z tysiac innych spraw.

    O, juz wiem -- niech jezdzi po kraju i ustawia Wam czytniki.
    Oczywiscie wlasnym samochodem placac za benzyne. No nie?

    > Od czterech dni na p.p.o pojawilo sie jedno ogloszenie. W tym
    > samym czasie moderator J. zamiescil na p.p.dyskusje kilka postow
    > z wlasnymi myslami.

    I kompletnie nie przyszlo Ci do glowy ze moderator odpowiadajac
    na idiotyczne wlasciwie zarzuty tutaj traci swoj czas ktory
    moglby przeznaczyc na moderowanie?

    Przeciez tworzenie FAQ to NIE JEST sprawa moderatora.
    Nauka uzytkownikow jak obslugiwac ich wlasne czytniki to tez
    NIE JEST sprawa moderatora.
    Tlumaczenie po dziesiec razy dlaczego kodowac tak a nie inaczej
    to rowniez NIE JEST sprawa moderatora.

    Wiec czemu zawracacie mu tym tylek? Przeciez to wszystko juz od
    dawna jest bardzo przejrzyscie opisane. Wystarczy przeczytanie
    i odrobina dobrej woli.

    > Tomek

    pzdr. Nahia

  • 33. Data: 2004-06-22 11:39:56
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

> [...]

    > gosc i mowi "kochaana szefowo - ja chce bez kapielowek !!!"

    A ja mam po raz setny tlumaczyc, ze na basen przychodza setki
    tysiecy ludzi ktorzy nie zycza sobie ogladac jego golego

    pzdr. Nahia

  • 34. Data: 2004-06-22 11:50:29
    Od: "Janek" <sqnx@(wytnij)op.pl>

    > Moderatorzy sa od tego, zeby przestrzegac regulaminu a nie od tego, zeby
    > ulatwiac kontakty pracodawca-pracownik.

    a grupa jest po to aby byli moderatorzy przestrzegajacy regulaminu
    oraz kilku czytelnikow broniacych czystosci grupy

    a nie zby cokolwiek ulatwiac :-D

    pozdrawiam

    sluga unizony

  • 35. Data: 2004-06-22 12:13:56
    Od: "rado" <r...@T...pl>

    Pracodawca wady

    -osoba nie zawsze mądra

    -osoba niekoniecznie wyuczona

    -osoba niekoniecznie znająca się dobrze na komputerze

    -osoba nie mająca czasu

    Pracodawca zalety

    -osoba chętna do podzielnia się swoimi pieniędzmi z innymi

    Oczywiście napiszę że to się nie tyczy wszystkich pracodawców!!!

    A ci którzy spełniają którąś z wad to i tak stawia ich wyżej w hierarchii od
    tych co szukają pracy bo mają przynajmniej tą jedną zaletę.

    Cóż nie podoba mi się że świat jest tak skonstruowany ale musze to
    zaakceptować chcąc znaleźć prace i wolę dostosować swój czytnik do czytnika
    pracodawców i znaleźć pracę, niż zmuszać ich do tego żeby teraz każdy z
    pracodawców przeszedł kurs o ogonkach, bo wątpię w to czy się dostosują do
    tych reguł i czy nie pójdą gdzie indziej szukać pracowników.

    >Każde zamówienie złożone do dnia 23 czerwca 2004 r
    >zostanie zrealizowane W cenie promocyjnej 295,00 zł + VAT
    >(wliczone koszty wysyłki)"

    Zauważ że jak się nie będzie można doczytać to przynajmniej będzie można
    odpowiedzieć na takiego posta i poprosić o zmianę kodowania podać link gdzie
    są informacje na ten temat a może się ktoś znajdzie taki kto jak rozszyfruje
    tekst to go wrzuci w odpowiedzi w poprawnej formie.
    A tak tylko odstraszacie pracodawców od PPO.

  • 36. Data: 2004-06-22 14:58:22
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [CIACH ALL]
    Dyskusja bez sensu.

    Masz racje.

    Tomek

  • 37. Data: 2004-06-22 16:18:11
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    rado [Tue, 22 Jun 2004 14:13:56 +0200]:

    > A ci którzy spełniają którąś z wad to i tak stawia ich wyżej
    > w hierarchii od tych co szukają pracy bo mają przynajmniej tą
    > jedną zaletę.

