PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca magisterska-jak zacząć › Re: praca magisterska-jak zacząć
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Date: Tue, 23 Sep 2003 08:38:08 +0200

    > kilka
    >
    > tu akurat miał racje.

    A to już nie jest takie oczywiste. Niektóre czasopisma listy filadelfijskeij
    w "authors' guidelines" piszą wyraźnie, że należy unikać formy biernej.

    To ważne zwłaszcza przy dyskusji wyników. Użycie formy "uważa się" implikuje
    założenie, że piszesz o jakimś powszechnym, lub obowiązującym poglądzie, a w
    tedy należałoby podąć cytacje. Jeżeli z kolei przedstawiasz swoją własną
    opinię, to jak najbardziej uzasadnione wydaje się użycie pierwszej osoby,
    co jednak często uznawane jest za "nienaukowe". Standardowym rozwiązaniem
    tego dylematu jest używanie fatalnie brzmiącego sformułowania "autor uważa".

    Pozdrawiam

    Paweł