    Zalezy od punktu siedzenia. Dla mnie np. szukajacy pracy ma
    wiecej zalet -- bo moge go zatrudnic ;)

    Ale nie do konca rozumiem co chcesz w ten sposob powiedziec?
    Ze nawet jak pracodawca jelop i analfabeta to kazdy ma mu to
    plazem puszczac -- bo ma pieniadze?...

    Troche szacunku do samego siebie moze...

> [...]
    > kurs o ogonkach, bo wątpię w to czy się dostosują do tych
    > reguł i czy nie pójdą gdzie indziej szukać pracowników.

    No ale to Ty chcesz sie dostosowywac. To Twoja sprawa. Zaloz
    alt.pl.praca.oferowana bez zasad i sie dostosowuj. FAQ
    pl.praca.oferowana zostalo stworzone przez uzytkownikow tej
    grupy i okresla to co oni chca.

    A tak swoja droga, to nie wiem czy chcialabym pracowac dla
    pyskacza ktory uwaza ze to cala reszta swiata powinna sie do
    niego dostosowywac a nie on do panujacych zasad. Zastanowilo
    by mnie, czy np. do kodeksu pracy ma podobne podejscie...

    > Zauważ że jak się nie będzie można doczytać to przynajmniej
    > będzie można odpowiedzieć na takiego posta

    Majac 50 postow ktorych nie jestes w stanie przeczytac bedziesz
    odpowiadal na wszystkie czy na losowo wybrane?

    > i poprosić o zmianę kodowania podać link gdzie są informacje
    > na ten temat

    Myslisz, ze zrobia to specjalnie dla Ciebie skoro mieli to
    gleboko w nosie wysylajac ogloszenie dla kikudziesieciu tys.
    osob w usenecie? Chyba zartujesz.

    pzdr. Nahia

  • 38. Data: 2004-06-22 17:26:51
    Od: "rado" <r...@T...pl>

    > Zalezy od punktu siedzenia. Dla mnie np. szukajacy pracy ma
    > wiecej zalet -- bo moge go zatrudnic ;)

    to już wiem dlaczego nie chcesz żeby pojawiały się nowe oferty pracy

    mniej ofert mniejsza konkurencja w odbiciu pracownika, lub pracownik jeżeli
    nie będzie miał wyboru to wybierze twoją firmę.sprytne

    > Ale nie do konca rozumiem co chcesz w ten sposob powiedziec?
    > Ze nawet jak pracodawca jelop i analfabeta to kazdy ma mu to
    > plazem puszczac -- bo ma pieniadze?...

    po prostu nie sądzę że wprowadzając ostre kryteria selekcji postów na PPO
    zmusisz pracodawcę do nauki jak wysłać poprawnie maila tylko sądzę że on
    zrezygnuje z szukania pracownika na PPO, ale jak zrozumiałem powyżej to jest
    ci to na rękę

    > Troche szacunku do samego siebie moze...

    ja mam strasznie wiele szacunku do siebie tylko umiem się postawić w roli
    osoby która szuka pracy i tej która ją daje

    > No ale to Ty chcesz sie dostosowywac. To Twoja sprawa. Zaloz
    > alt.pl.praca.oferowana bez zasad i sie dostosowuj. FAQ
    > pl.praca.oferowana zostalo stworzone przez uzytkownikow tej
    > grupy i okresla to co oni chca.

    gdybym umiał to bym założył ale nie uważam żeby mi było to do czegoś
    potrzebne żebym się teraz uczył jak się zakłada grupy dyskusyjne bo mam
    wiele innej nauki, dlatego też nie chce mi się wierzyć ze tym FAQiem
    zmusicie pracodawców do nauczenia się o kodowaniu co to jest poco to jest i
    co mu to daje

> [...]
    > niego dostosowywac a nie on do panujacych zasad. Zastanowilo
    > by mnie, czy np. do kodeksu pracy ma podobne podejscie...

    kto mówi o jakimś pyskaczach po prostu zauważ ze tak juz jest że osoby które
    coś osiągnęły w życiu to raczej maja inne problemy typu jak utrzymać firmę
    na obecnym poziomie lub co w niej zmienić żeby przynosiła lepszy dochód a
    nie tracić czas na uczenie się o kodowaniu,

    kryteria filtracji tego nie zmienią tylko tak jak napisałem wcześniej
    odstraszą większość pracodawców w inne miejsce na znalezienie pracownika

    > Majac 50 postow ktorych nie jestes w stanie przeczytac bedziesz
    > odpowiadal na wszystkie czy na losowo wybrane?

    ja nie karzę tobie odpisywać, sam też nie mam zamiaru odpisywać ale nie masz
    co się martwic bo jeżeli by kogoś coś zainteresowało w danym poście to by
    napisał że nie może się doczytać lub by sobie poradził jakoś
    po drugie można by zrobić automat który by to robił

    > Myslisz, ze zrobia to specjalnie dla Ciebie skoro mieli to
    > gleboko w nosie wysylajac ogloszenie dla kikudziesieciu tys.
    > osob w usenecie? Chyba zartujesz.

    zauważ że jest dużo innych miejsc gdzie pracodawca może dać ofertę pracy i
    chyba powinno PPO zależeć żeby pracodawca nie korzystał z tych innych miejsc
    tylko właśnie z PPO, a jeżeli nie zależy to zostaje mi tylko się domyślać
    dlaczego ale poruszę to już w osobnym poście

  • 39. Data: 2004-06-22 18:09:41
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia Nahia napisał/a:

    > Ojezusmaria, czlowieku! Zmiana raptem kilku ustawien programu
    > ktorego uzywa sie na codzien to juz jest obeznanie?... Czasem
    > troszke nie przesadzasz aby?...

    Najwyraźniej mamy do czynienia z GTU (Grupą Trzymającą Usenet ;)))

    --
    Addy 2.1 - http://addy.home.pl (14.06.2004)
    No last words to say, only memories remain.

  • 40. Data: 2004-06-22 22:07:36
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    rado [Tue, 22 Jun 2004 19:26:51 +0200]:

    W sumie to zaczelam juz odpisywac na tego posta, ale mi sie
    nie chce po raz n-ty klepac tego samego [przy okazji, swietnie
    rozumiem moderatorow ktorym tez sie juz najwyrazniej nie chce
    po raz kolejny powtarzac].

    Chcesz sobie robic spiskowa teorie dziejow? A rob sobie, mi
    to na prawde bez roznicy. Jak Ci to poprawia humor to tlumacz
    sobie ze wcale nie chodzi mi o to zeby usenet nie wygladal jak
    jeden wielki smietnik tylko ze eliminuje konkurencje. Twoja
    brocha nie moja. Tylko zastanow sie nad tym jeszcze raz jak
    nastepnym razem bedziesz czyscil skrzynke z kilkudziesieciu
    reklam viagry, oka? Autorzy maja tak samo w nosie zasady
    wspolzycia w Sieci jak Ty w tej chwili.

    Fakty sa takie:
    1. Usenet ma swoje zasady i mozesz dostosowac sie do nich albo
    mozesz robic z siebie goscia ktory na slub przychodzi w dresie
    bo tak mu wygodniej. Twoja wola.
    2. Opieprzanie moderatorow za zawartosc FAQ nie ma sensu bo to
    nie oni je tworza. Mozecie opieprzac siebie nawzajem -- albo
    ruszyc sie i przeglosowac zniesienie moderacji. Takie pomysly
    juz byly i nie spotkaly sie ze zbytnim poparciem...
    3. Moderatorzy poswiecaja swoj prywatny czas zeby robic cos,
    czego ta grupa od nich chciala, i zbieraja jeszcze joby za
    to ze to robia. Troche to nie fair, nie uwazasz?
    4. Korzystanie z usenetu nie jest obowiazkowe. Nie jest nawet
    prawem. Niespodzianka, no nie?
    5. Konfiguracja OE zajmuje jakies 30 sekund w porywach moze do
    minuty. Jesli ktos nie chce poswiecic minuty na to, zeby dac
    potencjalnym pracownikom do zrozumienia ze szanuje ich czas
    i nie chce im utrudniac zycia -- to nie wymaga komentarza.

    Tyle mojego. Rewolucjonistow-gawedziarzy mam juz dosc.

    pzdr. Nahia